Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@19:37:47 GMT

بررسی ۳۹۱ درخواست تجدیدنظر مشاغل سخت و زیان‌آور

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۷۴۴۱

بررسی ۳۹۱ درخواست تجدیدنظر مشاغل سخت و زیان‌آور

رضا گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر اظهار کرد؛ ۱۱۹۰ عناوین شغلی بر اساس درخواست مشاغل سخت و زیان‌آور در بین ۲۹۳ کارگاه در کمیته تجدیدنظر مشاغل سخت و زیان‌آور مورد بررسی قرار گرفت.
.
وی با اشاره به اهمیت سلامت نیروی انسانی در محیط کار افزود: مشاغل سخت و زیان‌آور کارهایی است که در آن‌ها عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار بالاتر از حد استاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر تنشی به‌مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی جسمی و روانی در فرد ایجاد می‌شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروسی بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۱۸۰۵ درخواست بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور بدوی واصل که از این تعداد ۱۳۴۹ درخواست مورد تأیید قرار گرفت و ۳۹۱ درخواست تجدیدنظر مشاغل سخت و زیان‌آور به کمیته تجدیدنظر استان واصل که ۱۸۶ درخواست مورد تائید کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته رسیدگی به درخواست متقاضیان سرعت گرفته و مدت‌زمان رسیدگی نسبت به گذشته کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اضافه کرد: برابر بند ۱ ماده ۱۳ آئین‌نامه مربوطه، بیمه‌شدگانی که حداقل ۲۰ سال سابقه کار متوالی یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب و پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان‌آور را دارا باشند بدون شرط سنی مشمول بازنشستگی می‌شوند.

وی افزود: به استناد تبصره ۵ ماده ۸ آئین‌نامه اجرایی کارهای سخت و زیان‌آور، رأی کمیته بدوی ظرف مدت ۱۵ روز اداری از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی است.

گروسی در پایان در خصوص چگونگی ارائه درخواست تصریح کرد: بیمه‌شدگان شاغل در کارهای سخت و زیان‌آور طبق توافق به‌عمل‌آمده ضمن مراجعه به سازمان تأمین اجتماعی و مشخص نمودن عنوان شغلی به یکی از ادارات شهرستان محل کار مراجعه و پس از بازرسی از محل کار توسط کارشناسان ماده ۲ آئین‌نامه در کمیته بدوی مورد بررسی قرار می‌گیرد، کمیته استانی با تطبیق شغل یا مشاغل مندرج در فرم‌های شماره (۱) و با توجه به مشاغل سخت و زیان‌آور موضوع ماده ۱۱ و گزارش کارشناسان موضوع ماده ۲ آئین‌نامه در مورد سخت و زیان‌آور بودن یا نبودن هر یک از مشاغل ذکرشده در فرم تقاضا اظهارنظر نموده و طی فرم شماره ۳ جهت بررسی سایر شرایط و اقدامات بعدی مراتب را به شعبه تأمین اجتماعی محل پرداخت حق بیمه ارسال و رونوشت نامه نیز برای اطلاع بیمه‌شده یا سایر افراد متقاضی فرستاده می‌شود.

کد خبر 5050791

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا گروسی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین مشاغل سخت و زیان آور ویروس کرونا اربعین 99 شیراز بوشهر شیوع کرونا آمار کرونا گرگان شهرکرد اربعین حسینی مجلس شورای اسلامی شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع کرمانشاه مراسم عزاداری مشاغل سخت و زیان آور آئین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۷۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات مردم شهرستان عسلویه بررسی و پیگری شد

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح پنجشنبه در حاشیه میز خدمت در شهرستان عسلویه اظهار کرد: کاروان خدمت مسئولان استان بوشهر در سفر شهرستانی به شهرستان عسلویه، ضمن دیدارهای چهره به چهره با مردم، بخشی از طرح‌های عمرانی و اقتصادی این شهرستان مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: برپایی چنین برنامه‌هایی در قالب میز خدمت اقدام بسیار با ارزشمندی است تا بتوانیم با مردم دیدار چهره به چهره داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در این دیدار ۶۳۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه، ضروری و کارگشایی و ۱۹ میلیون تومان مساعدت مالی بلاعوض به افراد نیازمند اختصاص داده شد.

پورات عنوان کرد: همچنین ۱۰ بسته معیشتی به افراد درخواست کننده اهدا شد و فاکتورهای درمانی و کمک درمانی افراد محروم این شهرستان توسط هلال احمر استان تقبل هزینه شد.

وی گفت: در این دیدارها، بیش از ۵۰ مورد درخواست اشتغال پیگیری و دستور لازم صادر شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: در این دیدارها مهم‌ترین موضوعات متقاضیان در حوزه تسهیلات بانکی، اشتغال، اجرای طرح هادی، مشکلات ایثارگران و بنیاد شهید، منابع طبیعی، ثبت و اسناد و اداره کل ورزش و جوانان بوده است.

کد خبر 6088473

دیگر خبرها

  • مشکلات مردم شهرستان عسلویه بررسی و پیگری شد
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود
  • کنایه رئیس سازمان تأمین اجتماعی به مشاغل سخت! / جدّیت قالیباف به روایت یک عضو جبهه پایداری
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود