Web Analytics Made Easy - Statcounter

آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت اگر بخواهد مجدداً هپکو را قبل از اینکه روی پا بیفتد به بخش خصوصی واگذار کند مطمئناً در مجلس به‌طور جد از دولت‌خواهیم خواست که این کار صورت نگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ هیئت‌وزیران طی مصوبه‌ای در تیرماه امسال ۵۵ درصد از سهام مالکیتی خود در این شرکت به همراه بخشی از سهام دولت در ۸ شرکت دیگر را به‌عنوان رد دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی به این سازمان واگذار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آنچه در این تصویب‌نامه حائز اهمیت است اینکه دولت، سازمان تأمین اجتماعی را مکلف کرده است تا مازاد بر ۱۷ درصد سهام خود در شرکت‌های موضوع را تا پایان سال ۹۹ به بخش غیردولتی واگذار کند و درصورتی‌که این اقدام از سوی تأمین اجتماعی صورت نگیرد وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است رأساً نسبت به واگذاری این بخش از سهام شرکت‌های مذکور اقدام نماید.

حال با توجه به دو تجربه‌ی تلخ از خصوصی‌سازی های ناموفق در هپکو، بند مذکور در مصوبه هیئت وزیران و موضوع واگذاری مجدد این شرکت از همان ابتدای امر نگرانی هایی را در بدنه ی کارگری شرکت هپکو ایجاد کرد و حالا هر چه به پایان سال ۹۹ نزدیکتر می شویم علیرغم ابراز امیدواری پرسنل این شرکت پیرامون تلاش های تیم مدیریتی جدید برای رونق در هپکو اما به نگرانی ها درباره واگذاری سهام توسط سازمان تأمین اجتماعی نیز افزوده می شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شوای اسلامی؛

دولت قول داده تا سهام هپکو در اختیار سازمان تأمین اجتماعی باشد/ در مقابل واگذاری مجدد خواهیم ایستاد

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیارآفتاب در ارتباط با موضوع الزام دولت به واگذاری سهام هپکو توسط سازمان تأمین اجتماعی تا پایان سال گفت: این اتفاق نباید بیفتد و دولت اگر بخواهد مجدداً هپکو را قبل از اینکه روی پا بیفتد به بخش خصوصی واگذار بکند مطمئناً در مجلس به‌طور جد از دولت‌خواهیم خواست که این کار صورت نگیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته در جلسه‌ای که با وزیر اقتصاد داشتیم قول دادند که چنین اتفاقی نخواهد افتاد و دولت باید حداقل چندین سال هپکو را حمایت کند تا این شرکتِ با برند و توانمند بتواند مثل گذشته تولید داشته باشد و آن را افزایش بدهد.

نائب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت قول داده است تا سهام هپکو در اختیار سازمان تأمین اجتماعی باشد، هر اقدامی برای واگذاری هپکو به بخش خصوصی بدون شک می‌تواند دوباره برای این شرکت مشکلات جدی ایجاد کند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیجان و خنداب در مجلس سازمان تأمین اجتماعی مجلس شورای اسلامی نماینده مردم اراک سهام هپکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۰۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سرخابی‌ها اعلام شد؛ پرسپولیس گران‌تر از استقلال

سازمان خصوصی سازی با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی نسبت به واگذاری ۵۱ درصد از سهام هر یک از شرکت‌های باشگاه استقلال د پرسپولیس اقدام کرد.

طبق اعلام این سازمان، قیمت پایه ۵۱ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس در فرابورس که روز ۱۱ فروردین واگذار می‌شود، ۲,۱۱۶ میلیارد تومان خواهد بود. قیمت هر سهم قابل واگذاری این باشگاه نیز ۳,۹۴۶ ریال می‌باشد.

همچنین ۵۱ درصد از سهام باشگاه استقلال روز ۲۱ فروردین به قیمت پایه ۱,۸۵۰ میلیارد تومان واگذار خواهد شد. قیمت پایه هر سهم استقلال نیز ۳,۳۶۲ ریال خواهد بود.

قرار است ۱۰ درصد به طور نقدی پرداخت و سپس بقیه اقساط در ۷۲ ماه تسویه شود.

منبع: خبرآنلاین

tags # پرسپولیس ، استقلال سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی مقابل زمین خواری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در گیلان ایستاد/ خدائیان: سازمان بازرسی جلوی تصرف غیرقانونی عرصه موسوم به برکه پریان به مساحت ۸۳۴۰۹ مترمربع را گرفت/ سند تک برگ به نام دولت صادر شد
  • ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت برای جاماندگان؛ قانونی که بعد از ۲۴ ماه پاسکاری در دولت هنوز اجرا نشده است!
  • ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین‌اجتماعی واگذار شد
  • قیمت سرخابی‌ها اعلام شد؛ پرسپولیس گران‌تر از استقلال
  • سهام پایه سرخابی‌ ها برای واگذاری اعلام شد
  • واگذاری ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به تأمین‌ اجتماعی
  • سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد
  • واگذاری ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به تأمین‌اجتماعی
  • سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین‌ اجتماعی واگذار شد
  • رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس