Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان گفت: در کاهش فوتی ها در جاده های روستایی در کشور رتبه اول را بدست آوردیم و در آمار مجروحین در جاده های روستایی نیز رتبه سوم در سطح کشور را بدست آوردیم.

به گزارش خبرنگار برنا از اهوز، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در نشست کمیسیون ایمنی راه های استان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در ۶ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شرایط بهتری از نظر تعداد تصادفات و موارد جرحی و فوتی داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: این کاهش ها در تلفات و موار جرحی نشان دهنده توجه بیشتر مردم در رعایت مقررات و همچنین کار شبانه روزی و حضور پیشگیرانه پلیس راه و اهتمام اورژانس برای کاهش آمار فوتی ها است.

استاندار خوزستان افزود: همچنین تلاش اداره کل راهداری در زمینه نصب علایم پیشگیرانه و ایمنی در جاده ها و کار بی وقفه ای که در این زمینه انجام شده و نیز کارهایی که در بخش بهسازی و ترمیم جاده ها و استفاده از وسایل ایمنی همچون گاردریل ها و نیوجرسی صورت گرفته، در این موفقیت تاثیرگذار بوده است.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: در این راستا اداره کل راه و شهرسازی و شرکت زیرساخت در توسعه راه های استان نقش ویژه ای ایفا کردند و تا سال آینده با چهار خطه شدن محور رامهرمز تا خیرآباد و همچنین مسیر غیزانیه تا ایذه میزان بزرگراه های استان افزایش چشمگیر پیدا می کند.

شریعتی اضافه کرد: این وضعیت برای ما نوید بخش و دلگرم کننده است همچنین حوزه معاونت عمرانی استانداری و دفتر فنی و حمل و نقل و ترافیک نیز سیاست گذاری و برنامه ریزی خوبی داشتند که قابل تقدیر است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: البته این آمار مربوط به پیش از اربعین است و ما در کاهش فوتی ها در جاده های روستایی در کشور رتبه اول را بدست آوردیم و در آمار مجروحین در جاده های روستایی نیز رتبه سوم در سطح کشور را بدست آوردیم.

شریعتی گفت: البته آمار تصادفات موتورسیکلت افزایش پیدا کرده است و این زنگ خطری برای ما به شمار می رود. از عوامل آن هم عدم فرهنگ سازی و بعضا تردد موتورسیکلت های فرسوده یا فاقد چراغ سالم است که باید در این زمینه سخت گیری لازم انجام شود.

استاندار خوزستان گفت: البته به دلیل افرایش سه برابری کشت تابستانه افزایش تردد روستاییان را داشته ایم و از این رو احتمال تصادف هم افزایش می یابد و لازم است در راه های روستایی سخت گیری در رعایت قوانین بیشتر شود و کنترل ها افزایش یابد.

شریعتی گفت: امیدواریم آمار استان در نیمه دوم سال بهتر شود و شاهد افزایش ایمنی مسافران در خوزستان باشیم.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بزرگراه استانداری خوزستان جاده های روستایی برنا خوزستان تصادفات موتور سیکلت جاده های روستایی استاندار خوزستان بدست آوردیم جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۷۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران

محسن یمینی رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه‌ها، و کاهش تصادفات جاده‌ای در مسیر‌های پُر تردد در یک ماه گذشته یکصد کیلومتر از جاده‌های مختلف ارتباطی استان خط‌کشی شده است.

او افزود:خط کشی راه‌ها که از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود، بطور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند.

یمینی گفت: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفر‌های برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، درمقاطعی از محور‌های استان اجرا می‌شود.

او افزود: این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راهها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باند‌های رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راه‌های ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام می‌دهند.

مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۲ مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای