Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول عملیات تیپ ۴۱ حشدشعبی با بیان جزئیاتی از جنایت داعش در منطقه الفرحاتیه، اظهار داشت که داعش به دنبال ضربه به صلح اجتماعی در عراق است و رسانه ها باید در انتشار اخبار دقت نمایند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از موازین نیوز، تیپ ۴۱ حشدشعبی روز یکشنبه از جزئیات جنایت منطقه الفرحاتیه در شهرستان بلد استان صلاح الدین پرده برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حشدشعبی با بیان اینکه تحقیقات دست داشتن عناصر داعش در ارتکاب این جنایت را ثابت خواهد کرد از رسانه‌ها خواست به منظور حفظ صلح اجتماعی که به فضل فداکاری‌ها و خون‌ها به دست آمده است، در انتشار اخبار دقت نمایند.

«قاسم الکریطی» مسئول عملیات تیپ ۴۱ حشدشعبی گفت: پیش از آنکه جنایت وحشتناک الفرحاتیه رخ دهد یکی از پست‌های بازرسی حشدشعبی دو روز پیش از این در منطقه بلد توسط عناصر داعش مورد هجوم قرار گرفت که طی آن یک رزمنده شهید و ۳ نفر دیگر زخمی شدند.

وی افزود: تروریست‌ها بعد از این حمله شماری از شهروندان از جمله افراد حشد عشائری که با نیروهای امنیتی و حشدشعبی همکاری داشتند را با خود به گروگان گرفتند.

الکریطی ادامه داد: این نخستین جنایتی نیست که تروریست‌ها طی آن دست به تسویه فیزیکی شهروندان می‌زنند. منطقه یثرب شاهد چندین عملیات مشابه بوده است که در پی آن علیه عناصر این گروه تروریستی دعوای قضائی تنظیم شده است.

این در حالی است که هیئت حشد شعبی روز گذشته به دنبال اعتراضات عراقی‌های خشمگین در محکومیت اظهارات یکی از مسئولان حزب دموکرات کردستان عراق علیه نیروهای بسیج مردمی، بیانیه‌ای برای دوستداران و طرفداران خود صادر کرده بود.

در بیانیه حشد شعبی آمده است: ما احساسات عراقی‌ها و دوستداران و وفاداران به جانفشانی ها و خون فرزندان حشد شعبی را درک می‌کنیم. همچنین از آزادی بیان و تظاهرات مسالمت آمیز طبق قانون اساسی حمایت می‌کنیم؛ اما با به کارگیری خشونت و تخریب به هر شکلی مخالفیم.

حشد شعبی از همه خواست که به صلح اجتماعی پایبند باشند و به نیروهای امینتی در این برهه حساس احترام بگذارند.

از سوی دیگر «محمد البصری» یکی از فرماندهان حشد شعبی، آتش زدن مقر حزب دموکرات در منطقه الکراده بغداد را بی ارتباط با سازمان حشد شعبی دانست.

وی در واکنش به این تجمعات گفت که حشد شعبی با آتش زدن دفتر حزب دموکرات در بغداد ارتباطی نداشته و هواداران حشد شعبی به دلیل تحریک احساساتشان، مقابل دفتر حزب دموکرات کردستان عراق تجمع کرده‌اند. او در ادامه گفت که آیا برافراشته شدن پرچم عراق پس از هر آتش سوزی در ساختمان‌ها و اماکن حکومتی، نشانه دست داشتن دولت عراق در این آتش‌سوزی ها است؟

وی در پایان با اشاره به اینکه حشد شعبی به عنوان یک نهاد رسمی بر دخالت نداشتن این نهاد با آتش‌سوزی مقر حزب دموکرات تأکید دارد، گفت که تجمع امروز واکنش طبیعی نسبت به توهین به یکی از نهادهای امنیتی و نادیده گرفتن مبارزات و خون شهدایش است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: استان صلاح الدین حشدالشعبی داعش حزب دموکرات صلح اجتماعی حشد شعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۱۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد

نخست وزیر عراق در دیدار با وزیر دفاع آمریکا خواستار دستیابی به پیشنهادات مربوط به جدول زمانی برای پایان دادن به ماموریت ائتلاف در عراق شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق که به آمریکا سفر کرده است، در ساختمان پنتاگون (وزارت دفاع) حضور یافت و مورد استقبال «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا قرار گرفت.

بر اساس بیانیه دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق، در این دیدار نخست وزیر عراق بر تمایل دولت این کشور برای حفظ روابط بین دو کشور تاکید و گفت: 10 سال از تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه داعش می‌گذرد و در طی این سال‌ها مردم عراق فداکاری‌های ارزشمندی انجام داده‌اند و عراق نیز از تلاش‌های جامعه بین‌المللی و دوستان خود در همکاری با این کشور برای مقابله با تروریسم قدردانی می‌کند.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که سرویس‌های امنیتی عراق امروز در سطح بالایی از آمادگی قرار دارند و خواستار دستیابی به پیشنهادات مربوط به جدول زمانی برای پایان دادن به ماموریت ائتلاف در عراق شد.

السودانی ضمن اعلام تمایل عراق برای دستیابی به تخصص، تسلیحات، تجربه و مشارکت امنیتی، به ویژه در شرایطی که منطقه در آن قرار داد، بر اهمیت ثبات در منطقه و جلوگیری از تشدید تنش که همه نسبت به آن اتفاق نظر دارند، تاکید کرد و خواستار تداوم همکاری بین عراق و آمریکا شد.

در این دیدار وزیر دفاع آمریکا نیز بر عمق روابط مشترک، همکاری‌های امنیتی و تمایل به گفت‌وگو به سمت یک رابطه راهبردی در چارچوب توافقنامه بین دو کشور تاکید کرد.

بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السودانی با بایدنعراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • شبی که ایران چشم صهیونیست‌ها را کور کرد / جزئیات ضربه به پایگاه سری رژیم صهیونیستی در حمله غرور آمیز ایران +عکس و نقشه
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • بایدن: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • ضربه ایران به زیرساخت های اسرائیل به روایت یک نماینده مجلس /جنگ باعث نگرانی مردم می شود اما ما شروع کننده نبودیم
  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
  • عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم
  • عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند