Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

سعید رعیتی، معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی درباره جزئیات وام‌های تحصیلی ویژه دانشجویان این دانشگاه اظهار کرد: همه مقاطع تحصیلی از قبیل کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته می‌توانند از حداکثر دو رویداد در هر مقطع تحصیلی از وام ضروری ویژه دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مقاطع کارشناسی پیوسته و دکتری تخصصی ناپیوسته غیر بورسیه حداکثر ۴ رویداد در هر مقطع تحصیلی و مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته، دکتری پیوسته و دکتری حرفه‌ای حداکثر ۵ رویداد در هر مقطع تحصیلی خود هم می‌توانند از وام ضروری استفاده کنند.

رعیتی تصریح کرد: مبلغ وام ضروری تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی حداقل۲۰ میلیون ریال و حداکثر۳۰ میلیون ریال است که رویداد‌های موارد خاص از جمله تولد فرزند دانشجوی متاهل، فوت پدر، مادر، همسر یا فرزند دانشجو، دانشجویان برتر و نمونه کشوری و مبتکر، دانشجویان قهرمان ورزشی وازدواج را شامل می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: سایر موارد مشابه به تشخیص رئیس صندوق رفاه، رویداد دانشجویان مبتلا به بیماری‌های خاص و پرهزینه، دانشجویان حادثه دیده در سوانح و تصادفات تا مرز ۵۰ میلیون ریال را شامل می‌شود.

او با بیان اینکه حداکثر سقف رویداد تعیین شده در مقاطع تحصیلی با توجه به ارائه وام‌ها متفاوت است، تاکید کرد: مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر تا سقف ۶۰ میلیون ریال، مقاطع کارشناسی پیوسته، دکترای تخصصی ناپیوسته غیربورسیه حداکثر تا سقف ۸۰ میلیون ریال، مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته، دکترای پیوسته و دکترای حرفه‌ای حداکثر تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال می‌توانند از وام ضروری ویژه دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی بهره‌مند شوند.

رعیتی درباره دریافت وام ویژه پرداخت شهریه دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دانشجویان مقطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته مبلغ ۱۰ میلیون ریال، مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته، دکتری حرفه‌ای و دکتری پیوسته مبلغ ۲۰ میلیون ریال، مقاطع دکتری تخصصی ناپیوسته مبلغ ۵۰ میلیون ریال در هر نیم سال واجد دریافت این وام خواهند شد.

او با اشاره به وضعیت اسکان دانشجویان گفت: طبق نظر ستاد ملی مقابله با کرونا دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی تنها می‌تواند ۵۰ درصد از خوابگاه‌های خود را به دانشجویان اختصاص دهد، اما از این میان ما ۳۵ درصد از خوابگاه‌های خود را اختصاص داده ایم و در حال حاضر ۲۵ درصد از طرفیت‌ها پر شده است و بسیاری از دانشجویان هنوز به دریافت خوابگاه اقدام نکرده اند.

معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درباره بازگشایی سلف دانشجویان تصریح کرد: تا به امروز دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی اقدامی به بازگشایی سلف نکرده و گزینه های بهتری را جایگزین این موضوع خواهیم کرد. رایزنی هایی که با دانشگاه های تهران انجام خواهیم داد نتیجه درست را به منظور حفظ سلامتی استادان و دانشجویان اعلام می کنیم.

رعیتی در پایان یادآوری کرد: نظر دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی این است تا ارائه غذا به دانشجویان را مطابق  توصیه‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا انجام دهد یعنی با رستوران‌ها قرار داد ببندیم و خدمات خود را به اینصورت یعنی غذا‌های بیرون بر، رستوران‌های مکمل و ... ارائه کنیم تا از ازدحام دانشجویان در سلف جلوگیری شود و به این شیوه خطر جدی سلامت محصلان را تهدید تکند. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دانشگاه ستاد ملی مقابله با کرونا وام دانشجویی ستاد ملی مقابله با کرونا دانشگاه خواجه نصیر دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی مقاطع کارشناسی کارشناسی ارشد مقاطع تحصیلی میلیون ریال وام ضروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۳۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان میهمانی چه شرایطی باید داشته باشند؟

همزمان با شروع ثبت‌نام میهمانی و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در سامانه سجاد، جزییات و شرایط میهمانی دانشجویان تشریح شد.

به گزارش ایسنا؛ دانشجویان دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و دکتری حرفه ای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور از روز ۲۰ فروردین ماه می توانستند درخواست میهمانی و انتقال خود را برای دو نیمسال سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در سامانه سجاد با آدرس https://portal.saorg.ir ثبت کنند.

طبق اعلام سازمان امور دانشجویان وزارت علوم؛ مهلت ثبت نهایی درخواست‌ها تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری است؛  دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی باید با استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی مناسب به ویژه از طریق فضای مجازی و سامانه‌های دانشگاه‌ها زمان شروع ثبت درخواست و ثبت نهایی درخواست‌های میهمانی و نقل و انتقال را برای دانشجویان اطلاع رسانی نمایند تا حقی از کسی ضایع نشود. 

تمامی امور میهمانی و انتقال دانشجویان به دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی نزدیک به محل سکونت خانواده، با رعایت ضوابط آموزشی و احراز شرایط مندرج در آیین‌نامه جامع میهمانی و انتقال دانشجویان دوره‌های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته که در سال ۱۴۰۲ بروز رسانی  و به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ شد؛ در سامانه جامع دانشجویان (سجاد) و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

متقاضیان جهت ثبت درخواست ابتدا باید در سامانه سجاد ثبت‌نام کنند و پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

*شرایط میهمانی دانشجویان

در صورتی که دانشجو حداقل یک نیمسال تحصیلی را در موسسه مبدا با میانگین کل حداقل ۱۴ گذرانده و دارای یکی از شرایط خاص مندرج در آیین نامه باشد، می‌تواند تقاضای حداکثر دو نیم‌سال میهمانی را از طریق سامانه داشته باشد. لذا دانشجویانی که یک ترم در دانشگاه مبدا تحصیل نکرده اند؛  نمی توانند در طرح میهمانی و نقل و انتقال دانشجویان ثبت نام نمایند مگر آن که دارای شرایط خاص باشند.

مدت میهمانی برای مقطع کارشناسی پیوسته، چهارنیمسال و برای مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، دونیمسال تحصیلی است همچنین ادامه وضعیت میهمانی درصورت موافقت موسسات مبدا و مقصد تا دانش‌آموختگی بلامانع خواهد بود.

شورای موسسه مبدا موظف است بر اساس مفاد آیین نامه ابلاغی، درخواست دانشجو را بررسی و پس از تشخیص و احراز شرایط حداکثر تا ۱۵ تیر ماه سال جاری نظر خود را اعلام و در صورت موافقت ریز نمرات دانشجو را به موسسه مقصد ارسال نماید و موسسه مقصد نیز مکلف است حداکثر تا پایان مرداد ماه سال جاری نظر خود را به موسسه مبدا و متقاضی اعلام نماید.

*شرایط تبدیل میهمانی موقت به میهمانی دائم

از آنجایی که دانشجو نمی‌تواند در ابتدای تحصیل میهمان دائم شود، در صورتی که تطبیق واحدها در موسسه مبدا مشکلی نداشته باشد و به شرط آنکه معدل کل ۱۴ و بالاتر در مدت چهار نیمسال میهمانی در مقطع کارشناسی پیوسته و دو نیمسال میهمانی در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته را در موسسه مقصد کسب نمایند، می‌تواند در صورت موافقت موسسه‌های  مبدا و مقصد، میهمان دائم شوند.

انتقال دانشجویان به موسسه مقصد، مشروط به احراز شرایط مندرج در ماده ۲ آیین نامه ابلاغی است؛ کسب معدل بالاتر از میانگین معدل دانشجویان ورودی همان سال و همان رشته در موسسه مقصد، در مدت حداقل چهار نیمسال میهمانی برای مقطع کارشناسی پیوسته و دو نیمسال برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، ضروری است.

در سال تحصیلی ۱۴۰3- ۱۴۰2 در مجموع ۱۵ هزار و ۱۳۵ درخواست میهمانی و انتقال دانشجویان سراسر کشور در سامانه سجاد به ثبت رسید که دانشگاه های مبدا با ۹ هزار و ۷۷۳ درخواست موافقت نمودند و از این تعداد دانشگاه های مقصد نیز با ۶ هزار و ۵۱۸ درخواست موافقت کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • اجتماع دانشگاهیان دانشگاه خواجه نصیر در حمایت از وعده صادق
  • اجتماع دانشگاهیان در دانشگاه‌های تهران علیه اسرائیل
  • آخرین مهلت پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه علامه‌طباطبایی اعلام شد
  • ثبت نام وام شهریه دانشجویی از چه زمانی آغاز می شود؟/ شرایط اختصاص وام+جزئیات
  • تقدیر دانشگاه خواجه نصیر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی
  • تقدیر دانشگاه خواجه نصیر از حمله غیورمردان سپاه به رژیم صهیونیستی
  • دفاع دانشگاه خواجه نصیر از حملات شب گذشته به سرزمین‌های اشغالی
  • ۱۵ اردیبهشت؛ آخرین مهلت اعلام نیاز‌ها در سامانه وزارت علوم
  • دانشجویان میهمانی چه شرایطی باید داشته باشند؟