Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، عبدالله عبدالله با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به ادامه جنگ در افغانستان افزود: ۴۲ سال از آغاز جنگ در این کشور می‌گذرد، این موضوع فرصت‌ها را از مردم افغانستان و منطقه گرفته است.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با اشاره به مناسبات تاریخی دو کشور ایران و افغانستان به ویژه در ۲۰ سال اخیر گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمان جهاد افغانستان, از آن حمایت کرد و در دوره مقاومت و اکنون هم مناسبات میان دو کشور, گسترش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله با اشاره به ظرفیت زیاد گسترش مناسبات دو کشور افزود: حدود سه میلیارد دلار میان دو کشور ایران و افغانستان, تبادل تجاری وجود دارد.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان افزود: جمهوری اسلامی ایران در برخی از طرح‌های عمرانی افغانستان کمک کرده و روابط فرهنگی ایجاد شده و سطح همکاری‌ها گسترش یافته است و این همکاری همچنان ادامه دارد.

عبدالله با اشاره به اینکه ده‌ها هزار نفر از مردم افغانستان در ایران تحصیل کردند و به کشور خود بازگشتند, گفت: بین بخش‌های خصوصی دو کشور, مناسبات و سرمایه گذاری‌هایی ایجاد شده است و فعالیت شرکت‌های خصوصی ایرانی در داخل افغانستان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران هم با چالش‌هایی از جمله ادامه تحریم‌ها مواجه بوده است، افزود: زمینه‌های همکاری زیادی میان دو کشور وجود دارد.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان درباره قانونمند شدن حضور مهاجران افغانستانی در کشورمان و برگشت آن‌ها گفت: مذاکرات زیادی میان دو کشور در این زمینه انجام شده است و از جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنیم.

عبدالله درباره مذاکرات گروه‌های مختلف افغانستانی هم افزود: اقدام به مذاکره، گام مثبتی است. همزمان با مذاکرات، جنگ‌ها و خشونت‌هایی هم در داخل کشور افغانستان انجام شده است و اکنون هیئت‌های دو طرف مناقشه, یعنی طالبان و جمهوری اسلامی افغانستان در «دوحه» قطر مشغول مذاکره هستند و توقع پیشرفت مذاکره وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه صلح، خواست اکثریت مطلق مردم افغانستان است، گفت: صلح عادلانه و پایدار, صلحی که مالکیت آن با مردم افغانستان باشد و آینده‌ای را ترسیم کند که همه با هم در صلح باشند.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان اضافه کرد: آزادی‌هایی که مردم افغانستان با تلاش‌های زیادی به دست آوردند باید حفظ شود.

عبدالله افزود: مذاکرات ادامه دارد اما پیشرفت آن به اندازه توقع مردم نیست ولی, هیئت جمهوری اسلامی افغانستان با اراده قاطع و با انعطاف، صبر و حوصله، مذاکرات را ادامه داده است و از طرف مقابل هم چنین توقعی را داریم.

وی اضافه کرد: پیش از حضور نیروهای بین المللی در افغانستان، جنگ وجود داشت و یک طرف جنگ, طالبان و طرف دیگر, گروه‌های تروریستی مانند القاعده بودند.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با بیان اینکه طی سال‌های مختلف، جنگ به مردم این کشور تحمیل شده است, افزود: مردم افغانستان بیشتر از همه خواهان صلح هستند.

وی ادامه داد: ایالات متحده آمریکا هم به این نتیجه رسید که باید گفت و گو انجام شود و مسائل از طریق مذاکرات حل شود و به نتیجه برسد و این برای مردم افغانستان، یک فرصت است.

عبدالله گفت: روشن است که مشکلات افغانستان و اختلافات، راه حل نظامی ندارد.

وی افزود: مناطقی از افغانستان تحت تصرف طالبان است و طالبان متعهد شدند که اجازه فعالیت گروه القاعده را ندهند.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در پاسخ به پرسشی درباره ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه کشورهای همسایه افغانستان در پی صلح نیستند و از جنگ حمایت می‌کنند، گفت: ادامه جنگ به نفع هیچ کشوری نیست و در گام نخست، مردم افغانستان از جنگ رنج می‌برند و در گام دوم، مردم منطقه به ویژه همسایه‌های افغانستان از تأثیرات منفی جنگ، متأثر می‌شوند.

عبدالله افزود: برای موفق شدن مذاکرات صلح افغانستان، میان کشورهای همسایه اجماع وجود دارد.

وی با بیان اینکه گفت و گوها میان طالبان و جمهوری اسلامی افغانستان در مراحل ابتدایی خود است, اضافه کرد: تعیین سرنوشت مردم افغانستان باید از طریق رأی گیری آزاد مردم این کشور، تعیین شود.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان افزود: دو طرف مذاکره باید بر روی بسته جامعی توافق کنند که نتیجه آن صلح مورد قبول برای همه مردم افغانستان باشد.

جنگ در افغانستان به نفع هیچ کس نیست

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت: دو نسل افغانستان در جنگ به دنیا آمدند و ادامه وضعیت، برای هیچ کس مفید نخواهد بود.

آقای عبدالله عبدالله در ادامه برنامه گفت و گوی ویژه خبری افزود: کشورهای منطقه و حضور نیروهای بین المللی در افغانستان در پیشبرد مذاکرات صلح می‌تواند مؤثر باشند.

وی گفت: اگر گفت و گو ها به نتیجه نرسد، جنگ ادامه خواهد یافت و ادامه جنگ به معنای ادامه مصیبت و رنج و درد مردم افغانستان و مهاجرت بیشتر آنان است.

عبدالله افزود: مردم افغانستان به ارزش‌های جمهوری اسلامی خود از جمله حق رأی دادن، حق نامزد شدن، آزادی بیان، حقوق زنان و رعایت حقوق اقلیت‌ها باور دارند و آن را جزو افتخارات خود می‌دانند.

وی افزود: مردم افغانستان مبارزه کردند تا این حقوق را به دست آوردند و نمی‌خواهند آن را از دست بدهند.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در پاسخ به این پرسش که چرا فعالیت گروه داعش در افغانستان در مناطقی که نیروهای خارجی حضور دارند، رشد بیشتری کرده است، گفت: مردم افغانستان در برابر داعش مبارزه کردند و رهبران داعش در جنگ با نیروهای افغانستان، سران و مواضع خود را از دست دادند.

وی افزود: نیروهای بین المللی هم در افغانستان با داعش درگیری مستقیم داشتند و همچنین به طور غیر مستقیم یعنی با حمایت از نیروهای دفاعی امنیتی افغانستان، با داعش درگیر بودند.

عبدالله در پاسخ به این پرسش که چرا همچنان شاهد رشد تولید مواد مخدر در افغانستان هستیم، گفت: در زمانی که بیشترین انرژی و توان و نیروها، مصروف دفاع از سرزمین هستند، مواد مخدر، رشد یافته است همچنین بیکاری و فقر مردم هم به این موضوع، دامن زده است و متأسفانه برای مواد مخدر تقاضا وجود دارد.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان افزود: متأسفانه صدها هزار معتاد در افغانستان وجود دارند و با افزایش مواد مخدر، سطح جنایات و جرایم بالا می‌رود.

وی با بیان اینکه ادامه جنگ‌ها به رشد مواد مخدر و مهاجرت‌ها منجر شده است، گفت: جامعه بین المللی هم شاید حدود صدها میلیون دلار برای مبارزه با مواد مخدر در افغانستان هزینه کرد اما وجود جنگ داخلی در افغانستان، مبارزه با مواد مخدر را سخت کرده است.

عبدالله درباره حضور مهاجران افغانستانی در کشورمان ابراز امیدواری کرد: با ایجاد صلح در افغانستان, آن‌ها به کشور خودشان برگردند و به رشد و پیشرفت افغانستان کمک کنند.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان افزود: تلاش می‌کنیم زمینه‌های تردد شهروندان و مهاجران افغانستانی را به کشورهای همسایه، قانونمند کنیم.

وی درباره سفرش به کشورمان هم گفت: به دعوت آقای ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، این سفر را انجام دادم و در دیدار با آقای قالیباف رئیس مجلس و نمایندگان مجلس درباره بهبود مناسبات و گسترش روابط تجاری گفت و گو کردیم.

عبدالله افزود: در ادامه این سفر درباره صلح در افغانستان و حمایت جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات صلح، با مقامات گفت و گو خواهیم کرد.

کد خبر 5051143

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالله عبدالله افغانستان مواد مخدر طالبان مجلس شورای اسلامی صحن مجلس ایالات متحده امریکا محمد باقر قالیباف سعید خطیب زاده ویروس کرونا برجام حجت الاسلام حسن روحانی حسن روحانی محمدجواد ظریف هیئت دولت ستاد ملی مقابله با کرونا ایران رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان جمهوری اسلامی ایران مردم افغانستان میان دو کشور بین المللی مواد مخدر ادامه جنگ گفت و گو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۲۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این روش‌های وایرال شده لاغرتان نمی‌کند، مریض‌تان می‌کند!

روش‌های کاهش وزن زیادی وجود دارد که ادعا می‌کنند به شما کمک می‌کنند در مدت زمان کوتاهی لاغر شوید، اما بسیاری از ترفند‌های کاهش وزن سریع می‌توانند باعث شوند که شما احساس خستگی و ناراحتی داشته باشید و کاملاً شبیه بهترین نسخه خود نباشید.

راه‌های درست و غلطی برای کاهش وزن‌های اضافه وجود دارد و آگاهی از هر دوی آنها بسیار مهم است.

اگر هدف شما کاهش وزن سالم است، تعیین اهداف واقع بینانه، ایجاد تغییرات سالم در رژیم غذایی، فعال بودن، صبور بودن و یافتن یک سیستم پشتیبانی اختصاصی که به شما کمک می‌کند در طول روال خود با انگیزه بمانید، بسیار هائز اهمیت است.

رژیم‌های مد روز

یکی از مهم‌ترین گرایش‌هایی که کارشناسان به آن هشدار می‌دهند، رژیم‌های غذایی مد روز است، مانند رژیم غذایی سوپ کلم. هنگامی که رژیم‌های غذایی مد روز را رعایت می‌کنید، مواد مغذی حیاتی بدن خود را محدود می‌کنید. بعلاوه، بسیاری از افراد در نهایت به عادات قبلی خود باز می‌گردند و وزنی را که برای از دست دادن آن سخت تلاش می‌کردند، به دست می‌آورند.

امی گودسون، یک متخصص تغذیه و متخصص رژیم غذایی ورزشی، می‌گوید: «رژیم‌های مد روز اغلب کل گروه‌های غذایی را حذف می‌کنند و منجر به تغذیه نامتعادل می‌شوند. وقتی یک گروه غذایی کامل را حذف می‌کنید، اغلب گروه مواد مغذی اصلی را که غذا فراهم می‌کند حذف می‌کنید. آنها ممکن است نتایج کوتاه مدت داشته باشند، اما پایداری طولانی مدت ندارند.»

قرص‌های رژیمی

یکی دیگر از مد‌هایی که باید از آن اجتناب کنید، مصرف قرص‌های لاغری است. بسیاری از آنها شواهد علمی برای اثبات ادعا‌های خود ندارند و این می‌تواند منجر به عوارض جانبی منفی شود.

تکیه به این موارد می‌تواند منجر به خطرات سلامتی و رابطه ناسالم با غذا شود. ناگفته نماند، غذای غنی از مواد مغذی برای سلامتی بسیار مهم است و یک راه حل کوتاه مدت اغلب افراد را به سمت دیگری سوق می‌دهد.

محدودیت شدید کالری

افراط در محدودیت کالری یک راه فوق العاده ناسالم برای کاهش وزن است و می‌تواند منجر به از دست دادن عضلات، کمبود مواد مغذی، خستگی، تحریک پذیری و متابولیسم ضعیف شود.

این نوع کاهش وزن پایدار نیست و می‌تواند منجر به افزایش مجدد وزن شود. به علاوه، سطح انرژی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود احساس خستگی و فرسودگی کنید. بر روی غذا‌های سالم تمرکز کنید که باعث می‌شود احساس سیری داشته باشید.

حذف وعده‌های غذایی

علاوه بر محدود کردن شدید کالری، حذف وعده‌های غذایی یکی دیگر از ممنوعیت‌های ناسالم برای کاهش وزن است. بسیار مهم است که به طور مداوم سوخت مورد نیاز بدن خود را برای حفظ سطوح انرژی و عملکرد به بهترین شکل در اختیار بدن خود قرار دهید.

نخوردن وعده‌ی غذایی، زمانی که احساس گرسنگی می‌کنید می‌تواند باعث شود که بعداً در روز بیشتر از آنچه برنامه‌ریزی کرده‌اید، غذا مصرف کنید. در عوض، وعده‌های غذایی و میان وعده‌های منظم در طول روز بخورید که به شما کمک می‌کند سطح انرژی خود را بالا نگه دارید و از گرسنگی بیش از حد جلوگیری کنید.

ورزش بیش از حد

ممکن است از شنیدن این که ورزش بیش از حد ممکن است باعث چاقی شود تعجب کنید.

ورزش بخش مهمی از روتین کاهش وزن است، اما یافتن تعادل نیز مهم می‌باشد. ورزش بیش از حد می‌تواند منجر به آسیب بدنی، خستگی و فرسودگی شود. در عوض، در بیشتر روز‌های هفته به مدت ۳۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط را هدف قرار دهید.

خوردن بیش از حد غذا‌های کم کالری یا رژیمی

بدن شما از کربوهیدرات‌ها به عنوان منبع اصلی انرژی استفاده می‌کند. با حذف آن‌ها از رژیم غذایی خود، ممکن است احساس تحریک پذیری و خستگی، همراه با سردرد و احساس انرژی پایین داشته باشید.

غذا‌های کم کربوهیدرات و رژیم غذایی ممکن است انتخاب خوبی به نظر برسند، اما بسیاری از اوقات افراد را راضی نگه نمی‌دارند و باعث می‌شوند به دنبال غذا‌های دیگری برای سیری باشند. ناگفته نماند، یک ماده غذایی فقط به دلیل کم کربوهیدرات بودن آن به این معنی نیست که برای شما مفید است.

تاکید بیش از حد بر مکمل‌ها

استفاده از مکمل‌ها به جای غذای کامل می‌تواند منجر به مشکلات متعددی مانند عدم تعادل مواد مغذی شود و شما را از ایجاد عادات سالم و پایدار باز دارد.

غذا‌ها مواد مغذی دیگر مانند فیبر، پروتئین، چربی‌های سالم و ... رانیز برای بدن تامین میکنند. بسیاری از مردم از مکمل‌ها به عنوان جایگزین استفاده می‌کنند. هدف این است که یک رژیم غذایی متعادل برای سوخت بدن و کمک به کاهش وزن و سپس افزودن مکمل با ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم داشته باشید.

تحقیقات نشان می‌دهد که در بیشتر موارد، مصرف بیش از حد ویتامین‌ها و مواد معدنی، وقتی کمبودی وجود ندارد، فواید سلامتی خاصی را ارائه نمی‌دهد.

انجام کاردیو بیش از حد بدون توجه به وعده‌های غذایی

انجام هر گونه تمرین شدید بدون تامین سوخت بدن با تغذیه مناسب می‌تواند منجر به خستگی و از دست دادن عضلات شود و بر متابولیسم شما تأثیر منفی بگذارد.

این نوع روش برای کاهش وزن، ممکن است در طول روز احساس بدی در شما ایجاد کند. مصرف کالری کافی، برای تامین انرژی بدن برای داشتن انرژی مورد نیاز ضروری است.

کالری شماری وسواسی

کالری شماری را به وسواس تبدیل نکنید.

شمارش مداوم کالری‌ها می‌تواند منجر به تثبیت ناسالم روی غذا شود و به طور بالقوه باعث ایجاد عادات غذایی نامنظم شود.

همچنین ممکن است اهمیت کیفیت غذا را نادیده بگیرد و باعث شود مردم غذا‌های کم کالری که دارای مواد مغذی کمی هستند بخورند.

شما می‌توانید کمتر غذا بخورید و احساس سیری بیشتری داشته باشید، اما وسواس می‌تواند منجر به دیدگاه‌های منفی و نارضایتی از غذا شود.

رژیم‌های حذفی

حذف برخی غذا‌ها یا گروه‌های غذایی از زندگی خود بدون اینکه از نظر پزشکی ضروری باشد، می‌تواند منجر به یک رژیم غذایی نامتعادل و کمبود‌های تغذیه‌ای شود.

بسیاری از اوقات این رژیم‌ها بدون هیچ دلیل موجهی، انواع مواد مغذی را از برنامه غذایی افراد حذف می‌کنند. محدود کردن غذا‌ها همچنین می‌تواند ذهنیت منفی در مورد غذا خوردن ایجاد کند و باعث شود مردم احساس محرومیت کنند و به طور بالقوه باعث شود آنها در آینده بیشتر به سمت گروه غذایی ناسالم کشیده شوند.

رژیم غذایی تصادفی

اگر با رژیم غذایی تصادفی آشنا نیستید، نیاز به مصرف مقدار محدودی کالری دارد و چیزی است که باید از آن دوری کنید تا دچار بحران سلامتی نشوید. این نوع رژیم می‌تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد و در درازمدت پایدار نیست.

درعوض، هدف خود را کاهش وزن تا یک تا دو پوند در هفته قرار دهید.

مصرف بیش از حد غذا‌های فرآوری شده

غذا‌های بسیار فرآوری شده معمولاً قند و کالری بالایی دارند. آنها مملو از چربی‌های ناسالم هستند و هیچ ارزش غذایی ندارند.

این نوع مواد غذایی، باعث می‌شوند سریع‌تر احساس گرسنگی داشته باشیم و با سایر پیامد‌های منفی سلامتی مرتبط هستند. در عوض، روی خوردن غذا‌های کامل و فرآوری نشده تمرکز کنید.

نوشیدن آب یخ

مطمئناً، نوشیدن یک لیوان آب سرد احساس خوبی دارد، به خصوص در روز‌های گرم تابستان؛ اما دمای آب شما می‌تواند بر سلامت شما تاثیر بگذارد. هیدراته ماندن به طور کلی برای کاهش وزن شما کلیدی است، اما نوشیدن آب سرد به طور خاص به کاهش وزن شما کمک نمی‌کند. در واقع، طبق گفته‌های دانشگاه واشنگتن، نوشیدن یک لیوان آب سرد باعث ایجاد یک مسیر بسیار کوچک در تعادل کلی کالری شما می‌شود و وقتی صحبت از تلاش‌های کاهش چربی شما به میان می‌آید، نتیجه‌ای نخواهد داشت.

ترجیح دادن گروه‌های غذایی خاص

تنوع چاشنی زندگی است و مطمئناً در مورد پیروی از یک رژیم غذایی سالم و کامل برای کاهش وزن صادق است.

فراموش نکنید که خوردن تنها گروه‌های غذایی خاص می‌تواند منجر به کمبود مواد مغذی شود؛ در عوض، روی خوردن یک رژیم غذایی متعادل که شامل انواع غذا‌ها از همه گروه‌های غذایی است، تمرکز کنید.

حذف کامل چربی‌ها

برخلاف تصور رایج، همه چربی‌ها مضر نیستند.

غذا‌های خاصی با محتوای چربی بالا وجود دارند که اگر در حد اعتدال مصرف شوند واقعا برای شما مفید هستند. چربی‌های سالم همچنین می‌توانند به شما در احساس سیری و مدیریت هورمون‌های گرسنگی کمک کنند. به عنوان مثال، گوشت گاو، نارگیل، آجیل، آووکادو، شکلات تلخ، ماهی قزل آلا، کره آجیل و ماست یونانی همگی نمونه‌هایی از چربی‌های سالم هستند که افزودنی‌های عالی به رژیم غذایی شما هستند. به علاوه، تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی کم‌چرب در کاهش وزن مؤثر نیستند.

مصرف نوشابه‌های رژیمی

نوشابه‌های رژیمی هنوز یک انتخاب ناسالم در مورد نوشیدنی‌های کاهش وزن هستند، زیرا سرشار از کالری و شکر غیر ضروری می‌باشند.

تحقیقات این را تایید می‌کند. بر اساس مطالعه‌ای که در مجله انجمن سالمندان آمریکا منتشر شده است، نوشیدن نوشابه رژیمی مستقیماً با افزایش سایز دور کمر در دراز مدت ارتباط دارد.

پس انتخاب‌های سالم تری داشته باشید. آب خود را با دم کردن آن با میوه‌های تازه شیرین کنید، یا لیمو یا لیموترش را به سلتزر ساده اضافه کنید.

نخوردن امگا ۳ کافی

خوردن غذا‌هایی که سرشار از چربی‌های امگا ۳ هستند، مانند دانه‌های چیا، ماهی قزل آلا وحشی و گردو، زمانی که هدف کاهش وزن است، کلیدی است.

این مواد می‌توانند سطح قند خون شما را پایین بیاورند و شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارند. علاوه بر این، تحقیقات منتشر شده در Medicine and Science in Sports and Exercise نشان داد که افرادی که از ورزش و مصرف روغن ماهی پیروی می‌کردند، افزایش VO ۲ max همراه با کاهش چربی بدن را تجربه کردند.

نداشتن خواب کافی

داشتن یک خواب آرام شبانه برای سلامت و تندرستی کلی شما بسیار مهم است، اما آیا می‌دانستید که این خواب می‌تواند از تلاش‌های کاهش وزن شما نیز حمایت کند؟ در حقیقت، وقتی به اندازه کافی نمی‌خوابید، بدن شما هورمون استرس کورتیزول بیشتری تولید می‌کند که می‌تواند منجر به افزایش وزن شود.

مطمئن شوید که در یک محیط خنک و تاریک می‌خوابید و خیلی قبل از اینکه وارد رخت خواب شوید، وسایل دیجیتالی را خاموش کنید.

سعی کنید هر شب هفت تا هشت ساعت خواب آرام داشته باشید.

منبع: مهر

tags # رژیم لاغری سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • ممنوعیت کشت خشخاش بعد از یک سال از فرمان طالبان
  • یک سال از فرمان طالبان درباره ممنوعیت کشت خشخاش می‌گذرد/ ۷ کیلوگرم گوجه ۳۰ سنت، هر کیلوگرم تریاک حدود ۳۶۰ دلار
  • کشف بیش از ۲ کیلو شیشه در خرمشهر
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • این روش‌های وایرال شده لاغرتان نمی‌کند، مریض‌تان می‌کند!
  • دستگیری زوج مواد فروش با ۲۴۴ کیلو حشیش و تریاک
  • مردمی کردن اقتصاد منجر به جلوگیری از فساد و رانت می‌شود
  • اخراج یا بازنشسته شدن ۴۰ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • اخراج یا بازنشسته شدن حدود 40 نفر از بهترین اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • انهدام باند بزرگ قاچاق موادمخدر در شرق کشور