Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب، مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان در خصوص بخشنامه جدید وزیر آموزش و پرورش برای ثبت نام مجازی و رایگان نوآموزان پیش دبستانی گفت: ابلاغ بخشنامه آموزش مجازی رایگان به معنی توقف فعالیت‌های در حال انجام در واحد پیش دبستانی ثبت نام شده در مدارس غیردولتی و کلاس‌های ضمیمه دولتی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه متقاضیان ثبت نام دوره  آموزش مجازی تا پایان آبان، مهلت دارند در این طرح ثبت نام کنند، افزود: با در نظر داشتن اهمیت دوره پیش دبستانی و با توجه به کاهش آمار ثبت نام به دلیل دغدغه‌های خانواده‌ها برای حضور کودکان در مدرسه، دستورالعمل اجرای مجازی آموزش پیش دبستانی ارائه شده است که ماهیتی غیر حضوری دارد.

اسکندری نسب افزود: آموزش‌ها بر بستر آموزش‌های تلویزیونی و بستر شبکه شاد است و فرصت‌های یادگیری را فراهم می‌کند تا کودکان بتوانند در معرض دریافت برنامه‌های تربیتی قرار گرفته و بتوانند آمادگی‌های لازم را برای حضور در مدرسه برای سال‌های آینده کسب کنند.

 او از آغاز روند سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به پیش دبستانی از اول آبان امسال خبر داد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به زحمات مربیانی که در این شرایط سخت، کلاس‌های حضوری و ترکیبی در دوره پیش دبستانی را در مدارس غیردولتی و کلاس‌های ضمیمه دولتی ارائه می‌دهند از خانواده‌ها درخواست کرد تا با همراهی با مربیان، نوآموزان را از فرصت‌های آموزش حضوری و ترکیبی محروم نکنند.

او بیان کرد: بر اساس اصول علم تعلیم و تربیت، کودکان از طریق ارتباط و تعامل و دست ورزی و فعالیت‌های عملی یاد می‌گیرند و هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین تعامل مستقیم کودک و مربی شود.

اسکندری نسب در خصوص شرایط ثبت نام نوآموزان در آموزش‌های غیرحضوری رایگان گفت: این فرصت فقط برای نوآموزانی است که تا به حال در سامانه سناد ثبت نام نکرده اند و نوآموزان ثبت نام شده در واحد‌های آموزشی مشمول این بخشنامه نشده و برنامه‌های آن‌ها با جدیت در بستر واحد مدرسه دنبال خواهد شد و آموزش غیرحضوری فقط برای شرایط اضطرار است و راهکار مرجع ما نیست.

او افزود: والدین نوآموزان پیش دبستانی ثبت نام نشده می‌توانند برای ثبت نام و دریافت کد کاربری و ورمز ورود به ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوآموزان پیش دبستانی آموزش و پرورش آموزش و پرورش استان کرمان پیش دبستانی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۴۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد

مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان زرند در سال ۱۴۰۲ با فعالیت و عملکرد آموزشی مناسب در اکثر سامانه‌های آموزشی از جمله: ثابت، سیار شهری، روستائی، شاغلین بنگاه‌های اقتصادی، آموزش سربازان وظیفه و آسیب دیدگان اجتماعی، ۲ هزار و ۸۵۰ نفر از متقاضیان مهارت آموزی در بخش دولتی در حرفه‌های مختلف تحت پوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار گرفته‌اند.

مهردادمداحی، رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان زرند ضمن قدردانی از تلاش مضاعف و جهادی کارکنان این مجموعه آموزشی و حمایت‌های مسئولان استانی و شهرستانی و بنگاه‌های اقتصادی از این مرکز گفت: در شرایط کنونی کشور و نارضایتی جوانان از وضعیت اشتغال، مهارت آموزی، یک امر مهم و حیاتی در کاهش نرخ بیکاری و آسیب‌های اجتماعی و افزایش بهروری و جلوگیری از عقب ماندگی تولید و در نهایت تحقق شعار سال است. 

 وی با اشاره به شرایط معدنی و رشد صنعتی شهرستان و نیاز مبرم بازار کار به افراد ماهر افزود: رویکرد مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان، توجه ویژه تامین نیاز بازار کار و ترویج فرهنگ مهارت آموزی و کارآفرینی است و از برنامه‌ریزی های مهم اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در سال جدید هدفمند کردن آموزش‌های فنی مهارت در قالب سند مهارت استان کرمان می باشد. 

مداحی بیان کرد: سند توسعه مهارت با رویکرد محلی و منطقه‌ای و انجام نیاز سنجی‌های پیش بینی شده در هر شهرستان به شناسایی ظرفیت‌ها و آموزش‌های هدفمند و متناسب با نیاز بازار کار خواهد پرداخت.

وی درخشش نوجوانان مهارت آموز زرندی و کسب مقام در مرحله‌ی کشوری المپیاد ملی مهارت در ۲ سال اخیر را نشان از استعداد بالای فرزندان این شهرستان دانست و اهمیت به نوجوانان دارای فن و مهارت در کنار درس و آموزش کلاسیک را یکی از ارکان مهم توسعه و پیشرفت برشمرد.

رئیس مرکز فنی حرفه‌ای زرند افزود:خوشبختانه با برگزاری المپیاد‌های علمی و فنی مهارتی، نوجوانان شناسایی می‌شوند و پس از کسب مقام و رتبه از آنان قدردانی می‌شود.

مداحی گفت: در یک بازه زمانی مهم آن‌ها را رها کرده و به خوبی از آنان به عنوان کارآفرین در سطح جامعه حمایت نمی‌کنیم؛ اما از آنجایی که این نخبگان مهارتی با هوش و توانمندی خود می‌توانند در تولید نقش کلیدی داشته باشند، صاحبان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی نیز به خوبی از آنان استفاده نمی‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت مقام معظم رهبری در ابلاغ شعار سال در سنوات اخیر به تولید و اشتغال گفت: در ارتباط با تقویت تولید و اشتغال، مرکز فنی حرفه‌ای  برای آموزش و مهارت نیروی کار فعالیت‌های گسترده‌ای از قبیل توانمند سازی دانشجویان در حال تحصیل با مهارت، تکمیل اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تابستان، اهمیت ویژه به مهارت آموزی سربازان وظیفه، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه آسیب دیدگان اجتماعی راه‌یافته از کمپ و معلولین جسمی حرکتی انجام و  این موضوع را در برنامه اصلی خود قرار داده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ارزیابی حدود ۲۱ هزار نوآموز در پایگاه‌های سنجش سلامت
  • برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان برای ۱۵۰۰ نفر از فعالان گردشگری
  • ارائه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان از سوی بسیجیان جامعه پزشکی
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • راه‌اندازی مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • مدرسه مجازی آموزش‌و‌پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان راه‌اندازی می‌شود
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی 
  • توزیع شیر رایگان در مدارس تا چه وقت ادامه دارد؟