Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،امیر یزدی مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهرداری قم ، با اشاره به تمهیدات لازم در شرایط کرونایی در حوزه حمل و نقل عمومی شهری گفت: بر اساس اعلام آمار اولیه بیش از ۲۷ درصد از انتقال ویروس کرونا مرتبط با حمل و نقل عمومی است، به همین دلیل از ابتدای شیوع کرونا ناوگان اتوبوسرانی تعطیل شد و تاکسی‌رانی محدودیت‌هایی را اعمال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدی با بیان اینکه در این شرایط کرونایی نمی‌توان زندگی را تعطیل کرد افزود: از ۱۰ خردادماه ناوگان اتوبوسرانی فعال شد و همچنین تا ۵۰ درصد تاکسی‌رانی فعالیت خود را از سر گرفت.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی و سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قم ابراز کرد: ضدعفونی کردن ناوگان حمل و نقل در سطح اتوبوس و تاکسی‌ها از همان ابتدا بر اساس دستورالعمل های دانشگاه علوم پزشکی و ستاد ملی مورد توجه قرار گرفت و باز بودن شیشه‌ها مورد تأکید است.

او ادامه داد: زدن ماسک توسط رانندگان از همان ابتدای شیوع کرونا مورد توجه قرار گرفت و با وجود اینکه ماسک بسیار کم بود با همکاری سپاه علی ابن ابیطالب در تأمین ماسک با مشکلات کمتری مواجه شدیم، ضمن اینکه سپاه در طرح معیشت رانندگان و تهیه ضدعفونی کننده‌ها بسیار همراهی داشتند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهرداری قم افزود: قرار است به‌زودی تجهیزات لازم را در جهت ضدعفونی به صورت بخار از ستاد پدافند شهرداری تحویل بگیریم تا با ساماندهی بهتری وضعیت اتوبوس‌ها در مناطق مختلف انجام شود.

یزدی با تأکید بر اینکه در حال حاضر ضدعفونی اتوبوس‌ها به‌طور شبانه‌روزی انجام می‌شود و امکاناتی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم، یادآور شد: تجهیزاتی در حال خرید است تا به‌صورت بخار در داخل اتوبوس‌ها روند ضدعفونی انجام شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی و سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قم گفت: در تاکسی باید سه نفر مسافر باشند و برای اینکه راننده متضرر نشود فکری به حال کرایه نفر چهارم شود، در این باره در جهت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و کاهش تعداد مسافران لایحه تقسیم کرایه برای سوارشدن سه نفر در تاکسی تقدیم شورای شهر قم شد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرایط کرونایی شورای شهر قم شهرداری قم حمل ونقل عمومی مدیرعامل سازمان اتوبوس تاکسیرانی شهرداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۵۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: در روز‌های اخیر در برخی خطوط تاکسیرانی که رانندگان بیشتر از قیمت مصوب شورای شهر تهران، نرخ کرایه‌ها را افزایش داده بودند، با رانندگان برخورد و امتیاز منفی در پرونده آنها درج شد.

شادی مالکی افزود:همچنین با توجه به اینکه نرخ کرایه از اول اردیبهشت باید افزایش پیدا می‌کرد مواردی را داشتیم که پیش از اردیبهشت نرخ کرایه‌ها را افزایش داده بودند که با این موارد هم برخورد شد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران از شهروندان خواست اگر در استفاده از تاکسی‌ها متوجه شدند نرخ کرایه درخواستی راننده بیش از نرخی است که بر روی برچسب‌ها نصب یا در پایانه‌ها و ایستگاه‌ها اطلاع رسانی شده با سامانه ۱۳۷ پلاس تماس بگیرند و اطلاع رسانی کنند.

شادی مالکی افزود: پس از اطلاع رسانی شهروندان، بازرسان در محل حاضر می‌شوند و به شکایت‌های مردمی رسیدگی می‌کنند و با تخلفات برخورد می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در ادامه گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران به شهرداری تهران این مجوز داده شده که نرخ کرایه تاکسی‌ها را به صورت میانگین ۴۵ درصد افزایش دهد و در مجموع ۶۱۰ خط تاکسیرانی در شهر تهران این مصوبه اجرایی شده است.

شادی مالکی افزود: البته با توجه به بازمهندسی خطوط تاکسیرانی شهر تهران، متناسب سازی کردیم و به گونه‌ای این مصوبه را اجرایی کردیم که مسافران با حداقل معطلی در خطوط پایانه‌ها و ایستگاه‌ها بتوانند به تاکسی‌ها دسترسی داشته باشند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: این متناسب سازی باعث شده در برخی خطوط که به علت پایین بودن پایه نرخ کرایه در سنوات گذشته رانندگان تاکسی فعالیت نمی‌کردند و بخصوص در شرایط آب و هوایی خاص و ساعت پیک ترافیک با کمبود تاکسی مواجه بودیم خوشبختانه تا بیش از ۸۰ درصد این مشکل رفع شود.

شادی مالکی افزود: حتی در برخی خطوط هم افزایش نرخ کرایه کمتر از ۴۵ درصد افزایش یافته که این مسئله هم به بازمهندسی خطوط بر می‌گردد.

دیگر خبرها

  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • تمدید خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوسرانی شیراز
  • استمرار روند فعالیت خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • انحراف در بودجه شهرداری کرمانشاه