Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@19:22:02 GMT

طرز تهیه لاح معجون؛ غذای ترکیه ای

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۵۷۸۸

طرز تهیه لاح معجون؛ غذای ترکیه ای

این دستور لاه ماجون یا لاح معجون است یکی از غذاهای ترکیه ای است این غذا به عنوان پیتزای ترکیه ای است. آن را در خانه درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

لاه ماجون یا لاح معجون را می توانید در فر یا تابه درست کنید. در ادامه با طرز تهیه ی آن آشنا خواهید شد.

 

طرز تهیه خمیر لاح معجون: مواد لازم برای خمیر لاح معجون :  آرد 1 کیلو گرم   شیر ولرم 1 لیوان   آب ولرم یک و نیم لیوان   روغن مایع یک سوم لیوان  خمیر مایه  10 گرم   شکر 1 قاشق غذاخوری   نمک 2 قاشق مرباخوری 

 

طرز تهیه خمیر لاح معجون :

ابتدا شیر ولرم را با شکر و خمیر مایه مخلوط کنید و کنار بگذارید نت به عمل بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس آب، نمک، روغن مایع و خمیر مایه ی به عمل آمده را اضافه کنید و آرد را کم کم  اضافه کنید تا خمیر نرم و یکدستی بدست آورید. (ممکن است مقداری آرد کمتر یا بیشتر احتیاج داشته باشد). روی آن را سلفون بکشید و با پارچه بپوشانید تا حجم خمیر 2 برابر شود.

در این حین به سراغ تهیه ی مواد گوشتی بروید.

 

طرز تهیه مواد گوشتی لاح معجون: مواد لازم برای تهیه مواد گوشتی : گوشت چرخ کرده  500 گرم   فلفل سبز 4 عدد  پیاز بزرگ   2 عدد  گوجه فرنگی  3 عدد آب   نصف لیوان روغن مایع  نصف لیوام  رب گوجه فرنگی   2 قاشق غذاخوری  رب فلفل  1 قاشق غذاخوری جعفری ریز خرد شده نصف لیوان نمک 2 قاشق چایخوری فلفل پرک 1 قاشق چایخوری فلفل تند نصف قاشق چایخوری

 

طرز تهیه مواد گوشتی لاح معجون:

ابتدا پیاز را با رنده ی درشت رنده کنید و در یک کاسه بزرگی بریزید گوجه فرنگی را هم رنده کنید و به پیازها اضافه کنید. سپس جعفری را ریز خرد کنید و اضافه کنید. نمک و فلفل و روغن مایع و آب و رب فلفل و رب گوجه و گوشت چرخ کرده را هم اضافه کنید و همه ی مواد را با هم خوب ورز بدهید تا با هم خوب مخلوط شوند. سپس روی آن ها سلفون بکشید و در یخچال قرار بدهید تا استراحت کند.

زمانی که خمیرتان آماده شد و حجم آن 2 برابر شد، پف خمیر را بگیرید و از خمیر به اندازه ی یک پرتقال بردارید و روی سطح کار را آرد پاشی کنید و با وردنه باز کنید سپس آن را داخل تابه قرار بدهید و از مواد سریع روی آن بریزید و روی شعله ی ملایم قرار بدهید زمانی که زیر خمیر کمی طلایی شد و پخت آن را داخل سینی فر بچینید و گریل روی آن را روشن کنید تا مواد گوشتی آن هم بپزند. دقت کنید نسوزد.

نکاتی برای تهیه لاح معجون : می توانید از رب فلفل شیرین و یا تند استفاده کنید سلیقه ای است. میزان تندی آن را با سلیقه ی خود می توانید کم یا زیاد کنید. می توانید پس از آماده کردن خمیر و ریختن مواد روی آن ها، داخل فر قرار بدهید و شعله ی زیر را روشن کنید پس پخت خمیر و کمی طلایی شدن شعله ی رویی را روشن کنید. بیشتر بخوانید: طرز تهیه پودر پاپریکا در منزل طرز تهیه زولبیا خانگی طرز تهیه کمپوت گلابی لینک کوتاه: asriran.com/0039Ym

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مواد گوشتی قرار بدهید اضافه کنید روغن مایع طرز تهیه روی آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در مدت زمان اجرای طرح، بازرسان بهداشتی بیش از ۲۳ هزار مورد بازرسی را از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه‌های مسافربری انجام دادند که در این ماموریت‌ها ۵۲ بازرس در قالب ۳۲ گروه بحث نظارت بر وضعیت مراکز و اماکن را عهده دار بوده اند.

 کرابی در ادامه تعداد کلر سنجی‌های انجام شده از آب آشامیدنی را حدود ۸ هزار مورد اعلام کرد و افزود: با تجهیز بازرسان به وسایل پرتابل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، حدود ۲۴ هزار مورد سنجش و نمونه برداری از ۵۴۰ مورد آب و مواد غذایی مشکوک نیز انجام شده است.

مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه همچنین اظهار داشت: در مدت زمان اجرای طرح سلامت نوروزی حدود ۱۶۰۰ مورد اقدام قانونی بر علیه متخلفان بهداشتی صورت گرفته که ۱۳۸ مرکز نیز منجر به پلمب شده است.

وی گفت: در طرح سلامت نوروزی بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علاوه بر انجام ۵۱۵ مورد بازدید مشترک با سازمان‌ها و ادارات مرتبط به ۳۶۷ مورد شکایات کتبی حضوری و همچنین از طریق سامانه ۱۹۰ نیز رسیدگی نموده‌اند.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه دمی گوجه اسپانیایی، یک غذای ساده، سریع و خوشمزه (فیلم)
  • طرز تهیه انواع کباب‌ در خیابان‌های استانبول ترکیه (فیلم)
  • پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه
  • طرز تهیه کوکی زنجبیلی، ترد و خوشمزه (فیلم)
  • ناریجه؛ کترینگ و تهیه غذا در زمینه سفارش‌گیری غذای سازمانی
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • حواشی کنسرت جدید معین به روزنامه‌های ترکیه رسید!
  • سوپ جو دوسر بهترین گزینه برای وعده های کم کالری
  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی