Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جدیدترین گزارش رسمی دفتر مطالعات پایه آب شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می دهد که میزان ذخایر آب در مخازن سدهای کشور به ۲۵ میلیارد و ۴۹۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

این رقم در مقایسه با میزان ذخایر آب در مدت مشابه سال گذشته کاهشی ۴ درصدی دارد. همچنین میزان ورودی آب به مخازن سدهای کشور نیز در ۲۵ روز نخست سال آبی جاری با کاهش ۹ درصدی و میزان خروجی آب از مخازن سدهای کشور نیز با کاهش ۱۸ درصدی نسبت به زمان مشابه سال گذشته مواجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، ظرفیت کل مخازن سدها بر اساس آخرین هیدروگرافی ۵۰.۵ میلیارد مترمکعب است و درصد پرشدگی سدها درحال حاضر۵۰ درصد است.

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1444796

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سد آبی بارش برف باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۸۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۲ درصد ظرفیت سدهای کشور پُر آب شد

میزان پرشدگی سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۵ فروردین ماه امسال به طور میانگین به ۵۲ درصد افزایش یافت، در حالی که نسبت به سال آبی گذشته ۴ درصد افت را نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق، میزان پرشدگی سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۵ فروردین ماه امسال به طور میانگین به ۵۲ درصد افزایش یافت، در حالی که نسبت به سال آبی گذشته ۴ درصد افت را نشان می‌دهد.

بارش‌های اخیر گرچه هنوز تاثیر مثبتی در حجم آب موجود در سدهای کشور نداشته است، اما در کل میزان پرشدگی سدهای کشور را که در پایان سال ۱۴۰۲ ۴۷ درصد بود را افزایش داد و تا روز تا پنجم فروردین سال جاری به ۵۲ درصد رساند.

بر اساس گزارش جدید شرکت مدیریت منابع آب ایران میزان آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) با کاهش ۱۷ درصدی همراه شده است.

همچنین از ابتدای سال آبی جاری تا ۵ فروردین ماه ۱۶ میلیارد و ۳۴۰ میلیون متر مکعب آب وارد سدها شده است، در حالی که سال گذشته این عدد ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب بوده است.

میزان خروجی آب از سدها از ابتدای سال آبی جاری تا ۵ فروردین ماه در حالی به ۱۲ میلیارد و ۴۱۰ میلیون متر مکعب رسیده که این رقم در سال آبی گذشته ۱۲ میلیارد و ۵۰ میلیون متر مکعب بوده که ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

حجم آب موجود در سدها نیز از ابتدای سال آبی جاری تا ۵ فروردین به رقم ۲۵ میلیارد و ۶۴۰ میلیون متر مکعب رسید. این میزان در سال آبی گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) ۲۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون متر مکعب بوده که ۴ درصد کاهش دارد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳+جدول
  • این سدهای خالی؛ وضعیت ذخایر آبی سدها در شروع سال ۱۴۰۳+ جدول
  • باران به داد سدها رسید/ ۲۲ سد بیش از ۵۰ درصد آب دارد
  • وضعیت ذخایر آبی سدها در شروع سال ۱۴۰۳+جدول
  • افزایش تصادفات منجر به فوت در اصفهان / بارشی گزارش نشده است
  • ۵۲ درصد ظرفیت سدهای کشور پُر آب شد/ کاهش ۱۷ درصدی ورود آب به سدها
  • ۵۲ درصد ظرفیت سدهای کشور پُر آب شد
  • بارش‌ها در ایران ۲۱ درصد کاهش یافت/کاهش ۱۷ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • ۹۲ درصد از حجم سدهای یک استان پر شد !
  • ۴.۰۳ میلیون مترمکعب به حجم آب پشت سدهای لرستان اضافه شده است