Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: 160 میلیارد تومان تسهیلات خسارت ناشی از کرونا به 18 هزار و 499 فقره پرونده با اشتغال 20 هزار و 876 نفر پرداخت شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان علی آشتاب در جلسه مشترک شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در اتاق بازرگانی خرم آباد بیان کرد: توجه به اشتغال روستاییان در اولویت برنامه های این دستگاه در دولت تدبیر و امید بوده است و با 2 هدف جذب سهم استان از این اعتبارات و جذب درست در استان پیگیری شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اشتغال روستایی باعث حفظ سکونت و اشتغالزایی می شود افزود: مهاجرت معکوس با اجرای طرح های اشتغالزایی در لرستان مشاهده می شود و نظارت بر این موضوع در استان در حال پیگیری است.
وی ادامه داد: 250 میلیارد تومان به مرحله عقد قراداد و پرداخت رسیده است و بالغ بر یک هزار و 275 طرح در این راستا در حال اجرا است و تلاش می شود که با بهره برداری این طرح هازمینه اشتغالزایی پنج هزار نفر ایجاد شود.
آشتاب عنوان کرد: اختیار رسته و نوع پذیرش طرح به کارگروه اشتغال استان واگذار شود تا متناسب با ظرفیت ها کار شود.
وی به بنگاه های اقتصادی آسیب دیده از کرونا در استان اشاره کرد و گفت: 29 هزار و 194 پرونده برای حفظ اشتغال با ظرفیت 36 هزار و 170 نفر اشتغالزایی با اعتباری معادل 290 میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده است که از این تعداد 18 هزار و 499 فقره با اشتغال 20 هزار و 876 نفر با اعتبار 160 میلیارد تومان پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: پرونده های متشکله در سیستم بانکی نیازمند فرصت هستند و محدودیت ها باعث شده که پرداخت تسهیلات با سرعت کمتری انجام شود و مدت زمان گرداخت باید تا پایان آذر ماه تمدید شود.
وی افزود: طرح های کلنگ زنی شده مورد توجه قرار گیرند و در تعیین تکلیف آنها تسهیل شود و واحد فارسیت دورود از سال 94 تاکنون تعطیل است که باید مورد توجه قرار گیرد.
آشتاب اظهار کرد: از محل اعتبارات سیل150 میلیارد ریال برای استان در نظر گرفته شد که تاکنون 68 میلیارد ریال تخصیص یافته است که تقاضا می شود مابقی این اعتبار تخصیص یابد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتاعی لرستان ادامه داد: در شهرستان دلفان، رومشکان و چگنی شعبات بانک توسعه تعاون نداریم و برای حمایت از کسب و کارهای کوچک نیازمند شعبه هستیم.
وی افزود: 25 هزار بافنده صنایع دستی در لرستان فعال هستند که حدود پنج هزار نفر بیمه هستند و کارگران ساختمانی استان نیز باید مورد توجه قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۳۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندانیان گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند

با هدف توسعه اشتغال و حرفه‌آموزی مددجویان مسؤولان اداره کل زندان‌های استان تهران، بنیاد تعاون زندانیان و شهرک‌های صنعتی تشکیل جلسه دادند.

به گزارش مهر، سید حشمت الله حیات‌الغیب مدیر کل زندان‌های استان تهران در جلسه‌ای که با توسعه اشتغال و حرفه‌آموزی مددجویان تشکیل شده بود، اظهار کرد: با ورود زندانی به زندان، خانواده وی دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی می‌شوند و کمک به اشتغال آنان و تأمین معاش خانواده‌هایشان، امر ثواب است و اجر اخروی دارد.

وی تاکید کرد: یکی از رسالت‌های مهم سازمان زندان‌ها و نیز وظیفه ذاتی بنیاد تعاون زندانیان، توسعه زمینه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی مددجویان به منظور پیشگیری از بازگشت آنان به چرخه جرم است.

رئیس هیأت اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان افزود: در حال حاضر ۲۰۰ کارآفرین با مجموعه زندان‌ها همکاری می‌کنند که برابر دستورالعمل صادره از سوی بنیاد تعاون زندانیان استان، حقوق و دستمزد ماهیانه یا روزانه دریافت می‌کنند که به حسابشان واریز می‌شود و کارآفرینان بر اساس این دستورالعمل می‌توانند بیشتر از سقف تعیین شده حقوق واریز کنند.

وی بیان داشت: زندانیان به دو صورت کارگاهی و نشسته در داخل زندان‌ها یا کارگاه‌های سطح شهر مشغول به کار هستند، زندانیان خارج از زندان نیز با حمایت مراجع قضائی که در دوره اخیر چشمگیر بوده، پس از پایان کار نزد خانواده‌هایشان بازمی‌گردند.

همچنین در ادامه مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان تهران ضمن ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد یک ساله این مرکز گفت: در برنامه‌های سال جاری، تعداد مددجویان مورد نیاز کارگاه‌های شهرک‌های صنعتی برآورد شده، با همکاری دستگاه قضائی، آمادگی اعزام آنان را داریم.

محمدرضا تقی‌پور افزود: کارآفرینان شهرک‌های صنعتی با شرکت در این طرح، از معافیت‌های مالی و تأمین اجتماعی برخوردار خواهند بود.

وی همچنین تصریح کرد: مددجویان شاغل ضمن آموزش‌های تخصصی رایگان در رشته‌های شغلی و مورد علاقه خویش، گواهینامه‌های معتبر فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند که پس از اتمام دوره حبس از این مدارک جهت ادامه آن حرفه و حتی دریافت وام‌های خوداشتغالی بهره‌مند می‌شوند.

در این جلسه دو ساعته که سعید صادقی مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی استان، جمیاری معاون سلامت، اصلاح و تربیت و نیز مسئولان این حوزه‌ها شرکت داشتند، مقرر شد برنامه همکاری در مورد توسعه کارگاه‌های تولیدی داخل و خارج از زندان‌ها تنظیم و ارائه شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد
  • زندانیان گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در خراسان جنوبی
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در استان
  • از تعطیلی پلی‌اکریل تا خیاطی در منزل؛ داده‌های اشتغال‌زایی گمرا‌ه‌کننده‌اند