Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از آزمایش احتمالی سامانه موشکی اس -۴۰۰ ساخت روسیه توسط ترکیه انتقاد کرد و از آنکارا خواست یک پدافند هوایی متفاوت را برای استفاده انتخاب کند.

ناتو در بیانیه خود می‌گوید: «هرگونه آزمایش سامانه دفاع هوایی اس -۴۰۰ توسط ترکیه، اگر تایید شود، تاسف‌بار خواهد بود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه بیانیه تاکید شده است که «مهم است که ترکیه به کار با دیگر متحدان خود برای یافتن راه‌حل‌های جایگزین ادامه دهد».

این در حالی است که سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز جمعه در توییتی نوشت که از گزارش‌های آزمایش احتمالی سامانه اس -۴۰۰ در ترکیه آگاه است. بنا بر اعلام سخنگوی پنتاگون، اگر خبرها در مورد آزمایش اس ۴۰۰ در ترکیه صحت داشته باشد، این وزارتخانه آن را به شدت محکوم می‌کند.

ترکیه هفته گذشته در یک اطلاعیه رسمی از یک تمرین نظامی چهار روزه در نزدیکی سواحل دریای سیاه خبر داد که طبق برنامه اعلام شده تا روز شانزدهم اکتبر (بیست و پنجم مهر ماه) ادامه داشت.

به گزارش مهر، رویترز اعلام کرده ویدئویی را در اختیار دارد که نشان می‌دهد روز جمعه ۲۵ مهر از نقطه‌ای در سواحل دریای سیاه که ارتش ترکیه قرار بود موشک‌های روسی اس -۴۰۰ را در آنجا مستقر کند یک موشک به آسمان شلیک شده است.

وزارت خارجه آمریکا در این مورد هشدار داد و گفت با صراحت به دولت ترکیه اعلام کرده که این موشک‌ها نباید عملیاتی شوند.

کد خبر 5050774 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: ناتو ترکیه سامانه اس 400 ایالات متحده امریکا ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 دونالد ترامپ ویروس کرونا فلسطین عربستان سعودی روسیه مناقشه قره باغ ترکیه ایران لبنان جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۷۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه 24 ساعته در خصوص شهدای خبرنگار در فلسطین

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، این ویژه برنامه که با حمایت اداره ارتباطات ریاست جمهوری برگزار شد در کنار فواره آلمان در میدان "سلطان احمد" آغاز و به طور زنده از 20 کانال آناتولی و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی پخش شد.
 
بسیاری از خبرنگاران مطبوعات ملی ترکیه در این برنامه حضور داشتند که فخرالدین آلتون، مدیر ارتباطات ریاست جمهوری نیز از طریق تلفن با آنها ارتباط برقرار کرد.
 
سینان برهان، رئیس فدراسیون ناشران آناتولی، در بیانیه خود به خبرنگار خبرگزاری آناتولی گفت که این پخش بدون مشکل و طبق برنامه‌ریزی انجام شده است. برهان با بیان اینکه هدف آنها افزایش آگاهی در ترکیه و افکار عمومی بین‌المللی در مورد فاجعه انسانی در فلسطین است، گفت: مشارکت همه دوستان روزنامه‌نگار ما در اینجا بسیار مهم است.
 
وی اظهار داشت: از همکاران ما از هر نهاد و دیدگاهی آمدند و به نام این حرفه واکنش‌های خود را نسبت به کشتار بشریت در غزه بیان کردند.
 
برهان با بیان اینکه ارتباط تلفنی آلتون مدیر ارتباطات ریاست جمهوری، هم افزایی متفاوتی را در برنامه ایجاد کرد و پخش را به بعد بین‌المللی رساند، خاطرنشان کرد که این روند ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برای در دستور کار قرار دادن کشتار غزه و ایجاد افکار عمومی به کار خود ادامه می‌دهند، گفت: این نشان می‌دهد که رسانه‌های ترکیه می‌توانند سازماندهی شوند و بازتاب خوبی داشته باشند.

 

دیگر خبرها

  • واکنش معنادار تحلیلگر ترکیه‌ای ازنبوغ ایرانی مقابل هیاهوی اسرائیل
  • بهترین راه توقف تنش در منطقه، پایان دادن به جنگ در غزه است
  • واکنش سردار حاجی زاده به سوالی درباره واکنش به حمله احتمالی اسرائیل: بزند 100 درصد می زنیم (فیلم)
  • واکنش سردار حاجی زاده به سوالی درباره واکنش به حمله احتمالی: بزند 100 درصد می زنیم (فیلم)
  • تاسیسات آبرسانی در جنوب استان کرمان دچار حادثه جدی نشده است/ اعزام تیم واکنش سریع مناطق سیل زده
  • وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی: پیش از هرگونه حمله باید خوب فکر کنیم/ ایران به حمله ما واکنش نشان خواهد داد
  • حمایت قاطع اردوغان از ایران | اسرائیل صبر ایرانی ها را لبریز کرد
  • حواشی «مست عشق» همچنان ادامه دارد/ چرا اکران فیلم به تعویق افتاد؟
  • ویژه برنامه 24 ساعته در خصوص شهدای خبرنگار در فلسطین
  • واکنش روسیه به افزایش حضور نظامی ناتو در شمالگان