Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@02:23:27 GMT

سن افراد چه نقشی در تاثیرات جراحی‌های لاغری دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۲۵۰۳

سن افراد چه نقشی در تاثیرات جراحی‌های لاغری دارد؟

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد در میان افرادی که جراحی‌های درمان چاقی داشته‌اند، میزان کاهش وزن، عوارض و بهبود بیماری‌های مرتبط با چاقی در بیماران کمتر از 60 سال سن و نیز بالاتر به یک میزان است.

به گزارش ایسنا، جراحی‌های محدودکننده دستگاه گوارش یکی از روش‌های موثر درمان چاقی است که طی سالیان اخیر کاربرد بیشتری نیز پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواع این عمل جراحی در کشور ما نیز در بالاترین سطح کیفی و مطابق استانداردهای روز دنیا در مراکز معتبر در حال انجام است.

باید به خاطر داشت که انتخاب افراد برای جراحی امر خطیری بوده که بایستی به دقت توسط متخصصین حوزه درمان چاقی انجام شود و انجام عمل جراحی برای همه گروهها و افراد توصیه نمی‌شود.

یکی از پرسش‌های مطرح در این زمینه میزان تاثیر و سودمندی این روش در ارتباط با سن افراد است. دکتر مریم برزین، پژوهشگر عالی مرکز تحقیقات پیشگیری و درمان چاقی پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم با انجام یک پروژه تحقیقاتی نشان داد که همه گروه‌های سنی به طور یکسان از این اقدام سود می‌برند.

در این مطالعه نشان داده شد که میزان کاهش وزن، عوارض و بهبود بیماری‌های مرتبط با چاقی در بیماران کمتر از 60 سال سن و نیز بالاتر به یک میزان است. همچنین بررسی ها نشان داد که مخاطرات انجام اینگونه جراحی ها نیز در این دو گروه تفاوتی ندارد.

نگرانی دیگر در خصوص کاهش توده عضلانی مطرح بود که نتایج این مطالعه نشانگر این موضوع بود که از دست دادن توده عضلانی بیشتر در افراد مسن تایید نمی‌شود.

مجری این طرح در پایان بیان کرد: جراحی محدودکننده گوارش، به شرط انتخاب درست بیماران، یک مداخله ایمن برای درمان چاقی وبیماری های مرتبط با آن در افراد مسن (بالای 60 سال) محسوب می‌شود و خطر آن مشابه بزرگسالان جوان‌تر از 60 سال است.

این پژوهشگر همچنین تاکید کرد که انتخاب بیمار مناسب برای عمل جراحی باید توسط متخصصین ذیصلاح و پس از مشاوره های بالینی و آزمایشات لازم انجام پذیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم چاقی درمان چاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۲۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری ایدز چیست؟ + فیلم

HIV (ویروس نقص ایمنی انسانی) ویروسی است که به سیستم ایمنی بدن حمله می کند. اگر HIV درمان نشود، می تواند منجر به ایدز (سندرم نقص ایمنی اکتسابی) شود. در حال حاضر هیچ درمان موثری وجود ندارد. هنگامی که افراد مبتلا به HIV می شوند، آن را برای تمام عمر دارند. اما با مراقبت های پزشکی مناسب می توان HIV را کنترل کرد. افراد مبتلا به HIV که درمان موثر HIV را دریافت می کنند می توانند زندگی طولانی و سالم داشته باشند و از شریک زندگی خود محافظت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • بیماری ایدز چیست؟ + فیلم
  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت به همت پزشک فارسی + فیلم
  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت توسط پزشک خیر اندیش
  • معرفی بهترین روش های لاغری
  • نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • فیک بیوتی
  • درمان لوزه بزرگ را جدی بگیرید
  • پلمب اماکن غیرمجاز دندانپزشکی و ماساژدرمانی در اردبیل