Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@10:16:11 GMT

تامین حقوق همه شهروندان، ماموریت ستاد حقوق بشر است

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۷۷۹۲

تامین حقوق همه شهروندان، ماموریت ستاد حقوق بشر است

دبیر ستاد حقوق بشر در پاسخ به نامه یک سمن حقوق بشری، نوشت: ستاد حقوق بشر مأموریت دارد تا زمینه تأمین‏ حقوق‏ همه‌جانبه‏ افراد اعم از زن‏ و مرد و ایجاد امنیت‏ قضایی‏ عادلانه‏ برای‏ همه‏ محقق سازد.

به گزارش مشرق، علی باقری کنی، دبیر ستاد حقوق بشر در پاسخ به نامه یک سمن حقوق بشری، اظهار داشت: ستاد حقوق بشر مأموریت دارد تا حقوق‏ همه شهروندان اعم از راست کردار و کژکردار تأمین نماید و در این چارچوب از همکاری سمن‌های حقوق بشری استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: دبیر ستاد حقوق بشر: تحریم‌کنندگان دارو چطور دَم از حقوق بشر می‌زنند؟

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به این که مردم و صیانت از حقوق آن‌ها از ارکان اصلی مردم سالاری اسلامی است، تأکید کرد: هیچ مصلحت‌سنجی نمی‌تواند و نباید کوچک‌ترین خدشه‌ای به حقوق فردی و جمعی مردم وارد نماید و فقط قانون است که می‌تواند این حقوق را آن هم با رویکرد حداقلی تحدید کند.

باقری کنی با تأکید بر این که دشمنی دشمن و سوءاستفاده آن از برخی مسائل نمی‌تواند دامنه رحمت و رأفت حکومت اسلامی بر مجرمان و محکومان را محدود کند، تصریح کرد: اشتباه و حتی تخطی یک یا چند زندانی از قانون نمی‌تواند و نباید موجب شود حقوق زندانیان از جمله همین افراد برخلاف قانون، تحدید و یا تضییع شده و یا برخورداری آن‌ها از این حقوق مخدوش شود.

وی سپس افزود: سوءاستفاده بیگانگان هیچ گاه موجب نشده تا زندانیان از حقوق خود از جمله حق ارتباط با خانواده که بر اساس مقررات از آن برخوردار شده‌اند، محروم شوند.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به لزوم عدم برخورد واکنشی با فضاسازی‌های سیاسی و رسانه‌ای بیگانگان تصریح کرد: حق مردم برای آگاهی از واقعیت‌ها نقطه آغاز برای اقدام توسط دستگاه‌های مسئول است، نه دروغ پراکنی و اتهام زنی دشمنان برای وارونه سازی حقایق.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه با اشاره به دروغ پراکنی‌های بیگانگان درباره وضعیت زندانیان دوتابعیتی تأکید کرد: داشتن تابعیت کشور دیگر نه موجب برخورداری از امتیازهای بیشتر شده و نه باعث تضییع حقی از آن‌ها خواهد شد.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به این که برخورداری از "دادرسی عادلانه" حق هر متهم و بهره مندی از شرایط مناسب در زندان حق هر محکوم است، تصریح کرد: به صِرف طرح ادعای نادرست از سوی زندانی، نمی‌توان دایره دادخواهی وی را در صورتی که مدعی تضییع حقوقش است، محدود کرد.

باقری کنی با اشاره به این که کژفهمی، کوته اندیشی و حتی لجاجت و عناد برخی افراد ملاک برخورد حکومت با آن‌ها نیست، تصریح کرد: سعه صدر مقتدرانه و چشم پوشی پدرانه از برخی خطاها زمینه‌ساز جذب حداکثری آن هاست.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ حقوق بشر قوه قضاییه حقوق شهروندی علی باقری ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران دبیر ستاد حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۷۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد

روح الله سرگزی اظهار کرد: بیشترین خسارت سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به ترتیب به راه های ارتباطی، بخش کشاورزی، شبکه برق رسانی و آب اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: همچنان تیم‌های ارزیاب ستاد بحران سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع ۳۲۹ راه روستایی بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب استان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۲۲۸ مسیر بازگشایی شده است.

وی توصیه کرد؛ شهروندان با توجه با تداوم بارندگی و برودت هوا در سیستان و بلوچستان شهروندان از سفرهای غیرضروری، فعالیت کوهنوردی، اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران
  • شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک
  • شکایت فرمانده فراجا از دروازبان باشگاه استقلال صحت ندارد
  • فراجا شکایت از دروازه‌بان استقلال را تکذیب کرد
  • معرفی شاکی حسین حسینی از سوی فرماندهی فراجا
  • ماجرای شکایت فراجا از دروازه‌بان استقلال
  • تکذیب شکایت فرمانده فراجا از دروازبان استقلال
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران
  • یک زن، دبیر ستاد امر به معروف قدس شد