Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-29@07:53:10 GMT

5 اشتباهی که در محیط کار انجام می دهید

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۹۳۸۴

5 اشتباهی که در محیط کار انجام می دهید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از عصر ایران ، محل کار هم مثل هر جای دیگر قوانین و الزام های خاص خود را دارد و با رعایت آنها و مرتکب نشدن اشتباهاتی که ما در این گزارش به برخی از آنها اشاره می کنیم، می توانید کاری کنید که محل کار هم مثل خانه برایتان آرامش و امنیت بیاورد.

1. اشتباه در رفتار
ناسزا گویی، گفتگوهای غیرضروری، بیش از حد احساس راحتی کردن با دیگران و عادت های نادرست غذایی از جمله ناهنجاری های رفتاری است که در محل کار هر کسی را از شما دور می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ناهنجاری در رفتار در هر جا که رخ دهد، پدیده ای ناخوشایند و حتی زشت است، اما وضع وقتی بدتر می شود که چنین رفتارهایی در محل کار به عنوان یک مکان رسمی و دارای قانون از فرد سر بزند.

2. اشتباه در صحبت با دیگران
روش صحبت کردن، نخستین چیزی است که به چشم اطرافیان شما در محل کار می آید. این مسئله آنقدر اهمیت دارد که حتی در ایجاد اعتبار یا خدشه دار کردن شخصیت شما تاثیرگذار است.
به هیچ عنوان در محل کار راجع به موضوعات خارج از کار صحبت نکنید، به شایعات دامن نزنید، سر دیگران فریاد نکشید و تلاش کنید سنجیده و با فکر صحبت کنید.

3. اشتباه در تصویر سازی دیگران از شما
تلاش کنید، کاری نکنید که دیگران برداشتی غیر از آنچه هستید از شما داشته باشند؛ بدین معنا که از رفتارهایی چون تاخیر و بدقولی پرهیز کنید، چراکه چنین رفتارهایی کار دست شما می دهد و باعث می شود که در نظر دیگران فردی غیرقابل اعتماد جلوه کنید.

سعی کنید تصویری که در محل کار از خود ارائه می دهید، باعث افتخار همکارانتان از همکاری با شما گردد.

4. اشتباه در ماموریت ها و سفرهای کاری
برخی از کارمندان، ماموریت و سفرهای کاری را با تفریحات خانوادگی اشتباه می گیرند. درست است که خرج و هزینه سفرها و ماموریت های کاری با شما نیست، اما این دلیل نمی شود که خارج از چارچوب کار عمل کنید.

اگر کاری خارج از چارچوب سفر کاری خود انجام دهید و این موضوع به هر شکلی به گوش مقام بالاتر شما برسد، قطعا عاقبت خوشی در انتظار شما نخواهد بود!

5. اشتباه در وقت استراحت
برخی تصور می کنند که اگر از هر فرصتی در محل کار برای استراحت استفاده کنند و به اصطلاح برنامه مشخصی برای زمان کار و استراحت خود نداشته باشند، آدم های زرنگی هستند.

این در حالی است که استراحت بدون برنامه و بدتر از آن بیش از اندازه هم نوعی فعالیت غیرقانونی محسوب می شود و بالاخره یک جایی عواقب خود را نشان می دهد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کار محل کار شغل اشتباه زندگی محل کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۹۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه ملی احیاء و ساماندهی دریاچه نمک تشکیل می‌شود

 محمدحسین بازگیر روز سه‌شنبه گفت: در راستای دستور رئیس جمهور مبنی بر تشکیل کارگروه احیاء و ساماندهی دریاچه نمک و بر اساس مصوبه ششمین نشست ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور، مقرر شد پروژه‌های اولویت دار طرح جامع مدیریت دریاچه نمک در یک کارگروه تخصصی با مسئولیت استاندار قم و عضویت استانداران حوضه آبخیز و دستگاه‌های مسئول، در یک دوره زمانی پنج ساله به اجرا گذاشته شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با بیان اینکه تعیین نیاز آبی محیط زیستی حوزه آبخیز دریاچه نمک و نحوه تأمین آن در سناریو‌های مختلف از جمله پروژه‌ها در این طرح جامع است، عنوان کرد: وزارت نیرو تا تکمیل این مطالعات، موظف به تأمین نیاز آبی حوضه دریاچه نمک بر اساس مصوب شورای عالی آب در سال ۹۶ حداقل به میزان ۱۵۴ میلیون مترمکعب خواهد بود.

بازگیر از انجام مطالعات جامع یکپارچه دریاچه نمک به مدت ۲ سال خبر داد و گفت: اجرای برنامه‌های سازگاری با کم آبی با اولویت استان‌های قم، اصفهان و سمنان از دیگر پروژه‌هایی است که در این طرح جامع با جدیت پیگیری خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با بیان اینکه سازمان منابع طبیعی موظف به انجام اقدامات اصلاحی و احیایی جهت مقابله با پدیده گرد و غبار پیرامون دریاچه نمک خواهد بود، عنوان کرد: مدیریت مزارع کشاورزی اطراف دریاچه نمک، پیاده سازی و اصلاح الگوی کشت و توسعه سامانه‌های مدرن کشت و آبیاری، از جمله تکالیف وزارت جهاد کشاورزی در طرح جامع مدیریت دریاچه نمک است.

بازگیر  بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم به منظور جلوگیری از اضافه برداشت در زمان رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه نمک بر اساس این مصوبه تأکید کرد و گفت: هوشمندسازی چاه‌های مجاز و شناسایی چاه‌های غیرمجاز کشاورزی و نیز اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی به منظور جلب مشارکت جوامع بومی در نظارت مصرف آب از دیگر برنامه‌هایی است که طی پنج سال آینده اجرا خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم همچنین تسطیح و نوسازی اراضی کشاورزی به منظور افزایش راندمان آبیاری و انجام مطالعه تطبیق الگوی فضای سبز با شرایط آبی استان‌های مرتبط با دریاچه نمک را از دیگر پروژه‌های این طرح دانست و گفت: طرح پایش کمی و کیفی تالاب‌های حوضه آبخیز دریاچه نمک و طراحی شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری و روستایی برای ۱۰ سکونتگاه شهری تأمین کننده آب این دریاچه، طی سه سال آینده انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به انجام مطالعات ارزیابی اثرات محیط زیستی برداشت نمک از این دریاچه تا پایان سال، تصریح کرد: حد بستر و حریم تالاب‌های حوزه دریاچه نمک تعیین و اجرا می‌شود و در صورت تأمین اعتبار حفاظت فیزیکی افزایش و مراکز پایش در منطقه احداث خواهد شد.

 بازگیر ساماندهی گردشگری بی‌ضابطه و جلوگیری از آفرودسواری در سطح حوزه آبخیز با اولویت کانون‌های گرد و غبار را از دیگر پروژه‌های این طرح دانست و گفت: برای دریاچه نمک و تالاب‌های اقماری آن، طرح طبیعت گردی ارائه خواهد شد، ضمن اینکه نظارت و مراقبت از دریاچه نمک به عنوان یک میراث طبیعی ملی مطابق با ضوابط و معیار‌های مربوطه پیگیری می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم در پایان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی ذیربط مکلف هستند منابع اعتباری لازم برای اجرای پروژه‌های مصوب را با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور در بودجه‌های سنواتی خود پیش بینی کنند، گفت: امیدواریم با اجرای این طرح جامع با محوریت استانداری قم، شاهد بهبود وضعیت محیط زیستی دریاچه نمک و کانون‌های فعال گرد و غبار در منطقه باشیم.

دریاچه نمک در ناحیه شرقی قم و در حدفاصل استان‌های قم، سمنان و اصفهان قرارگرفته و بزرگترین دریاچه فصلی و فراشور کشور می‌باشد که حدود ۲۰۰ هزار هکتار وسعت داشته و یک‌سوم آن در محدوده جغرافیایی قم قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آغاز فنس‌کشی جاده انقراض یوزپلنگ ایرانی
  • انجام بیش از ۵ هزار نظارت بهداشتی در طرح سلامت نوروزی تاکنون
  • بازیکن استقلال نباید در تیم ملی بازی می کرد | کاری که انجام شد واقعا خنده دار بود
  • کشف ۱۸۸ کیلو گرم مواد غذایی فاسد در فیروزکوه
  • ۸ اشتباهی که ایمیل شما در برابر هکرها آسیب‌پذیر می‌کند
  • ساوت‌گیت: بلینگام همیشه تیتر یک است
  • عادت اشتباهی که درد کمر را افزایش می‌دهد
  • ده اشتباه رایج در طراحی آشپزخانه و نحوه انجام ندادن آن
  • کارگروه ملی احیاء و ساماندهی دریاچه نمک تشکیل می‌شود
  • تشکیل کارگروه ملی احیاء و ساماندهی دریاچه نمک