Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-19@22:21:08 GMT

طرز تهیه دسر قهوه و نارگیل

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۱۴۸۱

طرز تهیه دسر قهوه و نارگیل

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایران کوک ،دسر قهوه و نارگیل در واقع نوعی ژله است. این ژله خانگی را می‌توانید با استفاده از پودر آگار یا پودر ژلاتین تهیه کنید.

مواد لازم دسر قهوه و نارگیل شیر نارگیل 1 و 1/2 پیمانه شیر 1 پیمانه شکر 1 پیمانه پودر آگار یا پودر ژلاتین 2 قاشق غذاخوری نمک 1 قاشق چایخوری دانه قهوه فوری 2 قاشق غذاخوری آب 3 پیمانه

 

طرز تهیه دسر قهوه و نارگیل ابتدا شیر نارگیل، شیر، نمک و ۱/۴ پیمانه از شکر را همراه با ۱ قاشق غذاخوری پودر آگار ( یا ژلاتین) داخل شیرجوش بریزید و آن را روی شعله متوسط گاز قرار دهید تا به جوش آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 در این مدت مرتب مایع را هم بزنید و مراقب باشید سر نرود. وقتی مایع به جوش آمد ۳۰–۴۰ ثانیه دیگر هم بزنید و سپس شیرجوش را از روی شعله بردارید. حال مایع نارگیلی تهیه شده را داخل قالب ژله مورد نظر (فلزی، پلاستیکی یا سیلیکونی) بریزید و در یخچال بگذارید تا خنک شود. حال در شیرجوش تمیز شده یا شیرجوش دیگری، ۳/۴ شکر باقی مانده، ۱ قاشق پودر آگار، قهوه فوری و آب را مخلوط کنید و روی شعله متوسط بگذارید و هم بزنید تا به جوش بیاید. وقتی مخلوط ۳۰–۴۰ ثانیه جوشید آن را از روی شعله بردارید. لایه نارگیلی را چک کنید. برای اضافه کردن لایه قهوه، لایه قبلی باید سفت شده باشد اما کامل بسته نشده باشد. چون در این صورت دو لایه به هم نمیچسبند و موقع برش زدن دسر روی هم سر می‌خورند.  پس حالت مطلوب طوری است که وقتی با انگشت آن را لمس می‌کنید دسر نارگیلی کمی چسبناک باشد اما مایع نباشد. اگر لایه قبلی آماده است خیلی آرام مخلوط قهوه را روی آن بریزید. سعی کنید تا جای ممکن شیر جوش را پایین بگیرید تا مایع نپاشد و کف نکند. در صورتی که لایه قبلی هنوز آماده نیست، مخلوط قهوه را روی شعله خیلی خیلی کم نگه دارید تا گرم باقی بماند. وقتی لایه دوم را ریختید، بگذارید دسر در یخچال خنک و کاملاً بسته شود. سپس دسر قهوه و نارگیل را از قالب خارج کنید و سرو نمایید. می‌توانید دسر قهوه و نارگیل را به صورت چند لایه هم تهیه کنید. برای این کار باید در فاصله‌ای که هر لایه بسته می‌شود هر دو مایع را گرم نگه دارید. می‌توانید شیرجوش‌ها را داخل آب جوش فرو ببرید یا روی شعله خیلی کم بگذارید تا گرم بمانند. در ضمن فراموش نکنید که اجازه ندهید لایه‌ها کامل بسته شوند.

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دسر قهوه نارگیل روی شعله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۱۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف اسرار جدید از ماه

ایتنا - محققان سیاره دانشگاه آریزونا در یک بیانیه مطبوعاتی نوشتند که لاشه‌های کیهانی سرد و منجمد شدند و به هم پیوستند تا ماه به شکلی که امروز می‌شناسیم تشکیل شود اما آنچه بعد اتفاق افتاد فراتر از این رویداد است.
دانشمندان تاحدودی به اینکه چرا سطح ‌ماه با سنگ‌های عجیب و غریب پوشیده شده است، پی برده‌اند. به گزارش فیوچریسم، در دهه‌های گذشته دانشمندان تقریبا به این توافق رسیده بودند که سطح ‌ماه از زباله‌هایی تشکیل شده است که در حدود ۴.۵میلیارد سال، در برخورد با سیاره‌ای دیگر حاصل شده است.

محققان سیاره دانشگاه آریزونا در یک بیانیه مطبوعاتی نوشتند که لاشه‌های کیهانی سرد و منجمد شدند و به هم پیوستند تا ماه به شکلی که امروز می‌شناسیم تشکیل شود اما آنچه بعد اتفاق افتاد فراتر از این رویداد است.

در مقاله جدیدی که در ژورنال Nature Geoscience منتشر شده است، محققان دانشگاه آریزونا دریافتند که غلظت بسیار زیاد تیتانیوم موجود در سنگ‌های ماه، مانند مواردی که در طول ماموریت آپولو در دهه ۱۹۷۰به زمین آورده شد، می‌تواند نتیجه مواد معدنی سنگینی مانند ایلمنیت باشد که غنی از تیتانیوم و آهن است. این مواد ابتدا به هسته فرو می‌رود و سپس به سطح می‌رسد.

جف اندروز هانا، دانشیار دانشگاه آریزونا و یکی از نویسندگان این مقاله، گفت: «ماه به‌معنای واقعی کلمه لایه درونی خود را به لایه سطحی و بیرونی آورده است.‌ماه در نخستین روزهای خود، در اقیانوس وسیعی از ماگما پوشیده شده بود که ترکیب آن جهان جوان را ناپایدار می‌کرد.

ویگنگ لیانگ، رهبر این تحقیق و نویسنده اصلی توضیح داد: «از آنجا که این کانی‌های سنگین چگالی‌تر از گوشته زیرین هستند، یک ناپایداری گرانشی ایجاد می‌کنند. به این ترتیب، شما انتظار دارید که این لایه عمیق‌تر در داخل‌ ماه فرو برود. با این حال، بنا به دلایلی، به‌نظر می‌رسد که سنگ‌های غنی از تیتانیوم ابتدا با گوشته مخلوط شده، ذوب شده و سپس به سطح ‌ماه برگشتند.

مانند تمام توضیحات تئوریک زمین‌شناسی خارج از جهان، تحقیقات بیشتر و نمونه‌برداری از سنگ‌های ‌ماه بسیار بیشتر نیاز است تا به عمق سنگ‌های ‌ماه برسند. اما در حال حاضر، به‌نظر می‌رسد داده‌ها در یک راستا قرار دارند.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • توزیع الکترونیکی گاز مایع در قزوین از فردا
  • صرفه‌جویی ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در پارسال
  • گاز مایع در قزوین به صورت الکترونیکی توزیع می‌شود
  • طرز تهیه حلوا ارده خانگی به سبک عربی (فیلم)
  • گوترش: اسرائیل جهنم شعله‌ور در غزه به راه انداخته است
  • پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه
  • قیمت بهترین انواع آسیاب قهوه و اکسسوری قهوه
  • کشف اسرار جدید از ماه
  • مرگ دردناک مرد میانسال در میان شعله‌های آتش
  • کره ماه چگونه به شکل فعلی خود درآمده است؟