Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@17:52:17 GMT

پاسخ تند عباس عبدی به منتقدان روحانی

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۲۱۹۴

پاسخ تند عباس عبدی به منتقدان روحانی

به گزارش جماران؛ عباس عبدی، تحلیلگر مسائل سیاسی، در شماره امروز روزنامه اعتماد نوشت: «دوز حملات علیه آقای روحانی به نحو بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. هر چند این حملات انگیزه‌های قبلی و نیز اهداف انتخاباتی دارد ولی در ظاهر واکنشی نسبت به سخنان روحانی درباره صلح امام حسن بود که پس از اظهارات مقام رهبری ابراز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حملات چه معنایی دارد؟

پیش از هر چیز بد نیست که ببینیم حسن روحانی کیست؟ او از روحانیون فعال پیش از انقلاب است. پس از انقلاب نیز تا امروز در این پست‌ها و مقامات بالای سیاسی و امنیتی حضور داشته است. 5 دوره نماینده مجلس، چند دوره عضو مجلس خبرگان رهبری بوده و اکنون هم هست، از ابتدای تشکیل شورای عالی امنیت ملی عضو آن بوده، 16 سال هم دبیر و همواره نماینده رهبری در شورا بوده است، نایب رییس مجلس بوده، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک بوده، عضو حزب جمهوری و جامعه روحانیت مبارز بوده است و در زمان جنگ هم پست بسیار بالایی داشته است. چگونه رییس‌جمهور شد؟ طبعا تایید صلاحیت‌های او بی‌هیچ مصلحت‌‌اندیشی بوده است زیرا او در دسته اصلاح‌طلبان نبود که برای جلب رضایت و مشارکت اصلاح‌طلبان او را تایید کنند. مثل دکتر معین. او را تایید کردند چون شورای نگهبان به این نتیجه رسید که آقای روحانی واجد تمام ویژگی‌های مندرج در اصل 115 هست. یعنی ایرانی، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوی، مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور. 

او در جریان یک انتخاباتی رأی آورد که شائبه تقلب نیز در آن نبود. پس از 4 سال اول نیز همچنان این ویژگی‌ها به  ‌طور کامل در او احراز   و دو باره نیز در یک انتخابات سالم از حیث رأی‌گیری انتخاب شد. بی‌خودی هم او  را  به جناح‌های دیگر منتسب نکنید چون این همه افرادی که رأی دادند، فراتر از هر حزبی و گرایشی بودند ولی علت رأی دادن آنان این بود که به اشتباه گمان می‌کردند که با رای خود می‌توانند اندکی در بهبود وضع کشور موثر باشند و در میان نامزدهای موجود خلاصه یکی را بر دیگران ترجیح دهند. او نه از داخل تخم مرغ شانسی بیرون آمده بود و نه از طریق کودتای خارجی و نه حتی با زور پول و تبلیغات اموال عمومی به یغما برده از منابع عمومی. اگر مردم هم از او ناراضی هستند به همین دلیل است که آرای داده شده به او را خالص می‌دانستند  و انتظار گشایشی را داشتند. 

اصولگرایانی که تا حد خواهان اعدام شدن و اثبات خیانت او جلو رفته‌اند و هیچ دادگاهی هم از آنان سوال نمی‌کند به چه چیزی جز خودشان حمله می‌کنند؟ این حمله به کل سابقه‌ای است که از آن می‌خواهید دفاع کنید. این حمله به ساختاری است که او براساس ضوابط آن برآمده است. این حمله به مردمی است که به درخواست خودتان پای صندوق رای آمدند و آنان را حداقل در سخن ارج می‌نهید.

این حمله به ساختاری است که نمی‌تواند بر عملکرد مسوولان خودش نظارت کافی و موثر داشته باشد. این حمله به تشخیص شورای نگهبان است که دروازه ورود به حکومت در این سطح است.  این حملات هیچ‌کدام به اصلاح‌طلبان نیست و نخواهد بود. چون اصلاح‌طلبان به همه این موارد گفته شده، نقد دارند و مشارکت انتخاباتی آنان نیز مشروط است. حداکثر انتقاد به اصلاح‌طلبان این است که چرا به فرآیند انتخاباتی موجود اعتماد کرده و تن دادند.

پس این حملات شما علیه روحانی، ببخشید، تف سربالاست که مثل بومرنگ عمل می‌کند و اعتبار و کارایی تمام موارد گفته شده را نقض و رد می‌کند. حالا فرض کنیم که این حملات علیه خودتان نباشد، چه فایده‌ای دارد؟ اینکه او تا 9 ماه دیگر هست و تمام می‌شود، شما می‌مانید و وضعیتی که قادر به انجام کوچک‌ترین اصلاحی هم در آن نیستید. شاهدش مجلس فعلی است.

قوی‌ترین شما طی 1384 تا 1392 آمد، چه کرد؟ جز اینکه الان مثل استخوان در گلویتان گیر کرده و علیه سیستم شده است؟ جز اینکه صدها میلیارد دلار پول نفت را گرفت، روزی که رفت جز سیاهی و بدبختی اثری از خود نگذاشت؟ این دولت و این روحانی حداقل دارند یک کارهایی می‌کنند، در شرایط کرونایی و تحریم‌های کمرشکن و دلار 32 تومانی و گرانی و... چه اصراری به این حملات دارید؟

حالا روحانی یک چیزی هم درباره صلح امام حسن گفته است، شما که انجام نمی‌دهید. اگر می‌خواهید بگویید که چرا در مقابل سخنان مقام رهبری حرفی زده است، صد بار تندتر از آن را رفیق گرمابه و گلستان شما در ویدیوی اخیر خودش گفت، صدای یکی از شما درنیامد. به نظر می‌رسد که نابخردی حدی ندارد به علاوه این همه دنبال شواهد تاریخی برای توجیه رفتار فعلی خود نباشید چون فردا مجبور خواهید شد به گونه دیگری رفتار کنید. کسانی متوسل به تاریخ می‌شوند که قادر به دفاع عقلانی از رفتار کنونی خود نیستند. با اطمینان به شما باید گفت که با ادامه سیاست موجود،ممکن نیست که از فرآیند موجود کسی بهتر از روحانی و حتی در اندازه او برکشیده شود. این بهترین ثمره ساختار انتخاباتی موجود است، آن  را  حفظ کنید که بعدا پشیمان خواهید شد، همچنان که بسیاری از شما  از مجلس  فعلی پشیمان  شده‌اند. فراموش نکنید که مردم کمتر خطا  می‌کنند.»

اخبار مرتبط آیا روحانی تاریخ را تحریف کرد؟ کیهان: آقای روحانی الآن زمان صلح نیست روحانی: دلسوزان نظام با حفظ آرامش و عقلانیت سیاسی مانع از بروز اختلافات شوند پیام خشونت آمیز رییس کمیسیون امنیت مجلس علیه روحانی! واکنش علم‌الهدی به اظهارات روحانی در مورد صلح امام حسن (ع) پرسشی از توهین ‌کنندگان به روحانی روحانی: باید به موقع بجنگیم و به موقع صلح کنیم/ تحریم تسلیحاتی 10 ساله ایران هفته آینده لغو می‌شود /لحظه‌ای از درد مردم غافل نیستیم واکنش سخنگوی دولت به موج جدید توهین ها علیه رییس جمهور و دولت همه واکنش ها به توهین به رییس جمهور

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا اصلاح طلبان اصولگرایان حسن روحانی عباس عبدی توهین به روحانی روحانی صلح امام حسن روحانی صلح سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۲۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌نشینی کیهان از ادعای «خواب روحانی» در شب حمله به عین‌الاسد

به گزارش جماران؛ به نقل از خبرآنلاین، بخش آنلاین روزنامه کیهان پس از توضیح سایت دکتر روحانی درباره بی‌اطلاع گذاشتن رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه از عملیات عین‌الاسد برای انتقام از ترور ناجوانمردانه سردار شهید قاسم سلیمانی، نوشته که «علی‌رغم تلاش مقامات، با توجه به ساعت عملیات و شرایط آقای روحانی، تماس با ایشان جهت اطلاع‌رسانی پیش از حمله مقدور نشد» که آشکارا پس گرفتن دروغ قبلی خود مبنی بر خواب بودن دکتر روحانی است.

کیهان از دروغ «خواب روحانی» در شب حمله به پایگاه عین‌الاسد عقب‌نشینی کرد اما برای توجیه بی‌اطلاع گذاشتن رئیس‌جمهور و دولت از این عملیات، دچار دو اشتباه دیگر شد: انکار اصل برگزاری جلسه‌ای که قرار بود بین دکتر روحانی و فرماندهان نظامی برگزار شود ولی لغو شد و اصرار بر قرار دادن رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی - و حتی خود شورا - در زمره افرادی که طبق اصل محرمانگی مطلق باید غیرمطلع باشند و تناقض آن با ادعای مقدور نبودن اطلاع به رئیس‌جمهور!

کیهان نیازی به جلسه نمی‌بیند!

بخش آنلاین روزنامه کیهان پس از توضیح سایت دکتر روحانی درباره بی‌اطلاع گذاشتن رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه از عملیات عین‌الاسد برای انتقام از ترور ناجوانمردانه سردار شهید قاسم سلیمانی، نوشته که «علی‌رغم تلاش مقامات، با توجه به ساعت عملیات و شرایط آقای روحانی، تماس با ایشان جهت اطلاع‌رسانی پیش از حمله مقدور نشد» که آشکارا پس گرفتن دروغ قبلی خود مبنی بر خواب بودن دکتر روحانی است.

البته کیهان پس از اطلاع از اصل موضوع که مقامات ارشد نظامی از رئیس‌جمهور درخواست ملاقات فوری کرده بودند و او در منزلش منتظر آن‌ها بود اما این قرار از سوی درخواست‌کنندگان در آخرین ساعات لغو شد، اول نوشته «منطقاً برای اطلاع‌رسانی زمان حمله، نیازی به تشکیل جلسه در منزل آقای روحانی نیست!» و بعد از آن نظر داده «تصمیم حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد در بامداد ۱۸ دی ۱۳۹۸ طبق قانون در سلسله مراتب فرماندهی نیروهای مسلح گرفته شده بود و با حفظ محرمانگی مطلق، مطلعین از این تصمیم حتی به ۱۰ نفر در میان کل نیروهای مسلح نمی‌رسید.‌ بدیهی است اجرای این تصمیم نیاز به هیچ جلسه‌ای خارج از چارچوب قانونی نیروهای مسلح نیز نداشت.»

این ادعای کیهان نه تنها نقض دروغ سابق خود هست بلکه برخلاف توصیه سایت روحانی که بپرسد چرا جلسه فرماندهان با دکتر روحانی لغو شده، اساساً منکر اصل اطلاع و هماهنگی با رئیس‌جمهور شده که رئیس شورای عالی امنیت ملی نیز هست.

تماسی که مقدور نشد!

نحوه پاسخ به ترور شهید سلیمانی در جلسه روز جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ شورای عالی امنیت ملی بررسی و چارچوب و قواعدی برای پاسخ احتمالی در آن جلسه مطرح شد و در نهایت تصمیم گرفته شد برای آن عجله‌ای نشود. چنانچه در بیانیه شورای عالی امنیت ملی که عصر روز ۱۳ دی منتشر شد، آمده بود: «جنایتکاران با انتقام سخت منتقمین خون سردار سلیمانی در زمان و مکان مناسب روبه‌رو خواهند شد.»

گرچه دریابان علی شمخانی، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی اخیراً گفته عملیات موشکی علیه پایگاه عین‌الاسد بر اساس «تصمیم مورد اجماع» بوده و منظورش را مشخص نکرده که اجماع بین چه کسانی، اما اینکه دبیر شورا خود جزو مطلعین حمله بوده، طبیعتاً رئیس شورای عالی امنیت ملی را نمی‌توان از دایره مطلعین حمله حذف کرد! رئیس‌جمهور ایران را به خاطر محرمانگی تصمیم! حتی دقایقی قبل از عملیات مطلع نکرد ولی به نخست‌وزیر عراق اطلاع داد. علاوه بر آن، تماس با رئیس‌جمهور کشور «مقدور نشود» اما تماس با نخست‌وزیر عراق مقدور شود!

دولت خبط و خطا نداشت

نوشته کیهان تأیید مطلب سایت دکتر روحانی است که «رئیس‌جمهور و اعضای دولت دوازدهم به دلیل همین بی‌خبری از حمله به عین‌الاسد، در جریان استقرار پدافند هوایی با احتمال پاسخ متقابل آمریکا و تصمیم‌گیری درباره کلییر نکردن آسمان کشور - هرچند در حیطه اختیارات دولت نیست - و متعاقب آن فاجعه هواپیمای اوکراینی نبوده‌اند.»

البته سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، در نشست خبری ۲۱ دی ۱۳۹۸ در پاسخ به این سؤال که آیا نباید فضای کشور چند ساعتی از پروازهای مسافری خالی می‌شد، خاطرنشان کرده بود: «از دید من هر وقت شرایط جنگی می‌شود باید این اتفاق توسط مسئولین ذیربط می‌افتاد، اما به هر ترتیب نیافتاد. اگر خبط و خطایی وجود دارد در بخش نیروهای مسلح است و در بخش دولتی و کشوری و شرکت فرودگاه‌ها هیچ قصور و تقصیری وجود ندارد.»

گرچه طبق گفته دکتر روحانی، دولت مسئولیتی برای کلییر کردن آسمان کشور به عهده ندارد و این مسئولیت برعهده دو نهاد است: اداره هواشناسی در صورت پیش‌بینی شرایط فوق‌العاده جوی و ستادکل نیروهای مسلح در مسائل امنیتی. (نشست خبری با خبرنگاران داخلی و بین‌المللی - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷)

دیگر خبرها

  • کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی: تا می‌توانید مسجد بسازید!
  • استقبال مردمی از اجرای طرح حفاظت از یوز ایرانی در جاده میامی-عباس آباد
  • کنایه معنادار عباس عبدی به علیرضا زاکانی: تا می‌توانید مسجد بسازید!
  • آمار تصادف با یوزپلنگ از ابتدای نوروز در جاده میامی - عباس آباد صفر بوده است
  • فیلم| طعنه عباس عبدی به حداد عادل درباره انتخاب نام دخترانه
  • (ویدیو) طعنه عباس عبدی به حدادعادل درباره انتخاب نام دخترانه
  • طعنه عباس عبدی به حدادعادل درباره انتخاب نام دخترانه
  • عقب‌نشینی کیهان از ادعای «خواب روحانی» در شب حمله به عین‌الاسد
  • پاسخ به ادعای تکراری دولت رئیسی و یک پیشنهاد
  • شکست پروژه تندروها علیه روحانی در سال ۱۴۰۲ /سالی سخت تر از دوران ریاست جمهوری!