Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه) 27 مهر این کمیسیون اظهار داشت: در نشست امروز 2 موضوع طرح جهش تولید دانش بنیان و موضوع تمدید کنکور نظام قدیم مورد بحث قرار گرفت که چند طرح از جهش تولید دانش بنیان‌ها به تصویب این کمیسیون رسید و موضوع کنکور هم مقرر شد در جلسه آتی به صورت ویژه بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح جهش تولید دانش‌بنیان‌ها پیش از این به کمیسیون صنایع به عنوان کمیسیون اصلی بررسی کننده این طرح ارجاع شده بود و کمیسیون آموزش کمیسیون فرعی بررسی کننده این طرح بود اما با پیگیری‌های صورت گرفته علی‌رغم اینکه کمیسیون صنایع گزارشی را در این باره تهیه کرده بود اما کمیسیون آموزش به عنوان کمیسیون اصلی بررسی این طرح مدنظر قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: مقرر شد در کمیسیون آموزش مجلس بند بند طرح جهش تولید دانش‌بنیان مورد بررسی قرار گیرد که در همین راستا سه بند این طرح با اصلاحات لازم تصویب شد و به بند چهارم ایراداتی وارد بود و مقرر شد مرکز پژوهش‌ها نظر خود را در این باره مطرح کند.

نماینده مردم همدان در مجلس خاطرنشان کرد: مواد دیگری از این طرح در جلسه آتی کمیسیون آموزش بررسی خواهد شد.

فلاحی درباره جزئیات این طرح خاطرنشان کرد: در این طرح چند وزارتخانه دخیل شده بود در صورتی که تولیدات دانش‌بنیان‌ها مربوط به وزارتخانه‌ها و بخش دولتی نیست. ضمن اینکه در این طرح وزارت دفاع که خیلی از محصولات دانش‌بنیان در آنجا تولید می‌شود. همچنین نظارت بر اجرای این طرح هم برعهده معاونت فنی و علمی ریاست جمهوری گذاشته شده است این در حالی است که وزارت علوم و وزارت بهداشت از ناظرین این طرح خارج شده بودند اما با مصوبه امروز این کمیسیون این اصلاحات انجام شد.

وی افزود: با مصوبه امروز مجلس یک عضو از کمیسیون صنایع و یک عضو از کمیسیون آموزش مجلس به ناظرین این طرح افزوده شدند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس درباره موضوع دیگری که در این کمیسیون بحث شد، گفت: موضوع تمدید کنکور نظام قدیمی‌ها از موضوعاتی بود که توسط اعضای این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت اما قرار شد در جلسه آینده مورد بحث و بررسی قرار گیرد که آمار 80 هزار نفری سازمان سنجش درست است یا آمار 500 هزار نفری برخی گزارشات.

فلاحی درباره آمار 500 هزار نفر داوطلبین نظام قدیم جهت شرکت در آزمون کنکور گفت: این آمار طبق گزارش دیده‌بان شفافیت و تحقیقاتی که از سوی برخی افراد از جمله عضو ناظر مجلس در سازمان سنجش تهیه شده است. این در حالی است که مهرداد ویس‌کرمی عضو کمیسیون آموزش ناظر مجلس در سازمان سنجش است.

وی گفت: احمد نادری عضو کمیسیون آموزش در طول هفته‌های گذشته بررسی هایی درباره تعداد داوطلبین کنکور نظام قدیم کرده بود و حتی آماری غیر از آنچه سازمان سنجش درباره داوطلبان کنکور نظام قدیم به کمیسیون ارائه کرده بود را بیان کرده است. 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با توجه به ارائه آمارهای متفاوت قرار شد مجددا کمیسیون آموزش موضوع تمدید کنکور نظام قدیم را بررسی کند ضمن اینکه به احتمال زیاد این کمیسیون موافقت خواهد کرد تا یک سال دیگر برگزاری کنکور نظام قدیم تمدید شود.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کمیسیون آموزش جهش تولید کمیسیون آموزش مجلس شوراى اسلامى جهش تولید کنکور نظام قدیم سخنگوی کمیسیون آموزش جهش تولید دانش بنیان کمیسیون آموزش مجلس کنکور نظام قدیم سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۹۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ ثبت‌نام نوبت دوم برای پذیرش رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از امروز سه شنبه (۷ فروردین۱۴۰۳) از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و در روز یکشنبه (۱۲ فروردین۱۴۰۳) پایان می‌یابد.

داوطلبان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند دفترچه راهنمای ثبت‌نام در این آزمون را که اکنون در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش در دسترس است، مطالعه کنند.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای همه داوطلبانی که در موعد مقرر (۵ تا ۱۵ آذر ۱۴۰۲) برای ثبت نام اقدام کرده‌اند، در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و نوبت دوم در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کمیسیون‌های مجلس به آموزش و پرورش توجه کنند
  • تازه‌ترین آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • ۱۱ مرحله ثبت نام نوبت دوم کنکور
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در نوبت بررسی در مجلس است
  • رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس
  • آغاز ثبت نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌ها در نوبت بررسی مجلس است
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟