Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@05:19:22 GMT

دو تن مواد غذایی فاسد در شهرستان دیّر معدوم شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۷۸۶۷

ایسنا/بوشهر رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر از جمع‌آوری و معدوم سازی ۲ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته در این شهرستان خبر داد.

احمد آخوندی در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دیّر گفت: سلامت شهروندان از اولویت نخست بخش بهداشت و درمان است و در همین راستا پایش بهداشتی صنوف به‌طور ویژه در دستور کار قرار دارد و همه آنها مکلف به رعایت بهداشت و شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۸ هزار و ۲۰۰ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و اصناف صورت گرفته و ۲ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته جمع‌آوری و معدوم شده است.
وی اضافه کرد: این مواد غذایی شامل انواع نوشیدنی، کیک، آب‌میوه، انواع لبنیات و ترشیجات بوده که پس از شناسایی توسط بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر جمع‌آوری و معدوم شد.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر بابیان این‌که با فروشندگان مواد غذایی فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته به‌طور جدی، قانونی و بدون اغماض برخورد می‌شود، اظهار داشت: در همین مدت تعداد ۱۶۳ صنف که پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا را رعایت نمی‌کردند پس از طی مراحل قانونی تعطیل و جریمه شدند.
وی افزود: از این تعداد ۷۹ واحد تعطیل و ۸۴ واحد دیگر نیز با معرفی به مراجع قضایی و اداره تعزیرات حکومتی جریمه شدند.
آخوندی تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر در راستای صیانت از سلامت شهروندان و ارتقای شاخصه‌های بهداشت و سلامت در جامعه بدون اغماض با متخلفین و کسانی که سلامت و بهداشت عمومی را به مخاطره اندازند برخورد خواهد کرد.
وی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده مشکلات بهداشتی و مواد غذایی غیربهداشتی و تاریخ‌مصرف گذشته در هر ساعت از شبانه‌روز، به سامانه تلفنی ۱۹۰ بهداشت اعلام کنند و همیار بازرسان بهداشت محیط باشند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دی ر تاریخ مصرف گذشته مواد غذایی فاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۷۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواد غذایی تاریخ‌مصرف گذشته در «دیلم» جمع آوری شد

به گزارش خبرنگار مهر، هادی جوانبخت عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تیم‌های بهداشت محیط دیلم، طی ۲۴ ساعت ایام تعطیلات نوروز در حال نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی هستند.

وی افزود: در تعطیلات نوروز، بازرسان بهداشت محیط دیلم از مراکز عرضه مواد غذایی سطح شهرستان مقدار ۱۲۰ کیلوگرم مواد غذایی فاقد تاریخ و غیرقابل‌مصرف را جمع‌آوری کرده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم مطرح کرد: شهروندان خرید مواد غذایی خود را از مراکز معتبر انجام دهند و به تاریخ‌مصرف و شرایط نگهداری مواد غذایی توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده تخلف بهداشتی با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

کد خبر 6063096

دیگر خبرها

  • نظارت ۳۰۰ نفر بازرس مرکز بهداشت اصفهان در طرح سلامت نوروزی
  • ۷۹ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد درالبرز معدوم شد
  • ۴ واحد متخلف بهداشتی در آران و بیدگل پلمب شد
  • امحای بیش از ۷ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در خراسان شمالی
  • معدوم سازی هشت و نیم تن موادغذایی فاسد در بندرعباس
  • کشف ۱۸۸ کیلو گرم مواد غذایی فاسد در فیروزکوه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در جاسک
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه غذای خرمشهر
  • مواد غذایی تاریخ‌مصرف گذشته در «دیلم» جمع آوری شد
  • پلمب ۲ واحد صنفی متخلف در سیریک