Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست سایت فردا: دلخوری کیهان انگار هنوز از ماجراهای اخیر که همان انتقاد از آیت الله سیستانی و حواشی ایجاد شد، رفع نشده است. برای همین هم سکوت رسانه های اصلاح‌طلب درباره فتوای این مرجع عالی‌قدر که حول محور داد و ستد با اسرائیل بود را به رخ کشیده و از آنانی که به قول کیهان، سینه چاک بودند می‌پرسد که چرا ساکت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرا این بود که روزنامه اصولگرای کیهان چندی قبل در یادداشتی به قلم حسین شریعتمداری از آیت‌الله سیستانی به خاطر تاکید بر حضور نماینده سازمان ملل در جریان انتخابات انتقاد کرده بود و این انتقاد داشت روابط حسنه با عراق را به باد می‌داد. مقامات عراقی انتقاد کرده و ایرانی‌ها ناگزیر به دلجویی شدند. کیهان نیز با به قول خودش وجیزه‌ای توضیح داد که هدف و نیت بدی نداشته است. دلخوری کیهان اما گویا همچنان باقی است.

از همین رو در شماره امروز می‌نویسد: « آیت‌الله سیستانی جمعه گذشته در پاسخ به استفتای مطرح‌شده در مورد امکان خریدوفروش از مراکزی که بخشی از سود و درآمد خود را به حمایت از رژیم صهیونیستی اختصاص می‌دهند، اظهار داشت: «دادوستد محصولات اسرائیلی و نیز محصولات شرکت‌هایی که ثابت شده از اسرائیل حمایت مؤثر می‌کنند، جایز نیست».
نکته قابل‌تأمل در خبر فوق که کیهان روز گذشته آن را در صفحه اول خود منتشر کرد، این است که رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلبی به سانسور استفتای مهم حضرت آیت‌الله سیستانی درخصوص رژیم منحوس صهیونستی پرداختند.»

در ادامه نیز ماجرای قبلی را توضیح داده و آورده است: «گفتی است پیش‌ازاین مدیرمسئول کیهان در یادداشتی با عنوان «برخاسته از ارادت» به بیان دلشوره‌ای نسبت به بخشی از بیانیه دفتر مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق درباره نظارت سازمان ملل بر انتخابات پارلمانی این کشور پرداخت که با موج سنگین و هجمه مدعیان اصلاحات روبرو شد. گرچه مدیرمسئول کیهان در یادداشت دیگری با عنوان «دوباره برخاسته از ارادت» به بیان توضیح و تصحیح یادداشت خود پرداخت، اما اصلاح‌طلبان بازهم در رقابت برای تشدید هجمه‌ها و توهین‌های خود علیه کیهان سنگ تمام گذاشتند».

بعد از این شرح است که نگارنده می‌پرسد: «حال سؤال اساسی که در ترازوی نقد افکار عمومی باید قرار گیرد آن است که اگر آیت‌الله سیستانی در منظومه فکری و سیاسی مدعیان اصلاحات، مهم و مطرح است چرا از بازنشر دیدگاه‌های معظم‌له در رابطه با اسرائیل ابا دارند؟»

کیهان خاطر نشان می‌کند: «بر کسی پوشیده نیست که مدعیان اصلاحات آنجا که پای منافع سیاسی و حزبی خود در میان است، خود را سینه‌چاک این‌وآن نشان می‌دهند و آنجا که همخوانی‌ای با انگاره‌ها و مفروضات خود نمی‌بینند، در رفتاری پاردوکسیکال، روش و منش‌شان دستخوش تغییر و تحول می‌شود و سانسور و سکوت را بر سینه‌چاکی ترجیح می‌دهند. این ادعا در جایی قوت می‌گیرد که موضع مهم حضرت آیت‌الله سیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعیان در رابطه با رژیم صهیونیستی در صفحه اول بسیاری از رسانه‌های مدعی اصلاحاتی جای ندارد.»

منبع: فردا

کلیدواژه: روزنامه های اصلاح طلب آیت الله سیستانی آیت الله سیستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۲۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است

به گزارش خبرنگار مهر، رومینا پرزراموس سفیر بولیوی در تهران، در همایش «غزه زنده است» گفت: اسراییل باید قطعنامه‌هایی که در شورای امنیت به تصویب می‌رسد احترام بگذارد و به جنایات خود در غزه پایان دهد.

وی ادامه داد: در نوامبر که روز استقلال فلسطین است، بولیوی به همراه سفیر همراه مردم به خیابان‌ها آمدند و خواستار توقف نسل کشی در غزه شدند.

سفیر بولیوی در تهران گفت: نماینده بولیوی در سازمان ملل نیز اقدامات رژیم اسراییل را محکوم کرد و خواستار احترام گذاشتن این رژیم به قوانین بین المللی شد.

وی افزود: در ۴۸ امین سالگر روز فلسطین، بولیوی بر همبستگی خود با این کشور تاکید دارد. در جلسه علنی شورای امنیت، بولیوی جنایات در غزه را نیز محکوم کرد.

سفیر بولیوی در تهران یادآور شد: نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است. در حال حاضر دلایل کافی برای برپایی دلایل برای تشکیل دادگاه جهت رسیدگی به جنایات رژیم اسراییل وجود دارد.

وی در پایان حمله رژیم اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد.

کد خبر 6086702 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • انتقاد شدید ناصر الخلیفی از رئیس بارسلونا: کی جلوی این حماقت سوپرلیگ را می‌گیری؟
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • انتقاد از تعطیلی برخی مساجد در شهرهای کشور
  • سفیر بولیوی در تهران: نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است
  • نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است
  • انتقاد شدید اولین مربی میراسماعیلی از شرایط فدراسیون جودو
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد