Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد از اتمام عملیات واکسیناسیون دام سنگین روستایی این شهرستان علیه بیماری تب برفکی خبرداد.

دکتر عادل بصیری‌محمدپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تعداد ۷۲۵۰ رأس دام سنگین شهرستان در بازه زمانی ۱۵ شهریور تا ۲۰ مهر امسال(به مدت ۳۵روز) به صورت رایگان در  واحدهای روستایی با اولویت پرتردد، پرتراکم و کانون های ادوار گذشته علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی و کمک به جهش تولید و سلامت و اقتصاد خانوارهای روستایی و پیشگیری از انتقال بیماری فاز واکسیناسیون رایگان دام سنگین شهرستان علیه بیماری تب برفکی در دو بخش دولتی و خصوصی زیرنظر کارشناسان اداره دامپزشکی به بهترین شکل ممکن انجام گرفت، خاطرنشان کرد: پوشش گسترده واکسیناسیون جمعیت دامی در شهرستان به گونه ای انجام شده که تاکنون هیچ گونه گزارش بیماری تب برفکی یا کانونی در شهرستان مشاهده و یا گزارش نشده است.

بصیری محمدپور یادآور شد: اگرچه واکسیناسیون نقش بسزایی در مقابله با این بیماری دارد اما باید توجه داشت که صرفاً نمی‌توان به صورت صددرصد متکی به آن بود و رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه‌ای و کنترل تردد دام توسط دامداران در کنار واکسیناسیون در جلوگیری از بروز و شیوع بیماری بسیار مؤثر است.

وی همچنین با اشاره به واکسیناسیون سگ های صاحب دار شهرستان گفت: اداره دامپزشکی اسدآباد به صورت رایگان در طول سال اقدام به واکسیناسیون علیه بیماری هاری می کند که در همین راستا از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶۰۰ قلاده سگ صاحب دار مورد واکسیناسیون قرار گرفته اند و تا پایان سال این رقم به بیش از ۱۲۰۰ قلاده خواهد رسید.

بصیری محمدپور در ادامه با اشاره به فعالیت ۲۰۰ واحد عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان اظهار کرد: این تعداد واحدهای تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی به صورت مستمر در راستای بهداشت و سلامت شهروندان توسط کارشناسان دامپزشکی مورد بازرسی قرار می گیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها تب برفكي دامپزشكي بیماری تب برفکی علیه بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۶۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۴درصدی بیماری دامی در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل دامپزشکی مازندران از کاهش ۶۴ درصدی بیماری دام در استان و برخورد قاطع دامپزشکی در نظارت‌های بهداشتی خبرداد.

حمزه آقاپور کاظمی چهارشنبه ۸ فروردین در دیدار با آیت‌الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر گفت: اداره کل دامپزشکی مازندران در حوزه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل و همچنین نظارت بر مراکز تولیدی تا مرکز نگهداری و عرضه تحت عنوان نظارت از مزرعه تا سفره انجام وظیفه می‌کند.

وی کاهش ۶۴ درصدی بیماری‌های دامی و طیور در استان را یکی از دستاوردهای این اداره کل دانست و افزود: با مدیریت بیماری‌های دامی و طیور اقدامات دامپزشکی نظیر واکسیناسیون، سم پاشی جایگاه و اماکن دامی، ویزیت و درمان؛ همچنین دوره‌های آموزشی با اولویت رسیدگی به مناطق محروم و کم برخوردار صورت گرفت و علیرغم درگیری استان در سال‌های گذشته به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال گذشته گزارشی از این بیماری در استان نداشتیم و استان عاری از این بیماری بود.

آقاپور کاظمی در خصوص نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی گفت: این نظارت‌ها از زمان واردات نهاده‌های دامی، تولید خوراک دام تا زمان رسیدن فرآورده‌های خام دامی بر سفره مردم صورت می‌گیرد که در طول سال به صورت طرح‌های تشدید نظارت بهداشتی اجرا شد.

وی ادامه داد: جلوگیری از ورود ۱۰هزار و ۵۰۰ تن نهاده فاسد به کشور از اقدامات نظارتی دامپزشکی استان بوده است کما اینکه همکاران ما با جدیدت در مقابل تخلفات بهداشتی در مراکز فروش و نگهداری، سردخانه و غیره ایستادگی می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران تصریح کرد: در راستای نظارت عرضه داروهای دامپزشکی این اداره کل از قاچاق بیش از ۱۱هزار قلم دارو جلوگیری کرد.

این مسئول در پاسخ به سوالات آیت الله معلمی در خصوص آخرین وضعیت مرکز تشخیص بیماری‌های دوک گفت: باتوجه به پیگیری‌های مستمر و رایزنی‌های صورت گرفته؛ اداره کل دامپزشکی موفق شد با وجود اینکه بسیاری از تجهیزات غیرفعال و از کار افتاده بود با جذب اعتبارات، بسیاری از آن‌را احیا کند تا بتواند با هدف آزمایشگاه سطح ۱ در کشور فعالیت خود را ادامه دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۹۶ هزار واکسیناسیون رایگان دام سبک و سنگین در خوشاب
  • واکسیناسیون بیش از یک میلیون رأس دام در زنجان
  • کاهش ۶۴درصدی بیماری دامی در مازندران
  • واکسیناسیون ۱۵۲ هزار راس دام علیه بیماری طاعون در کرمان
  • واکسیناسیون یک میلیون و ۵۳۴ هزار رأس دام علیه تب برفکی در زنجان
  • آغاز طرح واکسیناسیون دام علیه بیماری طاعون در گیلان
  • واکسیناسیون رایگان ۱۴ هزار سگ جهت پیشگیری از هاری
  • واکسیناسیون رایگان بیش از ۴۶۰ هزار راس دام سبک و سنگین در مه ولات
  • آغاز واکسیناسیون دام‌های لرستان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان
  • آغاز واکسیناسیون طاعون نشخوار کنندگان کوچک در بم