Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگ کننده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه قطعا انتقام خون پاک شهید سلیمانی را از آمریکایی‌ها خواهیم گرفت گفت: قدمی از اعتقادات و آرمان‌های اسلامیمان عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا فلاح‌زاده معاون هماهنگ کننده نیروی قدس سپاه در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم عبدالله خسروی با اشاره به پیشینه استان مرکزی اظهار کرد: شهدا، جانبازان و رزمندگان ستارگان درخشان تاریخ انقلاب اسلامی هستند، در دوران دفاع مقدس لشکر 17 علی ابن ابی الطالب به فرماندهی شهید زین الدین، لشکر 71 روح الله به فرماندهی سردار سلیم آبادی و لشکر مهندسی 42 قدر سربازان و سرداران فراوانی را تقدیم این مرز و بوم کردند و از سویی این خطه عالمان و بزرگان بسیاری همچون امام خمینی(ره) سرآمد علما، آیت الله اراکی، آیت الله فضل الله محلاتی و همچنین شهدای مدافع حرم از جمله شهید انصاری، شهید مسلمی، شهید خسروی، شهید زهره وند، شهید بابایی و شهیدان فاطمیون را پرورانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهدا از امنیت و کنار مادر، پدر و همسر و فرزندانشان گذشتند تا کشور در امنیت کامل باشد، آنها برای تداوم مکتب اسلام و شیعه رفتند و ما از شهدایی همچون حاج قاسم سلیمانی و حاج عبدالله خسروی و شهدای دیگر عقب ماندیم.

سردار فلاح‌زاده خاطرنشان کرد: اخلاق از مهم‌ترین مولفه‌های شهدا بود و از پیامبر اکرم (ص) می‌توان به عنوان اسوه اخلاق و الگوی شهدا نام برد، پیغمبر (ص) در جامعه و جمع یاران خود با فروتنی و تواضع رفتار می‌کردند و ایشان الگوی حسنه شهدای ما در طول تاریخ انقلاب اسلامی بوده‌اند.

وی تصریح کرد: طبق احادیث یکی از نشانه‌های تواضع پیش قدم شدن در سلام کردن است و پیامبر (ص) در سلام کردن به کودکان نیز پیشتاز بودند و کسانی که در سلام کردن پیشتاز نمی‌شوند، غرور و تکبر بر آنها چیره شده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی قدس سپاه عنوان کرد: فرماندهان و سرداران ما در دفاع مقدس الگوی خود را پیامبر اکرم (ص) قرار دادند و همچون پیامبر در جهت خدمت به مردم و نیروهای خود متواضع بوده و گمنام فعالیت می‌کردند.

وی بیان کرد: علما و فقهای بزرگ اسلام همچون آیت‌الله بهجت، آیت الله مشکینی و بسیاری از بزرگان در مقابل امام خمینی(ره) زانوی ادب می‌زنند و معظم‌له برای اینکه غرور رزمندگان را محاصره نکند فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و همچنین در عملیات فتح‌المبین فرمودند بر دستان رزمندگان بوسه می‌زنم چرا که بالای این دست‌ها، دست خداوند متعال است و بر این بوسه افتخار می‌کنم.

وی ادامه داد: مسئولان باید در خدمت مردم بیش از پیش تلاش کنند و با تواضع و فروتنی گره از مشکلات باز کنند؛ چرا که در روایت داریم برآورده کردن یک حاجت مومن ثوابش فراتر از 9 هزار سال عبادت است.

سردار فلاح‌زاده اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفری که به یزد داشتند به بنده توصیه فرمودند که همه مردم را بپذیرید حتی تفاوتی بین ادیان قائل نشوید و همراه مردم و شنوای دغدغه‌های آنها باشید.

معاون هماهنگ کننده نیروی قدس سپاه با اشاره به کمک‌های مومنانه گفت: بخشش از خصلت‌های مهم پیامبر(ص) است که امروز از جلوه این محبت نبوی با نام "کمک‌های مومنانه" یاد می‌شود و شاهد کمک‌های خیرانه مردم هستیم که از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند، همچون پیرزن و پیرمرد روستایی که در زمان دفاع مقدس از مال خود می‌گذشتند.

وی بیان کرد: صاحبان صنایع تولیدی در زمان جنگ هر آنچه داشتند در راه کمک به جبهه صرف می‌کردند، هم اکنون هم از نائب امام زمان خود تبعیت می‌کنند و به فقرا کمک می‌کنند و طبق دستورات پیامبر اکرم (ص) پیش می‌روند.

سردار فلاح‌زاده افزود: اگر فداکاری فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس در عملیات‌ها و مناطق مختلف همچون بستان، دهلران، سوسنگرد، شلمچه، اندیمشک، اهواز و غیره نبود ما نیز مانند کویت در عرض 24 ساعت شکست خورده و جمهوری اسلامی را نابود می‌کرد.

وی عنوان کرد: اگر اطاعت و پیروی رزمندگان از امام خمینی(ره) و فرماندهان سلحشور و شجاعی همچون شهید عبدالله خسروی نبود دشمن به خراسان و سیستان هم می‌رسید.

معاون هماهنگ کننده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: از مسئولان استان مرکزی درخواست دارم تا زندگینامه سردار شهید عبدالله خسروی که از فرماندهان دلیر و شیردل در دفاع مقدس و حفاظت از حریم آل الله در سوریه و عراق بود را به نگارش درآورند تا نسل جوان و نوجوان بدانند برای این امنیت و آرامش هزینه‌های گزافی داده‌ایم.

وی افزود: شهید مدافع حرم عبدالله خسروی در شناسایی‌ها پیش قدم بود برای این کار به شجاعت و جسارت نیاز هست تا از خاکریز دشمن و سیم خاردارها عبور و اطلاعات را جمع‌آوری کنی، شهید خسروی در والفجر 4 و 8 و 10 و کربلای 4 و 5 حماسه‌ها آفرید.

سردار فلاح‌زاده ادامه داد: شهید سپهبد قاسم سلیمانی به بنده فرمود که هر کسی عبدالله شد به شهادت می‌رسد زیرا تمام دل و عقل و زبان و چشم و تمامی جوارحش با خداوند آمیخته و سرشار از نور معبود می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهدا از سر خود، حیات خود، دست و پای خود، جسم خود و عزیزان خود با ‌اقتدا به سیدالشهدا(ع) گذشتند و می‌گذرند تا اسلام ناب محمدی پایدار باشد، اباعبدالله(ع) از تمام سختی‌ها آگاه بود و در این راه قدم برداشت و حضرت زینب(س) در شام فرمود جز زیبایی چیزی ندیدم، همه سختی‌ها و دشواری‌ها در راه رضای خدا جلوه‌ای زیبا بر خود می‌گیرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس عنوان کرد: دشمن به حرم آل‌الله هجوم آورد تا مرزهای اسلام را شکسته و زنان و دختران را به اسارت درآورد و در بازار برده‌فروشان به فروش برسانند و سر از تن مردم بی ‌دفاع جدا کند، در این زمینه تقاضا دارم از مدافعان حرم تا در میان جوانان بروند و از ستم دو گروه تروریستی داعش و النصره روایتگری کنند.

وی اضافه کرد: شهر تدمر به اشغال تروریست‌ها درآمده بود و قرار بود طبق نقشه فرماندهان از دو طرف به سمت تدمر حرکت کنیم و داعش را به عقب وادار کنیم، شهید خسروی که فرمانده فاطمیون بود با دلاوری و نبردهای متعدد و سخت به کمک نیروهای سوری، تدمر را آزاد کردند و این حمله تا ابوکمال آخرین قلعه داعش ادامه داشت.

وی ادامه داد: شهید عبدالله خسروی، عبد واقعی خدا بود و این مهاجر الی الله ثواب جهاد در راه خدا در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم را از آن خود کرد و طبق فرمایش سردار سلیمانی خداوند متعال گاهی عمر طولانی می‌دهد و تمامی عبادات و خدمت به خلق و جهاد را در پرونده‌اش ثبت می‌کند.

سردار فلاح‌زاده بیان کرد: انسان زمانی نماز و عباداتش قبول می‌شود که در دایره ولایت قرار بگیرد و به دور از هر تکبر و غرور، فحشا و گناه باشد و به سمت صداقت و تواضع می رود و به مقام حبیب خدا نائل می‌آید.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس اضافه کرد: دشمنان آگاه باشند با به شهادت رساندن فرماندهان و رزمندگان ما نمی‌توانند ما را وادار به عقب‌نشینی کنند ما هزاران قاسم سلیمانی، هزاران محسن حججی و هزاران مدافع حرم دیگر داریم.

معاون هماهنگ کننده نیروی قدس سپاه گفت: آمریکای جنایتکار بداند ما انتقام خون حاج قاسم سلیمانی و همراهان مظلوم وی و شهدای اسلام را طبق وعده الهی خواهیم گرفت و طبق فرمایش امام راحل پرچم اسلام ناب محمدی در دنیا برافراشته خواهد شد و ما وارث تمام آزادی‌خواهان دنیای اسلام هستیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: سردار فلاح زاده عبدالله خسروی قاسم سلیمانی مدافع حرم دفاع مقدس آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۵۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به بهانه خداحافظی کاکس؛ از وعده انتقام تا عذرخواهی روی سکو

جی‌دن کاکس قهرمان بزرگی بود که تا پیش از کامران قاسم‌پور بارها مقابل نمایندگان کشورمان به پیروزی رسید، اما به همان میزان به لحاظ اخلاقی جایگاهی ممتاز داشت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، خداحافظی جی‌دن کاکس در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا، خیلی‌ها را تحت تأثیر قرار داد، مردی که همیشه تصمیماتش به موقع بوده و در اوج مانده است.

کاکس که مدال برنز المپیک و دو طلا، یک نقره و دو برنز جهان را در کارنامه دارد، پیش از آنکه کامران قاسم‌پور به وزن 92 کیلوگرم بیاید، میثم مصطفی جوکار و علیرضا کریمی از کشورمان را با شکست مواجه کرد. کریمی که یکی از کشتی‌گیران بسیار خوب کشتی ایران بوده، چهار بار مغلوب کاکس شد و هیچ‌گاه نتوانست راه شکست بر کوه عضله آمریکایی را پیدا کند.

خداحافظی کوه عضله آمریکایی پیش از رسیدن به اسنایدر + فیلم

بعد از کریمی، این کامران قاسم‌پور بود که مقابل کشتی‌گیر فوق‌العاده آمریکایی قرار گرفت که سال 2021 در مرحله نیمه‌نهایی جهانی اسلو مغلوب نماینده ایران شد و سال بعدش هم در جهانی 2022 بلگراد در فینال مقابل کامران قاسم‌پور شکست خورد.

این کشتی‌گیر که به کوه عضله معروف است، همانقدر که به لحاظ فنی جایگاهی ویژه در کشتی جهان داشت و همیشه نمایش فوق‌العاده‌ای از خود مقابل رقبا ارائه می‌کرد، به لحاظ اخلاقی نیز اثری ماندگار از خود به جا می‌گذاشت که هیچ حریفی مبارزه با او را فراموش نمی‌کرد. کاکس سال اول که مغلوب کامران قاسم‌پور شد، در وارم‌آرپ (سالن گرم) علاوه بر تبریک قهرمانی، وعده انتقام داد و گفت سال بعد کامران را دوباره خواهد دید!

در سال دوم اما نماینده ایران مطمئن‌تر و جسورتر از سال قبل کاکس را شکست داد و وقتی در کش‌وقوس کشتی، پیشانی‌اش دچار پارگی شد، کاکس بار دیگر ضمن تبریک قهرمانی قاسم‌پور، از او بابت شکستگی ابرویش در حین کشتی عذرخواهی کرد.

همان زمان قهرمان ایرانی که دو بار بر کاکس غلبه کرده بود، در مورد حریف آمریکایی و قدرت فوق‌العاده و اخلاق منحصربه فردش گفته بود که «او بیرون از تشک، بسیار آرام و مهربان بوده و زمین تا آسمان با کشتی‌گیر جسور و جنگنده‌ای که مقابلت مبارزه می‌کند، متفاوت است.»

کاکس مردِ تصمیمات به موقع بود. او بعد از دومین شکستش مقابل کامران قاسم‌پور تصمیم گرفت وقتش را در 92 کیلوگرم تلف نکند و به وزن المپیکی 97 کیلوگرم برود تا برای المپیک و رویارویی با کایل اسنایدر آماده شود، اما دچار بدشانسی شد و سال گذشته حضور در فاینال ایکس را به دلیل مصدومیت از دست داد.

او باوجودی که به لحاظ سنی همچنان می‌توانست کار را ادامه دهد و قهرمانان زیادی در تیم ملی آمریکا هستند که چندین سال از او بزرگترند و همچنان قصد خداحافظی ندارند، اما وقتی 2-2 مغلوب کالین مور شد، کفش‌هایش را درآورد و با در آغوش گرفتن فرزند تازه به دنیا آمده‌اش، این پیام را به همه داد که به خانواده و زندگی شخصی‌اش خواهد رسید. دنیای تازه او، فعلاً بدون کشتی و در کنار خانواده خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • پیامدهای عملیات «وعده صادق» در آینده مشخص خواهد شد
  • مأموریت ارتش دفاع از تمامیت ارضی و حفظ استقلال کشور است
  • به بهانه خداحافظی کاکس؛ از وعده انتقام تا عذرخواهی روی سکو
  • ببینید | تصاویری دیده نشده از گریه‌های سردار زاهدی هنگام سخنرانی حاج قاسم سلیمانی
  • گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی در زارچ