Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدتی است که در بخش «‌درددل مردم» پنجره‌ای به سوی شما گشوده‌ایم تا مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. بدیهی است در بسیاری از موارد مطرح شده امکان قضاوت برای الف وجود ندارد. به همین دلیل در انتظار پاسخ مسئولان و دستگاههای مربوطه خواهیم بود که در همین بخش منتشر خواهد شد.

شما می توانید مسایل و مشکلات خود را در بخش کامنت‌های ذیل همین مطلب ارسال کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطلب هر روز با پیام های شما بروز خواهد شد.


چند نکته :
۱- مطالب حتی المقدور کوتاه و بدون حاشیه روی نوشته و به موضوع اصلی مورد نظر پرداخته شود. در نوشتن دقت کنید مطالب، مفهوم و روشن بیان شوند.
۲- فقط مشکل و مساله خود را مطرح و از اظهار نظر یا ابراز همدردی خودداری کنید. 
۳- در صورتی که مطلب نیازمند الصاق تصویری از مدارک بود حتما به پیوست ارسال گردد.
۴- در مواردی ممکن است دستگاه مربوطه نیازمند ارتباط با نویسنده مطلب باشد در صورت تمایل نام و نام خانوادگی و شماره ای برای تماس اعلام نمایید.
۵- به مشکلات مطرح شده قبلی در این صفحه پاسخ ندهید و مشکل خود را نیز به صورت مستقل از آن ها بنویسید.
۶-بدیهی است پیامهای حاوی توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نخواهد شد.

**********************************

27/مهر/99

 


سردبیر محترم سایت وزین الف.
بعد از ازاد سازی فروش سهام عدالت، متاسفانه با اعتماد به کارگزاری بانک ملی ایران بعنوان ناظر فروش از تاریخ دهم خردادماه تا کنون که بیش از ۴ ماه میگذرد مبلغی قریب دومیلیون تومان که فروش ان به تایید همان کارگزاری رسیده و با توجه به پرینت گزارش مالی ان که نزد اینجانب میباشد و برابر اطلاعات ان هم شماره شبا و هم مالکیت تلفن مورد تایید قرار گرفته بحساب اینجانب با توجه به صورتحساب صادره از سوی بانک ، واریز نشده و علیرغم پیگیریهای فراوان چه بصورت حضوری و چه تلفنی و کارگزاری مذکور پاسخی بمن نمیدهد!!!! این در حالیست که قرار بود پروسه فروش سهام تا واریز بحساب ۵ روز باشد نه بیش از ۱۲۰ روز!!!!

 


دریافتی کادر اداری دادگستری بسیار کم هست و حتی مثل دیگر سازمانها ۵۰ درصد افزایش هم کامل داده نشد و هنوز ۱۵ درصد ناقص هست در مورد مزایا مثل مسکن و غیره هم بسیار ضعیف هست بنده پیشنهاد میکنم مدل طرح حکمت نیروهای مسلح رو قوه قضاییه عملیاتی کند تا بلکه فشار اقتصادی بر دوش نیروهای قوه قضاییه کاهش پیدا کند

 


سلام علیکم وقت بخیر
با تشکر از این اقدام خردمندانه
1-چرا با وجود این بیماری واگیر دار و لزوم کم کردن اجتماعات و رفت وآمدها ،دولت شرکت های بورسی را مجبور نمی کند که سودهای سهام را از طریق سامانه سجام واریز کنند؟
2- علیرغم ابلاغ قانون های جدید معامله هنوز تعداد بسیار زیادی از معامله ها با سقف زیر 500 هزار تومان یا حتی زیر 5 هزار تومان صورت می گیرد.
3-چرا سهام عدالت را به پرتفوی سهام دار منتقل نمی کنند تا تکلیف خودش را بداند؟
4- چرا شرکت های دانش بنیان موفق واقعی در بورس وارد نمی شوند.

 


وزیر محترم کار و جناب اقای دکتر نوبخت 
این تبعیض بی حد بین بازنشسته های تامین اجتماعی و صندوق کشوری در همسان سازی ، با چه هدفی انجام شده ؟
این ظلم اشکار را چرا پاسخ نمی دهید ؟!!!!!
چرا تا بحال همه صندوق ها تجمیع نشده اند؟ برخلاف قانون  
چرا با قوانین نا متعارف حقوق مردم را زیر پا  له می کنید ؟ و شکاف را هر روز بیشتر 
ما این ظلم را نمی بخشیم  

هیچ مسئولی نیست در این مملکت به داد بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی برسه حداقل حقوق برای بازنشستگان کشوری ولشکری 4میلیون شده اما 70 درصد بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی زیر 2800مستمری می گیرن بین 1500تا 1650اول مهر بابت همسان سازی به حقوق کشوری ولشکری اضافه شده پس تکلیف بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی چیه باید درفقر وفلاکت زندگی کنن؟ .

با سلام و احترام
اینجانب مدیر یکی از مدارس سمپاد دوره متوسطه اول هستم واز مسولین منصف و پیگیر سایت الف درخواستی دارم که به شرح ذیل می باشد .
هر ساله تنها امتحانی که هیچ سهمیه ای پذیرفته شده نیست و فقط وفقط دانسته ها واطلاعات دانش آموزان ملاک قرار داده می شود آزمون سمپاد هست که از دانش آموزان ششم ابتدایی ونهم متوسطه اول گرفته می شود.
در تابستان گذشته بعد از اعلام نتایج شاهد آن بودیم که برای اولین بار دانش آموزان که اعتراض گذاشته بودند اکثریت قبول شدند و با توجه نبودن زمان و معلم ،کلاس های مدارس تقسیم نشدند آمار کلاس ها را به نزدیک 40نفر رسانده استکه استانداردسمپاد 20نفرمی باشد که البته با توجه به حضوری نبودن کلاس ها فعلا اعتراضی جدی والدین خیلی گوش شنوایی ندارد.
درخواست ما از شما جهت پیگیری این است که چرا باید مهمترین مرکز نخبه پروری کشور که رهبری هم بار ها وبارها بر آن تاکید کردن اینگونه بازیچه دست بعضی از مسوولین بشود آیا با توجه به اینکه میخواستند مدارس نمونه و سمپاد را جمع کنند و مدارس نمونه را جمع کردند ولی با حمایت حضرت آقا نتوانستند مدارس سمپاد را جمع کنند و حتی دوباره تبدیل به سازمان شد ،اکنون اینگونه در حال بی اعتبار کردن سمپاد جلو مدارس غیر انتفاعی هستند وآیا با سرپرست جدید سمپادکه همراه با موضوع مورد نظر حکم دریافت نمودند ارتباطی دارد و یا خوشبینانه
اشکال سوالات بوده که این هم نیاز بیشتر به پیگیری دارد که تکرار نشود و مدارس را کم کم به مدارس عادی تبدیل نکنند
لطفا این موضوع مهم که برای تمام استان ها بود و نزدیک به حداقل 20درصد بی جهت به آمار مدارس سمپاد اضافه شده را بررسی کنید.
با سپاس از لطف شما .

 

منبع: الف

کلیدواژه: تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۹۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از واریز سود سهام عدالت

رئیس سازمان بورس گفت: اعتمادسازی مهمترین بخش در بازار سرمایه است و تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند که اعتماد با تصمیمات به موقع به بازار سرمایه بازگردد.

به گزارش مشرق، در برنامه صف اول عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار بررسی شد و مجید عشقی، رئیس سازمان بورس به سوالاتی پاسخ داد.

عشقی گفت: سال ۱۴۰۲، به واسطه اتفاقاتی که افتاد سال سختی برای بازار سرمایه بود. در طول دو سال و نیم گذشته سعی شده که بسترسازی لازم برای جذب سرمایه به بخش مولد اقتصاد و ارائه خدمات به سهامداران انجام شود و تلاش شد افرادی که در صف مجوز مربوط به ارائه خدمات مالی بودند بررسی و پاسخگویی شوند که اکنون این صفوف پایان پیدا کرده و به درخواست‌ها به روز پاسخ داده می‌شود.

او افزود: سال گذشته علیرغم تلاطم در بازار سرمایه دو نمونه داشتیم که شرکت‌ها به صورت خرد برای تامین مالی حضور پیدا کردند. بورس به دلیل ماهیتی که دارد یکی از مصادیقی است که می‌تواند شعار سال و مشارکت مردم را تحقق بخشد. مشارکت مردم در بورس سابقه دارد و ۱۲ میلیون نفر به صورت مستقیم در بورس سرمایه گذاری کرده اند و ۵۰ میلیون نفر نیز از طریق سهام عدالت در بورس ذی نفع هستند. برای ایجاد این مشارکت نیازمند اعتمادسازی هستیم. اگر میخواهیم مشارکت مردم را در بازار سرمایه جلب کنیم باید مفروضاتی داشته باشیم و تا پایان دوره سرمایه گذاری به آنها پایبند باشیم. اعتمادسازی مهمترین بخش در بازار سرمایه است و تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند که اعتماد با تصمیمات به موقع به بازار سرمایه بازگردد.

عشقی ادامه داد: موردی که رئیس جمهور و مقام معظم رهبری هم به آن اشاره نمونده اند، بحث تصدی گری دولت و دخالت دستگاه‌های دولتی در شرکت هاست که مخاطرات جدی برای امنیت سرمایه گذاری ایجاد می‌کند. تغییرات متعدد مدیران در بنگاه‌های اقتصادی هم ضربه جدی به بنگاه‌ها می‌زند و سرمایه گذاری در این شرکت‌ها با مخاطره روبرو می‌شود. در حال حاضر طیف وسیعی از ابزارها و صندوق‌ها در اختیار سرمایه گذاران قرار داده ایم تا نسبت به ریسکی که تمایل دارند سرمایه گذاری انجام دهند.

او در خصوص بازگشت سرمایه افرادی که تاکنون در بورس متضرر شده اند گفت: از سال ۹۹ تاکنون تورم تجمیعی ما حدود ۳۰۰ درصد بوده، اما قیمت سهم‌ها تقریبا ۲۵ درصد زیر شرایط اوج در سال ۹۹ است. سهامداران سبد خود را با اوج سال ۹۹ مقایسه می‌کنند که باید بگوییم همچنان جبران نشده است. یکی از دلایل این موضوع این مسئله است که سودآوری شرکت‌ها به واسطه افزایش قیمت‌های سمت بهای تمام شده، کاهش پیدا کرده است.

عشقی با اشاره به وضعیت بورس با توجه به رخدادهای اخیر گفت: رخدادهای سیاسی در کل دنیا روی بازارهای سرمایه اثر می‌گذارد و در بازار ما هم این اتفاق طبیعی بود و در بازار هیجان ایجاد شد. به همین دلیل سازمان بورس برای آنکه از حق سهامدار دفاع کند و معاملات تحت تاثیر هیجانات نباشد، دامنه نوسان برای چند روز محدود شد. این نوع تصمیم‌ها چه در کشور ما چه در کشورهای دیگر مسبوق به سابقه است. روز گذشته و امروز معاملات متعادل بود و التهابات کنترل شد. از هفته آینده به روند عادی معاملات و دامنه نوسان عادی بازمی گردیم.

عشقی در خصوص واریز سود سهام عدالت گفت: مجموعه اتفاقاتی که برای شرکت‌ها افتاده، باعث شد شرکت‌ها مرتکب تخلف شوند و در پایان سال نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودهارا جمع آوری کنیم و باقی مانده سود سهام عدالت را پرداخت کینم. زمان دقیق این پرداخت توسط شورای عالی بورس مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان بورس در خصوص اقدامات آموزش بازار سرمایه گفت: برنامه مدونی در حال اجرا شدن است که سواد مالی و اقتصادی به صورت پایه‌ای به دانش آموزان آموزش داده می‌شود که البته در کوتاه مدت نتایج آن حس نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • آخرین اخبار از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت
  • مرحله سوم سود سهام عدالت چه زمانی پرداخت می شود؟
  • مرحله سوم سود سهام عدالت در راه است
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد/ اعلام جزییات
  • جدول واریز و اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ۱۴۰۳
  • سود سهام عدالت در این تاریخ واریز می‌شود
  • جزئیات جدید از واریز سود سهام عدالت
  • زمان و شرط اجرای «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»
  • افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه