Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-25@10:20:23 GMT

وزیر خارجه آلمان هم بی‌سواد است؟!

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۱۸۰۸

وزیر خارجه آلمان هم بی‌سواد است؟!

وزیر خارجه آلمان در حالی موضع کشورش را درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نه امیدواری و نه نگرانی بیان می‌کند که خود او در همان گفتگو از از رفتارهای ترامپ با اروپا انتقاد می‌کند.

 به گزارش جنوب نیوز، مهدی جهان تیغی در کانال تلگرامی خود در خصوص نظر وزیر خارجه آلمان درباره نتیجه انتخابات آمریکا نوشت: "هایکو ماس"، وزیر خارجه آلمان درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته است نه نگران هستند و نه امیدوار! او تصریح می‌کند که آمدن ترامپ جمهوریخواه آنها را نگران نمی‌کند و همچنین پیروز شدن بایدن دموکرات نیز آنها را امیدوار نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اینباره چهار نکته کوتاه ذیل را بخوانید:

۱_وزیر خارجه آلمان در حالی موضع کشورش را درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نه امیدواری و نه نگرانی بیان می‌کند که خود او در همان گفتگو از از رفتارهای ترامپ با اروپا انتقاد می‌کند و یا پیروز شدن بایدن را نوعی امیدواری حداقلی برای بهبود روابط بهتر با آمریکا بیان می‌کند. اما هایکو ماس نهایتا حرف اول و آخر را این می‌داند که استراتژی کشورش نه بر پایه امیدواری و نه نگرانی در برابر انتخابات آمریکا است.

۲_ آلمان در شرایطی چنین موضعی در برابر انتخابات آمریکا دارد که دشمن آمریکا محسوب نمی‌شود و در معادلات دنیای غرب به عنوان کشوری با هویت اروپایی، صرفا رقیب آمریکا است. "هایکو ماس" همچنین تاکید کرده : "سیاست خارجی و امنیتی ایالات متحده از سال‌ها پیش در این مسیر پیش می‌رود که جایگاهی که این کشور در دوران جنگ سرد به عنوان ابرقدرت پیدا کرده بود به لحاظ استراتژیک دوباره تنظیم شود". او سپس گزاره‌ای کلیدی بیان می‌کند و می گوید: «"ما به عنوان اروپایی" باید بیش از پیش به مسئولیت‌های خود توجه کنیم.» خلاصه و ساده آنکه آلمان بهترین دیپلماسی را در برابر کشور رقیب خود، گره نزدن سیاست کشورش به انتخابات آمریکا و عدم خیال بافی با گزینه‌های همچون «بد» و «بدتر» و یا «معتدل» و «تندرو» می‌داند.

۳_ اگر کشوری همانند آلمان که قطب اقتصادی اروپا است و جزو کشورهای پیشرو در حوزه دیپلماسی در دنیای غرب شناخته می‌شود، در برابر آمریکا در مقیاس یک رقیب، حاضر نیست که سیاست خارجه کشورش را به انتخابات آمریکا گره بزند، ایران در برابر آمریکا آنهم در جایگاه جدی‌ترین دشمن خود، چگونه باید به انتخابات ریاست جمهوری این کشور نگاه کند؟! قطعا استراتژی انتخابی در برابر دشمن از استراتژی در برابر یک رقیب باید سختگیرانه تر باشد. یعنی ایران در برابر دشمنی مثل آمریکا صد برابر آلمان باید بیشتر از گره زدن منافع ملی خود به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرهیز کند.

۴_ اما در ایران اگر کسی درباره ترامپ و بایدن همانند وزیر امور خارجه آلمان سخن بگویید، از طرف اصلاح‌طلبان به بی سوادی و عدم فهم منافع ملی و شناخت آمریکا متهم می‌شود! این در حالیست که تقسیم نکردن رقیب به معتدل و تندرو در اروپا عین دیپلماسی است ولی در ایران تقسیم کردن دشمن به معتدل و تندرو از طرف اصلاح طلبان و اعتدالیون عین باسوادی در سیاست خارجه معرفی می‌شود. مشکل اصلی هم همینجاست که ما در جریان اصلاحات و اعتدال با دیپلمات حقیقی روبه رو نیستیم .

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وزیر خارجه آلمان انتخابات آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۱۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد

به گزارش قدس آنلاین، اوربان در اظهاراتی در شبکه‌های اجتماعی گفت: اگر طرفداران "صلح" و نه "جنگ"، در انتخابات ماه ژوئن (خرداد) پارلمان اروپا و انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر (آبان) پیروز شوند، پایان جنگ در اوکراین امکان پذیر است.

وی ضمن تاکید بر لزوم توقف جنگ طلبان در اوکراین، افزود: جنگ در اوکراین تا پایان سال ۲۰۲۵ خاتمه می یابد.

به عقیده نخست وزیر مجارستان، چنانچه صلح طلبان در انتخابات پارلمان اروپا پیروز شوند، تصمیمات نظامی در این قاره کند، متوقف و یا حتی لغو می‌شود.

اوربان سپس در ادامه با اشاره به اینکه جو بایدن نامزد جنگ طلب و دونالد ترامپ کاندیدای صلح طلب انتخابات پیش‌روی آمریکا است، گفت: انتخابات دیگری هم در آمریکا برگزار می‌شود که یک نامزد طرفدار جنگ و دیگری طرفدار صلح است. چنانچه کاندیدای صلح جو پیروز شود، آنگاه ما از آمریکا حمایت خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: بنابراین پس از برگزاری این انتخابات‌ها، اگر همه چیز به خوبی پیش برود و خداوند به ما کمک کند، آنگاه رهبران سیاسی که طرفدار صلح هستند، می‌توانند در اروپا و آمریکا گام بردارند و ما می‌توانیم این جنگ را تا پایان سال به پایان برسانیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • بلینکن وارد چین شد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • وزیر کشور: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • قهرمانی تاریخی اینتر در ایتالیا ؛ پیروزی افعی‌ها برابر رقیب سنتی
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم