Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری از مکاتبه با رئیس قوه قضائیه برای افزایش ظرفیت پذیرش زنان در آزمون استخدامی قضات خبر داد.

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم افزایش استخدام قضات زن در دادگاه‌ها اظهار کرد: طی یکی دو سال گذشته بسیاری از زنان فارغ التحصیل رشته حقوق در سطوح مختلف از ظرفیت استخدام بسیار کم و گاها بدون ظرفیت آزمون استخدامی قضات گله مند بودند، از این رو معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهوری در تاریخ ۲۰ مرداد ماه سال جاری طی مکاتبه‌ای با جناب رئیسی خواستار افزایش ظرفیت این آزمون و توجه به استخدام قضات زن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری با بیان اینکه هنوز پاسخی از قوه قضاییه دراین باره دریافت نکرده‌ایم، ادامه داد: با توجه به لزوم حضور مشاوران و قضات خانم در دادگاه هایی نظیر دادگاه خانواده که بسیاری از مسائل به موضوعات زنان و خانواده باز می گردد و با عدم وجود منع قانونی حضور زنان در منصب قضاوت، امیدواریم که رئیس قوه قضائیه به این موضوع عنایت بیشتری داشته باشند و معاونت امور زنان منتظر پاسخی از سوی رئیس قوه قضائیه است.

به گفته‌ ابتکار، طی این مکاتبه از رئیس قوه قضائیه خواسته شده است که قانون شرایط انتخاب قضات دادگستری مبنی بر انتخاب قضات از میان مردان واجد شرایط را بر اساس فتوای فقهای موافق قضاوت زنان اصلاح کنند و در زمینه‌هایی نظیر قاضی مشاوره و غیره فرصت های بیشتری را برای انتصاب زنان فراهم کنند.

لینک کوتاه: asriran.com/0039a2

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ابتکار رئیسی رئیس قوه قضائیه زنان و خانواده امور زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۵۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛ در این آزمون ۱۴۸ نفر در استان جذب سازمان تامین اجتماعی می‌شوند.

در این آزمون قزوین که در دو حوزه دانشگاه پیام نور نواب و مجموعه ورزشی شهید رجایی دانشگاه پیام نور برگزار شد هزار و ۴۴۲ مرد و زن با هم رقابت کردند.

۹۰۰ نفر از شرکت کنندگان بانوان و ۵۴۲ نفر هم مرد هستند.

نتیجه آزمون تا پایان خرداد در سامانه جهاد دانشگاهی اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین
  • بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد
  • برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی
  • رئیسی: با تبلیغ همجنس‌بازی ‌می‌خواهند نسل بسر را قطع کنند
  • تجلیل رئیس بنیاد شهید از ۳ خانواده شهید ارتش در بوشهر
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • دریافت مجوز استخدام ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران
  • ◄ مشارکت مردم و ابتکار بخش خصوصی/ نگاهی به پروژه لوکوموتیو GT22
  • جزئیات اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری و حضور در مراحل مختلف استخدام
  • جذب ۷۷۷ معلم جدید در مدارس چهارمحال و بختیاری