Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-16@16:46:59 GMT

ساختار فعلی خدمت سربازی نیازمند اصلاح است

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۹۴۶۱

ساختار فعلی خدمت سربازی نیازمند اصلاح است

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، اصلاح ساختاری سربازی به نحوی که هم نیاز کشور مرتفع شود و هم از عمر و تخصص جوانان استفاده مناسب شود را دغدغه جدی نمایندگان جوان مجلس دانست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، مجتبی رضاخواه به ضرورت اصلاح خدمت سربازی اشاره کرد و گفت: : شیوه فعلی خدمت سربازی مربوطه به 70 الی 80 سال گذشته است و باید بر اساس شرایط کنونی کشور مورد بازبینی قرار گرفته و بروزرسانی شود تا افراد در این دوران احساس تلف شدن زمان و عمرخود را نداشته باشند و خدمت سربازی برای آن‌ها آورده‌ای داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشنهاداتی برای این طرح ارائه شده اما به دلیل نهایی نشدن، جزئیات و ابعاد آن را نمی‌توانم عنوان کنم.

وی ادامه داد: طرح نوین خدمت سربازی درحالی تدوین می‌شود که نیاز کشور به نیروی سرباز و احساس رضایت سربازان از دوران خدمت در کنار هم دیده ‌شود. معتقدیم تمامی افرادی که برای گذراندن دوران خدمت به سربازی می‌روند مناسب آموزش‌های نظامی و مرزبانی نبوده و ممکن است تخصص‌های دیگری مناسب با نیاز کشور داشته باشند که باید در آن محل به کارگیری شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه در طرح خدمت سربازی مشوق‌هایی برای سربازان در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: باید بپذیریم که شاید نیازی نباشد همه افراد در سربازخانه‌ها مستقر شوند از این رو ضمن حفظ شان سربازان باید به لحاظ مالی هم مشوق‌هایی وجود داشته باشد چرا که در شرایط امروز با حقوق اندک دوران خدمت، تأمین مخارج زندگی برای سربازان متأهل مقدور نیست.

این نماینده مردم در مجلس افزود: اصلاح ساختاری سربازی به نحوی که هم نیاز کشور مرتفع شود و هم از عمر و تخصص جوانان استفاده مناسب شود از دغدغه جدی ما نمایندگان جوان است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه سربازی فعلی نیازمند اصلاح است، یادآور شد: ما بر روی طرح سربازی فعلی کار کرده و پس از اخذ نظرهای تخصصی، طرح را جمع‌بندی و برای بررسی کارشناسی به مرکز پژوهش‌های مجلس ارسال خواهیم کرد. بنده و تعدادی از نمایندگان در این موضوع جدی هستیم و احتمالاً طرح مذکور پس از گذراندن مراحل مختلف 6 ماه الی 1 سال آینده در صحن علنی قابل طرح خواهد بود.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: خدمت سربازی سربازی سرباز مجمع نمایندگان استان تهران مجتبی رضاخواه خدمت سربازی نیاز کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۹۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب «امریه سربازی» توسط وزارت علوم

مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، از دانش آموختگان دانشگاهی به منظور گذراندن دوره ضرورت خدمت سربازی به صورت امریه در سال ۱۴۰۳ با داشتن شرایط دعوت به همکاری می‌کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور بهره‌مندی از ظرفیت و توانایی علمی جوانان تحصیل کرده در پیشبرد اهداف سازمانی خود، از دانش آموختگان دانشگاهی به منظور گذراندن دوره ضرورت خدمت سربازی به صورت امریه در سال 1403(اعزام 1 تیر 1403) با داشتن شرایط دعوت به همکاری می‌کند.

پژوهشگاه فضایی ایران امریه سربازی می‌پذیرد

از شرایط تخصصی این جذب می توان به، دارا بودن دانشنامه کارشناسی ارشد، رشته های مورد نیاز شامل رشته های فنی و مهندسی، کامپیوتر، حقوق عمومی، علوم پایه و سایر رشته های مسلط به مهارت‌های ذکر شده، مسلط به مهارت‌های هفت گانه ICDL و علاقه‌مند به انجام کار تیمی نام برد.

افراد با مهارت های زیر در اولویت جذب امریه سربازی قرار دارند:

برنامه نویس با انگیزه در زمینه‌های C# .NET CORE و توسعه وب با JAVASCRIPT، HTML، CSS

توانمندی در کار بانک اطلاعاتی SQL SERVER

تجربه برنامه نویسی با C# و. Netcore یا Asp.net به همراه نمونه پروژه

آشنایی با javascript، jQuery، css، HTML و Ajax

اعتقاد به دین مبین اسلام، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی، عدم اشتهار به فساد اخلاقی و تجاهر به فسق، عدم وابستگی تشکیلاتی به سازمانها و گروه های غیر قانونی اعلام شده از سوی مقامات صالحه، عدم اعتیاد به مواد دخانی، مخدر و روان گردان و سابقه محکومیت کیفری موثر، عدم سابقه خدمت قبلی یا غیبت، عدم ارائه درخواست همزمان در سایر ارگان های غیر نظامی به عنوان نیروی امریه، بومی تهران و یا سکونت در تهران، و عدم دارا بودن سابقه کیفری و محکومیت از شرایط عمومی شرکت دراین فراخوان است.

متقاضیان برای شرکت دراین امریه سربازی باید مدارک، تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه (در صورت داشتن توضیحات ارسال تصویر صفحه آخر)، تصویر کارت ملی پشت و رو، تصویر برگه اعزام به خدمت بدون مهر غیبت. (ارائه برگه اعزام پس از تایید در مصاحبه الزامی است)، تصویر گواهی مدرک تحصیلی با فراغت از تحصیل با قید معدل، تصویر مدارک عائله تحت تکفل در صورت وجود (تصاویر کارت ملی و صفحات کامل شناسنامه، صفحه اول و دوم)، آدرس محل سکونت و شماره تماس، تصویر رزومه و مدارک پژوهشی مرتبط، و رزومه فعالیت فرهنگی و اجتماعی (در صورت داشت سوابق) ارائه شود.

براساس تبصره 1: این وزارتخانه پس از دریافت و بررسی اولیه مدارک متقاضیان در صورت داشتن شرایط نسبت به معرفی متقاضیان برای انجام مراحل جذب و گزینش اقدام خواهد نمود.

براساس تبصره 2: مدت زمان خدمت نیروهای امریه برابر قوانین ستاد کل نیروهای مسلح است.

مهلت شرکت در این فراخوان از 27 فروردین ماه الی 2 اردیبهشت ماه است و افراد شرایط مدارک لازم ر به ایمیل amriye@markazjazb.ir ارسال کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب «امریه سربازی» توسط وزارت علوم
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرایم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرائم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس
  • اصلاح قانون مجازات اسلامی/اسامی غایبان و متاخران جلسه
  • کسر ۳ ماه از خدمت شامل همه مشمولان نمی شود
  • لایحه «تجارت» اصلاح شد
  • اعلام جزئیات کاهش ۳ ماهه خدمت سربازی
  • اصلاح موادی از لایحه تجارت در صحن مجلس