Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق رفاه دانشحویان وزارت علوم، تقویم زمان‌بندی اعطای وام‌های دانشجویی و مبالغ آن را به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، صندوق رفاه دانشحویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تقویم زمان‌بندی اعطای وام‌های دانشجویی و مبالغ آن را به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بر اساس این بخشنامه، سامانه دانشجویی (پورتال) برای ثبت تقاضای دانشجویان تا پایان نیم‌سال تحصیلی جاری فعال است و دانشجویان متقاضی واجد شرایط نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه مذکور در بازه زمانی تعیین شده اقدام کنند.

در این  بخشنامه به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تاکید شده است که اولویت‌های پرداخت وام به دانشجویان، ذیل شرایط اعطای هر وام در آیین‌نامه پرداخت و بازپرداخت ذکر شده است؛ همچنین پرداخت وام (ودیعه) مسکن متأهلی به دانشجویان واجد شرایط از سال تحصیلی جاری از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران انجام و شیوه نامه اجرایی آن متعاقباً به مراکز ارسال خواهد شد.

جدول زمان بندی نوع و مبالغ وام های دانشجویی و زمان بندی اعطای این وام ها  

این صندوق در متن بخشنامه در خصوص وام شهریه اعلام کرد: پرداخت وام شهریه به دانشجویان واجد شرایط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از سال تحصیلی جدید مستقیماً از طریق صندوق رفاه دانشجویان انجام می گیرد و تقاضای دانشجویانی که در گذشته از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استفاده کرده‌اند و درخواست مجدد برای بهره‌مندی از خدمات آن بانک در سال تحصیلی جدید دارند، در لیستی جداگانه به صندوق ارسال شود.

پرداخت وام شهریه به دانشجویان شهریه‌پرداز شاغل پس از بهره‌مندی دانشجویان غیر شاغل امکان پذیر است. بنابراین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می‌توانند در صورت وجود اعتبار مازاد وام شهریه، پس از هماهنگی و أخذ مجوز از صندوق، درخواست دانشجویان شهریه‌پرداز شاغل را نیز طی لیست جداگانه‌ ارسال کنند.

جدول زمان بندی نوع و مبالغ وام های دانشجویی و زمان بندی اعطای این وام ها   

همچنین دریافت مدارک و مستندات وام ضروری و سند تعهد دانشجو از جمله ضرورت‌های دریافت وام‌ها است و به‌منظور حمایت از دانشجویان و همکاری با آنان ترتیبی اتخاذ شود تا در ایام تداوم شیوع بیماری کرونا به نحو مقتضی مدارک و مستندات مربوطه از دانشجویان متقاضی وام دریافت شود.

انتهای پیام/4084/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: وام دانشجویی وام صندوق رفاه وزارت علوم دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی وام های دانشجویی پرداخت وام صندوق رفاه سال تحصیلی وام شهریه وام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۴۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدک‌بندی یارانه بگیران طبق مدل «خودرو» و «تراکنش‌های بانکی»

آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا محمدی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: مطابق قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به‌روزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها، ۲ بار در سال (هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه یارانه‌بگیران فعلی براساس آخرین به‌روزرسانی دهک‌ها یارانه خود را دریافت می‌کنند، افزود: افرادی که نسبت به دهک‌بندی‌ها اعتراض و در سامانه ثبت اعتراض کرده‌اند، به تدریج توسط مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان بررسی می‌شوند و زمان اعمال تغییرات در شهریورماه است. به عبارتی دهک خانوار‌ها تا دوره بعدی به‌روزرسانی‌ها غیر قابل تغییر بوده و مجدداً با دریافت داده‌های ثبتی اقتصادی و اجتماعی ارزیابی خواهد شد.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان تصریح کرد: طبق آخرین به‌روزرسانی‌ها ۸ درصد از افرادی که تغییراتی در دهک‌بندی‌شان ایجاد شده بود، ثبت اعتراض کرده‌اند که در حال بررسی اعتراض و وضعیت داده‌های ثبتی اقتصادی و اجتماعی هستیم و در صورت تایید اعتراض، در شهریور ماه اعمال می‌شود.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به صدک‌بندی خانوار‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در سامانه حمایت وزارت رفاه، شناسنامه اقتصادی خانوار در هر کدام از شاخص‌ها به صورت صدک‌بندی درآمده است، به طوریکه باتوجه به مدل خودرو یا میزان تراکنش‌های بانکی و درآمدها، صدک وضعیت اقتصادی خانوار مشخص شده و در نهایت این صدک‌ها میانگینی از صدک کل خانوار را نشان می‌دهد.

وی به شهروندان گفت در صورت اعتراض نسبت به دهک‌بندی‌ها، از طریق سایت حمایت یا با شماره‌گیری ۰۲۱۶۳۶۹ با مرکز پاسخگویی وزارت رفاه که از ۸ صبح تا ۱۲ شب پاسخگوی مردم است، اعتراض خود را ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد
  • استفاده از کمکهای مشورتی والدین دانشجویان برای پیشبرد اهداف وزارت
  • کمبود اعتبار پنج همتی دانشگاه‌ها در تامین تغذیه دانشجویان
  • صندلی‌های خالی دانشگاهی عمدتا در رشته‌های اشباع‌شده هستند
  • ثبت نام وام شهریه دانشجویی از چه زمانی آغاز می شود؟/ شرایط اختصاص وام+جزئیات
  • دانشجوی گنابادی پژوهشگر برجسته کمیته تحقیقات وزارت بهداشت شد
  • درخشش دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گناباد
  • معیار جدید دهک بندی؛ نوع خودرو و تراکنش بانکی دهک خانوارها را جا به جا می‌کند
  • مدل «خودرو» و «تراکنش‌های بانکی» معیار دهک‌بندی!
  • صدک‌بندی یارانه بگیران طبق مدل «خودرو» و «تراکنش‌های بانکی»