Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان گفت: امسال ۷ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی جدید برای مددجویان این کمیته در گیلان ایجاد می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، عباس اهرابی امروز در حاشیه بازدید از طرح راهبری پرورش قارچ در رحمت‌آباد رودبار اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات کمیته امداد امام خمینی استان گیلان بحث ایجاد اشتغال برای مددجویان است و در تلاش است که برای ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر گام مؤثری بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه به‌کارگیری راهبران شغلی در راستای پایدارسازی اشتغال و توانمندسازی مددجویان یکی از سیاست‌های کمیته امداد برای اشتغال‌آفرینی مددجویان است ابراز داشت: کمیته امداد امام خمینی قصد دارد امسال 7 هزار و 300 فرصت شغلی جدید برای مددجویان خود در استان گیلان ایجاد کند.

اهرابی از ایجاد حدود 3 هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد امام خمینی در استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم که تا پایان سال به چشم انداز ترسیم‌شده توسط کمیته امداد امام که ایجاد حدود 7 هزار و 300 فرصت شغلی است دست یابیم.

ضرورت برنامه‌ریزی برای افزایش تولید چای ایرانی؛ ترویج عملیات بهزراعی باغات گیلان و مازندران در دستور کار قرار گرفتفعالیت 30 واحد دانش‌بنیان صنعتی در گیلان؛ 50 درصد واحدهای صنعتی استان به تکنولوژی ‌روز مجهز شدندساخت مسکن محرومان در گیلان ویژه مددجویان کمیته امداد؛ 40 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان گیلان توزیع شد

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات کمیته امداد ایجاد راهبری شغلی است افزود: راهبری شغلی در واقع نوعی فعالیت اقتصادی و کارآفرینی است که در آن کارآفرینان، طرح‌های اشتغال‌زایی خود را به کمیته امداد پیشنهاد می‌دهند و با دریافت تسهیلات نسبت به توانمندسازی مددجویان و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان اقدام می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گیلان بیان داشت: در طرح راهبری شغلی قرار است امسال حدود 200 میلیارد تومان تسهیلات به کارآفرینان پرداخت شود که نتیجه آن ایجاد 2 هزار و 500 فرصت شغلی است که تاکنون حدود 500 فرصت شغلی آن در سطح استان گیلان ایجاد شده است.

سرپرست بانک کشاورزی استان گیلان نیز در این بازدید اظهار داشت:  بانک کشاورزی در راستای رسالت خویش در خصوص ایجاد اشتغال، تفاهم‌‌نامه‌هایی را با کمیته امداد امام خمینی منعقد کرده است که در دو بخش اشتغال پایدار روستایی و همچنین تبصره 16، تسهیلاتی را به مددجویان و کارآفرینان برای ایجاد اشتغال پرداخت می‌کند.

طاهری با بیان اینکه بانک کشاورزی استان گیلان در بخش اشتغال روستایی تاکنون حدود 400 میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد پرداخت کرده است افزود: به‌صورت سالانه اعتباراتی برای اشتغال‌زایی به بانک کشاورزی ابلاغ می‌شود.

سرپرست بانک کشاورزی استان گیلان گفت: در حال حاضر اعتباری که برای گیلان در مرحله اول در نظر گرفته شده است حدود 16 میلیارد تومان است که معرفی شهرستانی صورت پذیرفته است و در حال پرداخت این تسهیلات به کارآفرینان هستیم.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی که بانک کشاورزی برای اجرای آنها تسهیلاتی را پرداخت کرده است نظارت کامل دارد گفت: تسهیلاتی که در بخش اشتغال‌زایی روستایی توسط این بانک پرداخت می‌شود دارای کارمزد 4 درصد است.

طاهری افزود: 2 سال دوران سازندگی، 6 ماه تنفس و 7 سال پرداخت اقساط این تسهیلات به‌طول می‌انجامد و طرح تسهیلاتی که در قالب تبصره 16 پرداخت می‌شود نیز دارای کارمزد 4 درصد بوده و یکسال دوران سازندگی و 5 سال دوران پرداخت اقساط آن است.

به گزارش تسنیم، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان امروز از اقامتگاه بوم‌گردی و مزرعه پرورش قارچ بازدید کرد. در این مزرعه 4 نفر به‌صورت مستقیم و 4 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به‌کار هستند.

باهمت این مددجوی کمیته امداد که راهبر شغلی و مدرس مرکز فنی حرفه‌ای است تاکنون 22 سالن پرورش قارچ در شهرستان رودبار احداث شده که 9 سالن آن توسط مددجویان کمیته امداد به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/619/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی مدیرکل کمیته امداد ایجاد اشتغال بانک کشاورزی گیلان ایجاد اشتغال زایی استان گیلان فرصت شغلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۷۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی

عیسی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حق بیمه تأمین اجتماعی دو هزار و ۱۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان برای بهره مندی از مزایای بیمه بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی پرداخت شد.

بابایی با اشاره به گسترش چتر حمایتی کمیته امداد برای مددجویان اظهار کرد: دو گروه از مددجویان شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال و خود کفایی در حال حاضر از این خدمت بهره مند می‌شوند. بر این اساس زنان با شرایط سنی بالای ۵۵ سال و آقایان بالای ۶۰ سال در صورت داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه، مستمری بگیر تأمین اجتماعی و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، حق بیمه تأمین اجتماعی ۱۷۷۰ زن سرپرست خانوار و ۲۴۰ مجری طرح اشتغال تحت حمایت کمیته امداد واریز شده است.

بابایی با اشاره به نگاه بلند مدت این نهاد بمنظور توانمند سازی مددجویان اضافه کرد: در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ طبق سهمیه مرکز تعداد ۶۲۹ نفر زن سرپرست خانوار ۴۴ تا ۴۹ سال جهت بیمه به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و حق بیمه ایشان پرداخت شده است و بابت ۴ نفر از مددجویانی که قبلاً سابقه بیمه پردازی کمتر از ۱۰ سال داشته و در حال حاضر به سن بازنشستگی رسیده‌اند مبلغ ۴۳ میلیون تومان به صورت بلاعوض بمنظور خرید سنوات، جهت دریافت مستمری بازنشستگی پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خاطر نشان کرد: بیمه‌های اجتماعی به عنوان یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های این نهاد برای تأمین امنیت اقتصادی مددجویان است که تضمین کننده آسایش و رفاه این افراد در آتیه را فراهم می‌نماید.

که در همین راستا تعداد ۱۴۲ نفر از بیمه شدگان شامل ۱۱۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و ۳۲ نفر از مجریان طرح اشتغال و خودکفایی که دارای سوابق بالای ۱۰ سال بیمه پردازی از سوی امداد بوده و به سن بازنشستگی رسیده‌اند جهت برقراری مستمری به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و در حال حاضر از این خدمات بهره مند شده و از چرخه حمایت امداد خارج شده‌اند

کد خبر 6087569

دیگر خبرها

  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • برگزاری رویداد گامی نو ویژه دانش آموزان هنرستانی در هرمزگان
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز