Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری از آغاز برچیده شدن پست‌های دیدبانی متعلق به نظامیان ترکیه در سوریه خبر می‌دهند.

شبکه خبری المیادین به نقل از منابع خود گزاش داد، ارتش ترکیه در حال برچیدن پست‌های دیدبانی خود در مقر نهم نیروهای ترکیه‌ای واقع در شهر «مورک» در شمال حماه است.

این منابع گفتند که این مقر، شاهد تحرکات فشرده‌ای از سوی سربازان ترکیه‌ای است که در حال جمع آوری تجهیزات لجستیکی و تخلیه انبارهای مهمات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع، روند تخلیه این مقر، با نظارت روسیه صورت می‌گیرد. این تجهیزات به جنوب استان ادلب و از آنجا به مناطق تحت اشغال گروههای تروریستی منتقل خواهد شد و اطلاعات بیشتری در این زمینه وجود ندارد.
 
 نیروهای نظامی ترکیه در بزرگراه بین‌المللی حلب-لاذقیه حضور دارند و نیروهای بیشتری نیز به نقطه «النیرب» در شرق ادلب رسیده‌اند.

ارتش سوریه آگوست سال ۲۰۱۹ موفق شد مورک را از اشغال تروریستهای جبهه النصره خارج کند. پس از آزادسازی این شهر، نظامیان ترکیه‌ای حاضر در یک مقر خود در این شهر، در محاصره نیروهای سوری قرار گرفتند.
 
مورک در مسیر بین المللی حماه-حلب و در سی کیلومتری شمال شهر حمله قرار دارد.

این در حالی است که «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه اخیرا مدعی شده بود که عقب‌نشینی نیروهای ترکیه‌ای پست‌های دیدبانی واقع در منطقه «کاهش تنش» در استان ادلب، «مطرح نیست و غیر قابل چانه‌زنی است».

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه سوریه پست دیدبانی پست های دیدبانی ترکیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۴۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف

وزارت بهداشت امروز همزمان با دویستمین روز آغاز حملات به غزه، آماری از شمار شهدا و زخمی‌ها منتشر و اعلام کرد در حمله نظامی اسرائیل به غزه از ۷ اکتبر تاکنون حداقل ۳۴ هزار و ۱۸۳ فلسطینی شهید و ۷۷ هزار و ۱۴۳ فلسطینی زخمی شده اند. در حالی که نیرو‌های اشغالگر ۱۴ فلسطینی را طی عملیات ۵۰ ساعته در اردوگاه پناهندگان نور شمس در کرانه باختری به شهادت رساندند.

همچنین در دویستمین روز آغاز حملات به غزه، اعلام الحربی با انتشار اینفوگراف آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد.

 

بر این اساس، جبهه مقاومت لبنان از آغاز جنگ در غزه ۱۶۳۷ حمله به مواضع صهیونیستی داشته است که ۱۴۰۴ مورد هدف قرار گرفته است. در این حملات ۵۱ حمله مرتبط با هواپیما‌های بدون سرنشین صورت گرفته و ۱۸۲ شهرک اسرائیلی هدف قرار گرفته است.

جبهه مقاومت عراق ۲۴۳ حمله از جمله ۹۰ حمله در عراق و ۸۸ حمله در سوریه علیه مواضع نظامی ایالات متحده و ۶۵ حمله علیه مواضع اسرائیل انجام داده است.

جبهه مقاومت یمن نیز ۱۱۸ حمله از جمله ۹۸ حمله در دریا و ۱۸ حمله علیه اسرائیل انجام داده است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه پارلمان اروپا در استراسبورگ که به صورت آنلاین پخش می‌شد به برآورد خسارات وارده به غزه در سایه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت که حدود ۴۵ درصد از کل زیرساخت‌های غیرنظامی در نوار غزه ویران شده است، ۶۰ درصد از زیرساخت‌های باقی مانده آسیب دیده است و کل خسارت مادی بیش از ۹۰ میلیارد دلار است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • انفجار خودرو بمبگذاری شده در الرقه سوریه
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه