Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، استاتین ها با ممانعت از آنزیمی موسوم به HMG-CoA-reductase (HMGCR) میزان کلسترول بد LDL را کاهش می‌دهند. آزمایشات بالینی قبلی نشان داده اند که استاتین ها در کاهش ریسک حملات قلبی و سایر بیماری‌های قلبی عروقی مؤثر هستند. حال تحقیقات جدید نشان می‌دهد که استاتین ها در کاهش ریسک سرطان هم تأثیر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  «پال کارتر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کمبریج بریتانیا، در این باره می‌گوید: «مطالعات قبلی نشان داده اند که لیپیدهای نظیر کلسترول نقش مهمی در ابتلاء به سرطان دارند و استاتین ها از ابتلاء به سرطان پیشگیری می‌کنند.»   بدین منظور، کارتر و تیم تحقیقاتی با استفاده از یک روش معروف به تصادفی سازی مندلیف، یک مطالعه بزرگ روی ساکنان انگلستان که تحت تشخیص و درمان بسیاری از بیماری‌های جدی بودند، انجام دادند.
آنها به بررسی این موضوع پرداختند که آیا در افراد دارای سابقه ژنتیکی ابتلاء به سرطان، داروهای کاهنده کلسترول در پیشگیری از آن نقش دارند.   بررسی‌ها نشان داد که گونه‌های موجود در منطقه ژنی HMGCR با ریسک کلی ابتلاء به سرطان مرتبط هستند و استاتین ها می‌توانند این ریسک را کاهش دهند.
محققان معتقدند مهار HMGCR با استاتین ها ممکن است به کاهش خطر ابتلاء به سرطان از طریق مکانیسم‌های کاهش لیپید کمک کند و این نقش می‌تواند در موضع‌های سرطانی اعمال شود.
محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پیشگیری از سرطان محققان بریتانیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۲۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کلاه‌خود ۲۵۰۰ ساله

باستان‌شناسان بقایای یک کلاه‌خود ۲۵۰۰ساله ایلیری (یونان باستان) را در کرواسی کشف کردند.

به گزارش ایسنا، باستان‌شناسان به تازگی با کاوش در شبه جزیره «Pelješac» کرواسی یک کلاه‌خود ایلیری (یونان باستان) را از زیر خاک بیرون کشیده‌اند، که قدمت آن به قرن ششم قبل از میلاد بازمی‌گردد.

«انشنت اوریجینز» نوشته است این شیء دومین کلاه‌خود مشابهی بوده که در این محوطه باستان‌شناسی کشف شده است و بینش بیشتری را درباره سنت‌های آیینی و رزمی جوامع باستانی در امتداد ساحل شرقی آدریاتیک ارائه می‌دهد.

این کلاه‌خود در بنایی در نزدیکی تپه‌های خاکسپاری واقع در محوطه باستان‌شناسی کشف شده است و گمان می‌رود پیشکش شده باشد. به این ترتیب، این شیء نشان‌دهنده مهارت رزمی ایلیری‌های باستان است و همچنین نشان‌دهنده ساختار‌های پیچیده اجتماعی و باور‌های معنوی است.

وجود اشیاء مخصوص خاکسپاری، مانند سلاح‌های آهنین که در کنار نخستین کلاه‌خود کشف شده است، نشان می‌دهد این اشیاء به جنگجویان اشرافی تعلق داشته‌اند.

کاوشگران علاوه‌بر کلاه‌خودها، مجموعه قابل‌توجهی از اشیاء مخصوص خاکسپاری را در این محوطه کشف کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به ۱۵ سنجاق‌سینه برنزی و نقره، زیورآلات برنز مارپیچ، سوزن و صد‌ها مهره شیشه‌ای و کهربایی اشاره کرد. همچنین یک نیم‌تاج برنز و بیش از ۳۰ ظرف به سبک یونانی که بسیاری از آن‌ها در کارگاه‌های معروف آتیک و ایتالیا تولید شده‌اند، نشان‌دهنده شبکه‌های فرهنگی و تجاری گسترده آن زمان است.

این یافته‌ها نه تنها از نظر تاریخی، بلکه به خاطر نقش‌شان در رابطه با تعاملات بین تمدن یونان و ایلیری نیز از اهمیت برخوردارند.

دیگر خبرها

  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا درباره طرح نور
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا در اجرای «طرح نور»
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا درباره اجرای طرح نور
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا درباره "طرح نور" منتشر شد /جزییات
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • کشف کلاه‌خود ۲۵۰۰ ساله
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا در اجرایِ "طرح نور"
  • این شکلات سطح کلسترول بد را افزایش می‌دهد | چه نوع شکلاتی انتخاب کنیم؟
  • فواید خوردن کره برای بدن