Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای استعلام خلافی خودرو از چه روشی استفاده می کنید؟ اغلب افراد از روش پیامکی یا سایت راهور خلافی ماشین را استعلام می کنند. اما راه های دیگری هم برای استعلام خلافی خودرو وجود دارد.

استعلام خلافی خودرو در اپلیکیشن فرمون یکی از این روش ها است. کافیست یکبار با استفاده از فرمون خلافی بگیرید تا اطلاعات خودرو شما برای همیشه ثبت شود و برای دفعات بعدی برای استعلام خلافی مجبور به وارد کردن مجدد بارکد کارت ماشین نباشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمون امکان پرداخت موردی خلافی یا پرداخت قسطی خلافی را دارد و سوابق خلافی شما را در خود حفظ می کند.

در فرمون امکانات دیگری به غیر از استعلام خلافی وجود دارد که بسیار کاربردی و مفید هستند. قیمت گذاری خودرو، استعلام بیمه و خرید آن، هشدار دوربین های کنترل سرعت و دوربین های ترافیکی، کد تخلفات رانندگی، استعلام نمره منفی، استعلام تصادفات رانندگی و... از جمله این امکانات است. در فرمون شما می توانید خلافی موتور را هم استعلام بگیرید. برای دانلود فرمون می توانید به گوگل پلی یا کافه بازار مراجعه کنید. نسخه IOS این برنامه هم در سیبچه و آی اپس موجود است.

10 نکته مهم در استعلام خلافی خودرو

در ادامه 10 نکته مهم درباره استعلام خلافی خودرو را می خوانید که دانستن آنها برای شما مفید خواهد بود:

نکته 1: اگر قصد خرید و فروش خودرو دارید در همان مرکز تعویض پلاک اقدام به استعلام خلافی و پرداخت آن کنید. در روشهای آنلاین استعلام و پرداخت خلافی خودرو یا موتور، ازآنجا که سامانه راهور با تاخیر به روز رسانی می شود، خلافی شما با تاخیر چند روزه از لیست خلافی ها حذف می شود.

نکته2: در روش پیامکی استعلام خلافی خودرو فقط امکان استعلام خلافی و دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت وجود دارد و برای پرداخت خلافی باید از روشهای دیگر استفاده کنید. می توانید با مراجعه به عابربانک و وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت خلافی خود را پرداخت کنید و یا از روشهای آنلاین مانند برنامه فرمون برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو استفاده کنید.

نکته 3: اکثر ماموران با استفاده از دست افزار و به شکل هوشمند اقدام به ثبت جریمه رانندگی می‌کنند اما در مواردی که قبض‌ها به شکل کاغذی صادر می شود برخی از این جرایم کاغذی از یک تا پنج روز طول می‌کشد تا روی سیستم ثبت شود. بنابراین خلافی خود را هفتگی چک کنید.

نکته 4: اگر از سایت راهور خلافی می گیرید باید بدانید که محتویات سایت راهور آفلاین بوده وبه هیچ وجه به بانک اطلاعاتی آنلاین پلیس راهور متصل نمی باشد و یک نسخه بروزرسانی شده با تاریخ اعلام شده، از سامانه اجرائیات پلیس راهور می باشد.

نکته 5: در سایت راهور و سایر سامانه های آنلاین و اپلیکیشن های خلافی می توانید علاوه بر خلافی خودرو، خلافی موتورسیکلت پلاک ملی یا قدیمی را نیز بگیرید.

نکته 6: بجز جریمه های دوبرگی و دوربین سایر جریمه های رانندگی دارای مهلت پرداخت 60 روزه هستند و اگر در موعد تعیین شده پرداخت نشوند، دوبرابر خواهند شد. به طور مثال جریمه 30 هزارتومانی به 60 هزارتومان افزایش می یابد.

نکته 7: خودرو با جریمه بالای 1 میلیون تومان، تبصره 13 می خورد. اگر خلافی شما بالای 1 میلیون تومان است در صورتی که پلیس خودروی شما را متوقف کند می تواند خودرو را توقیف و به پارکینگ منتقل کند. بنابراین با پرداخت بخشی از خلافی با فرمون آن را به زیر یک میلیون تومان برسانید.

نکته 8: با شماره پلاک خودرو یا موتورسیکلت، یا کد ملی نمی توانید خلافی بگیرید و برای استعلام خلافی نیاز به بارکد پستی پشت کارت ماشین یا کارت موتور و یا کد vin  دارید.

نکته 9: سایت راهور سوابق خلافی و یا سوابق پرداخت شما را حفظ نمی کند بنابراین در صورت استفاده از سایت راهور، اطلاعات پرداخت و سوابق خلافی خود را در جایی حفظ کنید. البته برنامه فرمون کلیه سوابق خلافی را در خود حفظ می کند. برای مشاهده خلافی خودرو به farmooon.com  مراجعه کنید.

نکته10: برای دریافت پیامک خلافی از سوی راهور بایستی به دفاتر پلیس+10 مراجعه و شماره تلفن همراه خود را ثبت کنید.

لینک کوتاه: asriran.com/0039b3

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خلافی خودرو استعلام خلافی خودرو برای استعلام خلافی پرداخت خلافی سایت راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۹۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیان چند نکته توسط حاج آقا قاسمیان از نهج البلاغه + فیلم

حجت الاسلام قاسمیان در برنامه محفل از نکات مهم ارزش‌های اخلاقی و اهمیت زبان در نهج البلاغه را بیان کردند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ جرایم رانندگی راهی برای کنترل جرایم و کاهش تصادفات
  • بیان چند نکته توسط حاج آقا قاسمیان از نهج البلاغه + فیلم
  • شناسایی یک فقره زمین خواری در استان اردبیل
  • شکایت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری علیه زمین‌خواری در هیر
  • کاهش ۴ درصدی سفر‌های نوروزی
  • کاهش ۴ درصدی سفرهای نوروزی/ وقوع ۴۵۲ تصادف فوتی
  • تفاوت نفتکش با کشتی های حمل گاز LNG را بدانید (فیلم)
  • ورود ۳۰۰ هزار خودرو به مازندران/ جاده چالوس یکطرفه می‌شود؟
  • درباره دولتخانه صفوی قزوین بیشتر بدانید
  • آیه‌ای که سند مشروعیت جلسات و محافل مذهبی است