Web Analytics Made Easy - Statcounter

مستند«طبیبان مهاجر» از امروز روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی شبکه یک، این مستند با محوریت خدمات پزشکان در دوره دفاع مقدس تهیه شده و در آن از تصاویر ناب که تاکنون در هیچ یک از برنامه‌های مرتبط با دفاع مقدس دیده نشده، استفاده شده است. در مستند طبیبان مهاجر، دکتر «سید عباس فروتن» که در دوره دفاع مقدس به عنوان یکی از پزشکان مسئول درخطوط مقدم فعالیت می‌کرده به عنوان راوی از فعالیت پزشکان در دوران دفاع مقدس و رزمندگانی می‌گوید که به دلیل اقدامات خاص و پیچیده پزشکی در بیمارستان‌های صحرایی نزدیک خط مقدم جبهه، زنده مانده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قسمت اول مستند.

طبیبان مهاجر که امروز پخش خواهد شد، با نام «جراحی زیر آتش» به بررسی آغاز جنگ و اعزام پزشکان به جبهه و ساخت بیمارستان‌های صحرایی و عمل جراحی در این بیمارستان‌ها می‌پردازد. در این برهه، رزمندگان بسیاری با وجود جراحت‌های سخت حتی در آمبولانس تحت عمل جراحی قرار می‌گرفتند و زنده می‌ماندند. در سایر قسمت‌های مستند طبیبان مهاجر روایت یکی از رزمندگان حاضر در جبهه‌های جنگ را از اعزام به جبهه و مجروح شدن در خطوط مقدم خواهیم دید. در این مستند علاوه بر تصاویر عمل جراحی رزمندگان، با پزشکانی مانند دکتر«کلانتر معتمد» و دکتر «ایرج فاضل» که این رزمندگان را مورد عمل جراحی قرارداده اند، مصاحبه شده است.   مستند «طبیبان مهاجر» در ۱۳ قسمت تولید خواهد شد که در هفته این ۵ قسمت آن از شبکه یک روی آنتن می‌رود. این مستند دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه ساعت ۱۷ و روز‌های پنج شنبه و جمعه ساعت ۱۸ پخش می‌شود. بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنید عوامل تولید این برنامه عبارتند از تهیه کننده هومن نیری، تدوین وگرافیک زهره پارسا، تصویربردار علی روزبهانی، مدیر تولید مهران علیزاده» کاری از گروه سیاسی شبکه یک سیما است که با همکاری فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران تهیه و تولید شده است.   انتهای پیام/ برچسب ها: صدا و سیما رسانه ملی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صدا و سیما رسانه ملی عمل جراحی دفاع مقدس شبکه یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۳۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت مفاخر ایران زمین در مجموعه مستند «تازه نفس»

 

محمد جواد رئیسی تهیه کننده و کارگردان مجموعه مستند «تازه نفس» گفت: در هر قسمت از این مجموعه مستند با یک جوان متولد شده پس از انقلاب که در زمینه‌ای به موفقیت رسیده است آشنا می‌شویم. ما دو نیت داشتیم و در ابتدا به دنبال این بودیم که این فرد چگونه به موفقیت رسیده  و مسیر موفیقت را معرفی کنیم همچنین در پی آن هدف دیگر ما معرفی آن رشته و زمینه‌ای است که فرد در آن موفق شده است.

وی افزود: هدف ما برای نشان دادن موفقیت بود و اینکه این جوانان در فضای جمهوری اسلامی تربیت شده‌اند، این مستند را تهیه کردیم.

تهیه کننده مستند عنوان کرد: مجموعه مستند تازه نفس قصه جوانانی است که در رشته و تخصص خود از مفاخر ایران زمین محسوب می‌شوند. تمامی سوژه‌های این مستند از قشر جوان جامعه و تقریبا زیر ۳۷ الی ۳۸ سال هستند.این جوانان همگی متولدین پس از انقلاب اسلامی هستند و در فضای جمهوری اسلامی رشد کردند و در هر زمینه‌ای از جمله علمی، ورزشی، هنری و زمینه تخصصی خودشان به موفقیت رسیدند.

وی افزود: افرادی که سوژه این مستند قرار گرفته شدند، نیمی شناخته شده و نیم دیگر آنها افرادی هستند که شناخته شده نیستند. این امر باعث می‌شود که ما با گستره عظیمی از جوانانی که در فضای انقلاب زیست می‌کنند و با تلاش خود امید به آینده کشورشان دارند، آشنا شویم. متاسفانه همیشه در فضای مجازی تبلیغاتی سو بر مبنای ناامیدی جوانان منتشر می‌شود، اما این مجموعه مستند دقیقا نقض  اخبار است.

رئیسی اظهار کرد: این مجموعه ۵۰ قسمتی هر هفته چهارشنبه ها به روی آنتن شبکه افق می‌رود. هر قسمت از این مستند به یک سوژه خاص می‌پردازد و تولید قسمت‌ها از قبل انجام شده و بخش دیگر هم همزمان با پخش در حال تولید است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • روایت عشق و فلسفه در شبکه چهار
  • «تا اطلاع ثانوی تعطیل»، نگاهی متفاوت به انقلاب فرهنگی!
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • کنایه رئیس سازمان تأمین اجتماعی به مشاغل سخت! / جدّیت قالیباف به روایت یک عضو جبهه پایداری
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • روایت عشق و فلسفه؛ پرتره نادیا مفتونی استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • مستند «ابوجهاد» از رسانه ملی
  • ایثارگری‌های جبهه مقاومت ‌برای نسل جدید بازگو شود
  • روایت رشادت های شهیدچمران در مستند رادیویی قهرمان ایرانی
  • روایت مفاخر ایران زمین در مجموعه مستند «تازه نفس»