Web Analytics Made Easy - Statcounter

سپیده طیب قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سال گذشته نیز سامانه گرمایشی ۳۱۹ مدرسه با یک‌هزار و ۴۴ کلاس درس استاندارد شد.

وی اظهار داشت: از کل یکهزار و ۲۵۹ کلاس در دست اجرای امسال، ۷۴۲ کلاس از اعتبارات نوسازی مدارس و مابقی از اعتبارات بهینه سازی مصرف سوخت استاندارد می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: ۴۲۷ مدرسه با ۲ هزار و ۴۲۴ کلاس درس در استان با زیربنای ۳۳۵ هزار متر مربع در حال احداث بوده که ۲۴۵ مدرسه با ۹۰۵ کلاس درس جزو پروژه های مشارکتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۵۹۴ کلاس درس تا پایان سال جاری آماده بهره برداری می شود، اضافه کرد: از این تعداد ۱۲۵ کلاس درس در مهرماه تحویل آموزش پرورش شد و مابقی نیز در دهه فجر امسال به مرحله بهره برداری می رسد. 

طیب قاسمی با اشاره به تقاهم نامه منعقد شده بین این اداره کل با بنیاد علوی نیز بیان کرد: مقرر شده تا این بنیاد طی پنج سال، ۱۹۸ کلاس درس در استان احداث کند که ۵۴ کلاس آن احداث شده‌است. 

وی با اشاره به اجرای طرح آجر به آجر نیز بیان کرد: از شروع فعالیت این طرح بیش از پنج هزار نفر در آن مشارکت داشته و تاکنون بیش از ۷۵۰ میلیون ریال کمک های مردمی در این راستا جمع آوری شده‌است. 

آذربایجان غربی با دارا بودن ۶۰۷ هزار دانش آموز و پنج هزار مدرسه در قالب ۱۷ هزار کلاس فیزیکی از استان‌هایی به شمار می رود که دارای کمترین سرانه فضای آموزشی در کشور بوده و نیاز به نوسازی مدارس در کنار احداث فضاهای آموزشی جدید به میزان بسیار زیادی در آن احساس می شود.

طبق اظهارات مسوولان حوزه زیرساخت های آموزشی، میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۱۸ و در استان ۴.۰۵ مترمربع بوده که برای رسیدن به متوسط کشوری چهارهزار و ۵۰۰ مدرسه نیاز است و این استان راهی ۱۰ ساله برای رسیدن به میانگین کشوری در عرصه فضای آموزشی دارد.

آذربایجان‌غربی دارای سه میلیون و ۲۶۰ هزار نفر جمعیت است که ۶۰۷ هزار نفر از این تعداد شامل حدود ۱۹ درصد جمعیت را دانش آموزان تشکیل می دهند.

برچسب‌ها آذربایجان غربی مدرسه سازی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی مدرسه سازی دانش آموزان آذربایجان غربی مدرسه سازی دانش آموزان اخبار کنکور آذربایجان غربی کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۲۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی پاسخگوی مردم در سامانه سامد 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،علیرضا شیخی مدیرعامل شرکت گاز استان از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین‌ماه با حضور در محل سامانه سامد و از طریق تلفن پاسخگوی سوالات و تماس‌های مردمی خواهد بود.

هم‌استانی‌های عزیز می‌توانند در زمان یاد شده طی تماس با سامانه ۱۱۱، با مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی مشکلات خود را در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • ارتقای سرانه‌های آموزشی در آذربایجان غربی
  • آمادگی آذربایجان‌غربی برای میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزی
  • آماده میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزان هستیم
  • آذربایجان غربی برای میزبانی از رویداد‌های ملی ورزش دانش آموزی آمادگی دارد
  • برگزاری کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد
  • جبران کمبود ۵هزار کلاس درس در خراسان رضوی تا سه سال آینده
  • تجهیز ۳۰ مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد به سیستم گرمایشی و سرمایشی
  • مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی پاسخگوی مردم در سامانه سامد