Web Analytics Made Easy - Statcounter

این نشریه در تحلیل خود با اشاره به مقاومت اقتصاد ایران در سال های گذشته در برابر تحریم های آمریکا خاطر نشان می کند که ایران همزمان با این تحریم ها در حال مبارزه ای جدی با ویروس کرونا است و تمام توان خود را برای برون رفت از فشارهای اقتصادی بکار گرفته است و اجازه نمی دهد که اقتصاد این کشور با تحریم و کرونا فلج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه ژاپنی می نویسد: تولیدات ایرانی هر روز وسعت بیشتری پیدا می کند و بسیاری از کسانی که حتی از دانشگاه ها فارغ التحصیل شده اند بتدریج به طراحی و نوآوری روی آورده اند و ارزش این کار را بیشتر از قبل درک می کنند و امروز طیف گسترده ای از تولیدات ایرانی در زمینه ها و با طرح های مختلف وارد بازار شده است.

این روزنامه نوشته است: "ساخت ایران" به عنوان بارقه ای از امید تلاشی مهم از سوی ایران برای این است که خود را ضمن خلاصی از تحریم ها، از اتکای به درامدهای نفتی، آن هم در زمانی که ارزش این فراورده بشدت سقوط کرده است، رها کند.  

این گزارش نام های بسیاری از تولیدات ایران را برشمرده و آورده است که بنیانگذاران این طرح ها و تولیدات خود می گویند که چنین کاری بسیار موثر است و بسیاری از کسانی هم که روزی با چنین تحرکاتی همراه نبودند، هر روز علاقه بیشتری نشان می دهند و امید بسیاری پیدا شده است که با تولید داخلی فشارها کاهش یابد.

بنیانگذاران این طرح ها پایین بودن هزینه نیروی کار و بالا بودن توان رقابتی این تولیدات ایرانی با اقلام خارجی و همچنین مقرون به صرفه بودن قیمت ها را از حاشیه های امن تولید و ساخت ایران دانسته و معتقدند که با کمترین هزینه ها در مقایسه با بسیاری از کشورها می توانند در ایران و در زمینه های مختلف تولیدی و صنعتی فعال باشند.

این گزارش حاکی است که ایران سال هاست به مقاومت خود افتخار می کند.  رهبر ایران آیت الله علی خامنه ای سعی کرده است همواره در اظهارات و سخنرانی های خود بر این موضوع و تولید داخلی و دکترین "اقتصاد مقاومتی" تاکید کند و همواره حافظ چنین سیاستی بوده است.

این نشریه ژاپنی تاکید می کند که وقتی ترامپ تحریم ها را به دنبال خروج از برجام از سرگرفت، مشکلات فراوانی بخش تولید را در ایران در برگرفت و تغییرات فراوانی در شرایط بازار بوجود آمد و طبیعتا مشکلات اقتصادی افزایش یافت، اما امروز با گذشت دو سال از آن زمان هر روز بر شمار تولیدات و مارک های ایرانی در بازار افزوده می شود و خریدهای مردم از ساخت ایران هم افزایش یافته است و مشتریان اقبال بیشتری به خرید جنس ایرانی نشان می دهند.  

این گزارش تصریح می کند که ایران می کوشد تا بخش خصوصی را گسترش دهد و تولیداتش را به بازارهای همجوار و دور دست تر صادر کند. البته مشکلات کم نیست و ویروس کرونا نیز چالش های دولت را بیشتر کرده است اما شرکت های ایرانی بتدریج کارکردهای تولیدی خود را بهینه سازی کرده اند و تعداد بیشتری از مردم در حال باز کردن مشاغل کوچک و فروش تولیداتشان هستند.  

ژاپن تایمز نوشت که ایران برای اینکه شرایط خود را در عرصه تولید بهتر کند باید به این توان برسد که همه اجزای اقلام ساخت خود را در داخل تولید کند زیرا به این شکل می تواند هزینه هایش را کاهش داده و اتکای کمتری به واردات برای تولید کالا داشته باشد.  

برچسب‌ها ژاپن چین ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ژاپن چین ایالات متحده آمریکا ژاپن چین ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور تولیدات ایران تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نبض تولید» را روی موج رادیو اقتصاد بشنوید

به گزارش جام جم آنلاین از رادیو اقتصاد، مهدی شیار مدیر گروه حکمرانی اقتصادی رادیو اقتصاد، در معرفی این برنامه گفت: «نبض تولید» یک مستند گزارشی است که به بررسی و بیان پیش نیازها و الزامات تحقق شعار سال در زمینه تولید میپردازد و از اردیبهشت در جدول پخش برنامه های رادیو اقتصاد قرار گرفته است. 

وی با اشاره به این موضوع که در این برنامه با فعالان اقتصادی در طیف گسترده ای از صنایع مختلف گفتگو می شود، تصریح کرد: گزارش های این برنامه به صورت هدفمند وضعیت بنگاه های تولیدی و جایگاه محصولات آنها در بازار را بررسی می کند و با تحلیل وضع موجود به آسیب شناسی به منظور رفع موانع می پردازد.

مهدی شیار با بیان این نکته که بنگاه های اقتصادی خصوصی، نماد مشارکت مردمی در بدنه اقتصاد کشور هستند و در شعار امسال بر نقش بنیادی این مشارکت تاکید شده است، گفت: استفاده از ظرفیت های آگاهی بخشی و مطالبه گری رسانه در جهت تسهیل فرآیند تولید در بخش خصوصی، از اهداف برنامه «نبض تولید» است.

«نبض تولید» به تهیه کنندگی لیلا روزبهانی سه شنبه ها ساعت 14:30 به مدت 30 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • حضور یک ایرانی در تیم ملی والیبال ژاپن!
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • «نبض تولید» را روی موج رادیو اقتصاد بشنوید
  • کمبود تولیدات هنری در زمینه کاهش طلاق ملموس است