Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از دانشگاه علوم پزشکی به دانشجویان خود اعلام کرده است که امتحانات میان ترم دروس مجازی این دانشگاه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در حالی در دانشگاه‌ها از آموزش مجازی گفته می‌شود که دیدگاه‌های متفاوتی در خصوص آن وجود دارد.  برخی معتقدند که دانشگاه باید به صورت نیمه حضوری به فعالیت خود ادامه دهد و برخی دیگر بر این باورند باید از حضورهای غیرضروری در دانشگاه جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این میان برخی از دانشجویان و مسئولان دانشگاهی بر لزوم برگزاری کلاس‌های درسی به‌صورت حضوری تأکید دارند. در تمامی دیدگاه‌ها موجود یک نقطه اشتراک وجود دارد، این نقطه اشتراک «حفظ سلامت دانشجویان» است.

کلاس مجازی با امتحانات حضوری  

یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: متأسفانه این دانشگاه بی‌توجه به اعتراضات و درخواست دانشجویان اعلام کرده است که امتحانات این دانشگاه به صورت مجازی برگزار نخواهد شد. 

وی با بیان اینکه استان یزد رتبه نخست تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور را دارد، خاطرنشان کرد: کلاس‌های درسی بسیاری از دانشجویان به صورت مجازی در حال برگزاری است، این دانشجویان به شهرهای خود بازگشتند. در صورتی که امتحانات به صورت حضوری برگزار شود، این دانشجویان مجبور هستند به یزد بازگردند. این امر جان دانشجویان را به خطر خواهند انداخت.

این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی خاطرنشان کرد: بی توجهی مسئولان به درخواست دانشجویان نتیجه‌ای جز به خطر افتادن جان دانشجو و زیر سؤال بردن دانشگاه ندارد. 

آموزش مجازی نصف و نیمه در دانشگاه‌ها

آموزش مجازی به معنای برگزاری صرف کلاس‌ها در بستر سامانه‌ها آموزشی دانشگاه نیست، بلکه باید به تمامی نیازهای دانشجویان در این بستر توجه شود، و از ابزارهای کمک آموزشی نیز در آموزش مجازی استفاده شود. بدین معنا که دانشجویان به صورت آفلاین نیز بتوانند از فایل‌ها و ویدیوهای درسی خود بهره ببرند و بتوانند در این بستر مجازی نیز در امتحانات خود شرکت کنند. 

آموزش نیمه حضوری 

ارائه برخی از دروس همانند دروس عملی در بستر فضای مجازی امکان پذیر نیست، از همین رو این دروس هم در بستر فضای مجازی و هم به صورت حضوری پیگیری می‌شود. آموزش نیمه حضوری به معنای برگزاری امتحانات به صورت حضوری نیست. 

هم‌کاری و هم‌فکری دانشجویان و مسئولان دانشگاهی

ادامه آموزش و پژوهش در کشور به صورت مجازی، پیامد شیوع ویروس کرونا در کشور است که راه گریزی از آن وجود نداشت و مسئولان دانشگاهی بین «تعطیلی آموزش و پژوهش کشور»، «ادامه مسیر به صورت حضوری و ابتلا به ویروس» و «ادامه روند آموزشی و پژوهشی در کشور به صورت مجازی» راه آخر را انتخاب کردند. 

لازمه ادامه روند آموزشی و پژوهشی در کشور به صورت مجازی، هم کاری و هم افزایی دانشجویان و مسئولان است که دانشجویان با قبول ضعف‌های موجود، تلاش خود را دو چندان کنند که کیفیت یادگیری آن‌ها دچار افت نشود.

هم‌چنین مسئولان موظف هستند ضمن شنیدن مشکلات دانشجویان، اقداماتی برای رفع آن‌ها انجام دهند و بیش از گذشته به دانشحویان و نیازهای آنان توجه کنند. 

به گفته تمامی مسئولان، حفظ سلامت دانشجویان در اولویت قرار دارد؛ از همین رو انتظار می‌رود در روزهایی که بسیاری از شهرهای کشور (تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان) در وضعیت قرمز قرار دارند، از حضور غیرضروری دانشجویان در دانشگاه‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/4084/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد آموزش مجازی امتحانات میان ترم دانشگاه علوم پزشکی صورت مجازی صورت حضوری آموزش مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۶۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: پارسال تعداد بیماران جدید مبتلا به دیابت در خراسان رضوی کمتر از پنج هزار نفر گزارش شده است که این میزان در سال قبل از آن حدود هزار و ۷۹۰ نفر بود.

دکتر زهرا دستجردی افزود: کنترل همه گیری ویروس کرونا و ایجاد فرصت بیشتر مراقبان سلامت برای انجام غربالگری بیماری دیابت، اجرای پویش ملی سلامت در سال ۱۴۰۲ از جمله عوامل افزایش غربالگری و شناسایی بیماران دیابتی است.

وی با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: ۶۶ درصد از مبتلایان به دیابت شناسایی شده در نیشابور زن و بقیه مرد هستند.

وی افزود: در قالب طرح ملی سلامت ( از ۱۵ آبان تا پایان دی ماه ۱۴۰۲) ببش از ۲ هزار و ۵۰ بیمار جدید مبتلا به دیابت در نیشابور شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

دستجردی اظهار کرد: همچنین سال گذشته در راستای تشدید خطرسنجی و شناسایی بیشتر بیماران مبتلا به دیابت در رده سنی بالای ۳۰ سال، حدود ۱۱۰ تیم سیار خطرسنجی برای انجام غربالگری دیابت و فشار خون به ادارات و کارخانه های مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اعزام شدند.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به ۵۸۰ هزار نفر جمعیت چهار شهرستان «نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه»، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

 
 

دیگر خبرها

  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • اعلام زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • بیانیه بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص انتشار خبر «اقدام عجیب یک دندانپزشک در بابل!»
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد