Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار زنجان گفت: در شهریور ماه امسال تعداد فوتی ها در حوادث رانندگی برون‌شهری 27 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  فتح اله حقیقی در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها و شورای راهبری وضعیت تصادف استان گفت: با تلاش پلیس، راهداری و البته رعایت رانندگان شاهد کاهش میزان تصادفات در محورهای مواصلاتی استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این جلسه از تصویب طرح ساماندهی ورودی دانشگاه زنجان با دستور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و افزود: تمایل داریم اجرای این طرح را راه و شهرسازی بر عهده بگیرد و در دیداری که با آقای اسلامی وزیر راه و شهرسازی خواهیم داشت مجدد بر اختصاص اعتبار و اجرای هر چه سریعتر این طرح تاکید خواهیم کرد.
در این جلسه اعلام شد که بیشترین میزان تصافات در محور قیدار به ابهر و گرماب به بیجار روی می دهد که استاندار زنجان از دبیر جلسه خواست در جلسات آینده فرماندار و مسئولان پلیس راه آن شهرستان بصورت تصویری در جلسه حضور داشته باشند و علاوه بر آن بطور همزمان، کمیته های فرعی کمیسیون ایمنی راه‌ها در شهرستان‌ها برای اجرای مصوبات کمیسیون استانی تشکیل شود.
مقام عالی استان با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال 1 درصد میزان حوادث رانندگی برون شهری استان در مقایسه با پارسال کاهش یافته است افزود: از تیر ماه تا پایان شهریور روند تصادفات و فوتی ها در جاده های استان سیر نزولی داشته بطوریکه در شهریورماه امسال 24 نفر در محورهای مواصلاتی استان جان باختند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 9 نفر کمتر است.
نماینده عالی دولت در استان از برگزارکنندگان جلسه خواست طرحی را بعنوان بسته عملیاتی برای بررسی نیازمندی‌های ایمنی و عوامل بازدارنده بمنظور کاهش حوادث رانندگی در استان آماده کنند و به تفکیک نقش هریک از عوامل دخیل در تصادفات را مشخص نمایند تا برای آن چاره‌اندیشی شود.
استاندار زنجان معتقد است همکاری رانندگان و عموم مردم در حوادث رانندگی از همه عوامل مهم تر است.
استان زنجان 5هزارو840 کیلومتر راه دارد که 200 کیلومتر آن بصورت آزادراه است.
8درصد آزادراه‌های کشور (آزادراه‌های زنجان به قزوین و زنجان به تبریز )در استان زنجان واقع شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار زنجان کمیسیون ایمنی راه ها تصادفات و فوتی های برون شهری حوادث رانندگی راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۸۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی

تین نیوز

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: در تعطیلات نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند.

به گزراش تین نیوز به نقل از میزان، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم ها تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد