Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهانی بهداشت ۱۵۰ دستگاه تنفس مصنوعی و ۱۰۰ دستگاه تست پی. سی. آر کرونا به ایران اهدا کرد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سازمان جهانی بهداشت (WHO) به منظور تقویت تلاش‌های نظام سلامت کشور در پاسخ به فوریت بهداشتی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹، تعداد ۱۵۰ دستگاه تنفس مصنوعی و ۱۰۰ دستگاه تروموسایکلر پیشرفته برای انجام آزمایش پی سی آر (PCR) به جمهوری اسلامی ایران تحویل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آزمایش پی سی آر معیار قطعی تشخیص کووید-۱۹ است. اضافه شدن دستگاه‌های اهدایی به ارزش بیش از ۲.۸ میلیون دلار، که با کمک‌های بشردوستانه کشور آلمان و دیگر شرکای بین‌المللی خریداری شده است، ظرفیت انجام آزمایش شبکه ملی آزمایشگاه‌های کشور را افزایش خواهد داد.

این شبکه در حال حاضر روزانه به طور متوسط ۲۷ هزار آزمایش پی سی آر انجام می‌دهد.

کریستوف هملمن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، گفت: افزایش ظرفیت انجام آزمایش برای شناسایی و جدا سازی بیماران کووید-۱۹ در مراحل اولیه بیماری و ردگیری افراد در تماس با آن‌ها بسیار اهمیت دارد؛ این موضوع نقش مهمی در کنترل زودهنگام انتشار بیماری و درمان موثر بیماران ایفا می‌کند.»

دستگاه‌های مذکور به آزمایشگاه‌های مرجع در ۲۴ استان از جمله اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهار محال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، گیلان، مرکزی، هرمزگان و یزد ارسال خواهند شد.
دستگاه‌های تنفس مصنوعی نیز تجهیزاتی حیاتی در مراقبت از بیماران کووید-۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه به شمار می‌روند.

صد و پنجاه دستگاهی که توسط سازمان جهانی بهداشت اهدا شده در مجموع بیش از ۲.۷ میلیون دلار ارزش دارد که یک سوم آن با کمک مالی دولت ژاپن و بقیه با کمک دولت کویت و سایر کمک‌های بین‌المللی خریداری شده است.

هملمن در این باره خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها به افزایش میزان بهبود بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که در وضعیت بحرانی به سر‌می‌برند، کمک شایانی خواهند کرد.

خیز اخیر بیماری کووید-۱۹ در کشور باعث افزایش فشار بر نظام ملی سلامت شده است.

سازمان جهانی بهداشت از زمان آغاز بیماری در ایران با تامین تجهیزات و اقلام بهداشتی فعالانه از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران پشتیبانی کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دستگاه مصنوعی کرونا تست کرونا سازمان بهداشت جهانی سازمان جهانی بهداشت تنفس مصنوعی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۳۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین

نوشابه‌های رژیمی اغلب به عنوان محصولاتی به بازار عرضه می‌شوند که به مدیریت وزن کمک می‌کنند.

به گزارش مهر، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف زیاد نوشابه رژیمی ممکن است با افزایش شاخص توده بدنی، شروع بیماری استئاتوتیک کبدی مرتبط با اختلال متابولیک (MASLD) را افزایش دهد.

مطالعات قبلی نشان می‌دهد که مصرف نوشابه رژیمی با BMI و فشار خون بالاتر مرتبط است.

متخصصان سلامت موافقند که نوشابه‌های رژیمی ممکن است باعث افزایش وزن و بیماری کبد شود.

مصرف بیش از حد شیرین کننده‌های مصنوعی موجود در نوشابه‌های رژیمی نیز ممکن است خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را افزایش دهد.

بیماری استئاتوتیک کبدی مرتبط با اختلال متابولیک (MASLD) یکی از شایع‌ترین بیماری‌های کبدی است. برآورد‌های فعلی نشان می‌دهد که MASLD تا ۴۶٪ از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

MASLD قبلاً بیماری کبد چرب غیر الکلی نامیده می‌شد که در ژوئن ۲۰۲۳ نامش تغییر یافت.

این بیماری که با تجمع بیش از حد چربی در کبد مشخص می‌شود، هیچ علامت اولیه‌ای ندارد. این بیماری می‌تواند به استئاتوهپاتیت مرتبط با اختلال متابولیک (MASH) تبدیل شود، یک بیماری جدی‌تر که می‌تواند منجر به زخم‌های کبدی و سیروز شود.

در حال حاضر هیچ دارویی برای درمان این نوع بیماری کبدی تأیید نشده است. پزشکان ورزش و تغییرات رژیم غذایی را برای کمک به کاهش چربی بدن در پیشگیری یا معکوس کردن MASLD توصیه می‌کنند.

متخصصان سلامت معتقدند مصرف نوشابه ممکن است با ایجاد مقاومت به انسولین و التهاب در کبد، خطر MASLD را افزایش دهد.

تحقیقات اخیر همچنان مصرف زیاد شیرین کننده‌های مصنوعی را با افزایش خطر چاقی، دیابت نوع ۲ و سایر نشانگر‌های سندرم متابولیک مرتبط می‌کند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که شیرین کننده‌های مصنوعی ممکن است مقاومت به انسولین و عدم تحمل گلوکز را با مختل کردن میکروبیوم‌های روده افزایش دهند. هر دو واکنش ارتباط نزدیکی با ابتلاء به MASLD دارند.

محققان معتقدند شیرین کننده‌های مصنوعی ممکن است از طریق محور روده-مغز بر کبد تأثیر بگذارند. محور روده-مغز شامل ارتباط دو طرفه بین دستگاه گوارش و سیستم عصبی مرکزی است. شیرین کننده‌های مصنوعی در نوشابه‌های رژیمی می‌توانند بر ترکیب میکروبی روده تأثیر بگذارند که به نوبه خود می‌تواند بر این محور تأثیر بگذارد. این شرایط می‌تواند بر فرآیند‌های متابولیک تأثیر گذاشته و به طور بالقوه به بروز مشکلات مرتبط با کبد منجر شود.

دیگر خبرها

  • چت‌بات هوش مصنوعی متا در حال دسترسی به کاربران واتس‌اپ در سراسر جهان است
  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌ های غزه فاجعه‌آمیز است
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین
  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد