Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رکنا ، رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: فردی که به علت وجود اختلافات خانوادگی با یکی از بستگان خود، اقدام به ایجاد مزاحمت ،توهین و فحاشی علیه وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده بود، توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان سمنان شناسایی و دستگیر شد.

 سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتا استان سمنان درتشریح این پرونده  گفت: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و عنوان کرد شخصی ناشناسی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با ارسال پیام‌های توهین‌آمیز، موجب سلب آسایش وی شده است، در این راستا پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و با ثبت اظهارات شاکی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم در شبکه اجتماعی اینستاگرام با ارسال پیام مبادرت به ایجاد مزاحمت و فحاشی برای شاکی پرونده کرده است.

اختلاف خانوادگی که با توهین و فحاشی به اینستاگرام کشیده شد

این مقام مسئول ‌در ادامه از شناسایی متهم خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت موضوع، پس از انجام اقدامات پلیسی توسط کارشناسان خبره پلیس فتا و با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی و طبق مستندات جمع‌آوری شده ، متهم در کمترین زمان ممکن شناسایی و طبق دستور مقام قضایی در این پلیس حضور یافت.

سرهنگ صادقی بیان داشت: متهمه در بازجویی به عمل آمده ضمن اقرار به بزه انتسابی اظهار داشت، شاکی از بستگان وی بوده و به دلیل اختلافات خانوادگی اقدام به ارسال پیام‌های توهین‌آمیز علیه وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده ام .

رئیس پلیس فتا سمنان با توجه به پرونده‌هایی که با موضوع مزاحمت اینترنتی تشکیل می شود، به کاربران هشدار داد: هرگونه مزاحمت برای اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی و طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی، جرم بوده و قانون‌گذار برای مرتکبین این قبیل از جرایم، مجازاتی پیش‌بینی کرده است.

این مقام انتظامی بیان داشت‌: شهروندان در صورت بروز مشکل می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره تماس 096380 درخواست خود را ثبت کنند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا رکنا پلیس پلیس فتا اینستاگرام فضای مجازی قانون جرم اخبار حوادث متهمان اختلاف خانوادگی سمنان آب حوادث سمنان یک خانواده اخبار سمنان عکس فیلم دختر بیماری آب پلیس قتل کرونا افغانی ایران شبکه اجتماعی اینستاگرام پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۴۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رأی پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور رأی پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ‌مانی» از سوی دادگاه خبر داد و گفت: پس از انجام بررسی‌های تخصصی و رسیدگی‌های قضائی، دادگاه در خصوص پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ‌مانی» مبادرت به صدور رأی کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: بر اساس رای صادره، سه نفر از اشخاص حقیقی و یک شخص حقوقی متهم در این پرونده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای از طریق ایجاد رمزارز جعلی به نام «کینگ‌مانی» و توزیع آن در بین مردم، محکومیت یافتند که از این تعداد، سه نفر از اشخاص حقیقی به حبس‌های طویل‌المدت محکوم شدند و شرکت «بادران گستران» به ممنوعیت از فعالیت شغلی با استفاده از هر گونه رمزارز به مدت دو سال محکوم گردید.

وی اظهار کرد: همچنین متهمان یاد شده، به پرداخت معادل یورویی مطالبات شکات با احتساب ارزش ریالی ارز مذکور در زمان اجرای حکم محکوم شدند.

القاصی با اشاره به قطعیت رأی دادگاه نسبت به متهمان یاد شده عنوان کرد: پرونده در خصوص سایر اتهامات، متهمان و شکات مفتوح به رسیدگی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استرداد ۸۶۰ میلیون ریال به حساب مالباختگان در نیکشهر
  • مجازات کابینت ساز متخلف در ارومیه
  • جبران خسارت ۳۴۰ میلیون ریالی شاکی پرونده خدمات آسانسوردر ارومیه
  • وقوع تیراندازی با سلاح شکاری در گرمسار/ضارب دستگیر شد
  • عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد
  • از ماجرای گم شدن المیرا تا پیدا شدن یک جسد سوخته
  • رأی پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
  • از ماجرای گم شدن المیرا تا پیدا شدن یک جسد سوخته / درخواست خانواده نازگل از رئیس قوه قضائیه
  • رای پرونده «کینگ‌مانی» صادر شد
  • رای پرونده کثیرالشاکی «کینگ‌مانی» صادر شد