Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@08:15:20 GMT

دامداران مبارزه با انگل‌های خارجی را جدی بگیرند

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۴۵۲۰

دامداران مبارزه با انگل‌های خارجی را جدی بگیرند

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور مبارزه با انگل های خارجی دام به عنوان یکی از ناقلین اصلی بیماری های واگیر دامی و قابل انتقال بین انسان و دام، از اقدامات اساسی برای پیشگیری از شیوع این بیماری های خطرناک سم پاشی بدن و محل نگهداری(جایگاه) دام ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود اصغری در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: انگل های خارجی باعث آزردگی حیوانات، ایجاد زخم، ضعف، عدم تمایل به تغذیه و لاغری، فلجی دام خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: مهمترین این انگل ها کنه ها هستند که ناقل اصلی بیماری های خطرناک واگیر مثل تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بوده و در صورت عدم سم پاشی به موقع و موثر به عنوان تهدید جدی برای سلامت انسان خواهد بود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: از راه های اصلی و موثر برای پیشگیری و مبارزه با گسترش عامل ویروسی بیماری در جمعیت دامی و انتقال به انسان، سم پاشی به موقع و موثر بدن و جایگاه دام می باشد.

وی ادامه داد: در این راستا در 6 ماهه اول سال جاری مساحتی بیش از 200 هزار مترمربع از جایگاه های نگهداری دام در سطح استان و همچنین تعدادی بالغ بر 35 هزار راس دام توسط کارشناسان بهداشتی دامپزشکی و مراکز مجاز بخش خصوصی سم پاشی شده است.

اصغری تصریح کرد: برنامه ریزی صحیح و انجام به موقع  و مناسب عملیات سم پاشی بدن و جایگاه دام توصیه شده و دامداران ضمن رعایت نکات بهداشتی پرورش دام با لحاظ شرایط آب و هوایی، شروع فصل فعالیت کنه ها(زمانی که دمای هوا به 20درجه سانتیگراد می رسد) و برابر برنامه پیشنهادی سازمان دامپزشکی کشور در خصوص گاو و گوساله، گوسفند و بز در شرایط روستایی، نسبت به انجام عملیات سم پاشی بدن و جایگاه دامهای خود توسط افراد آموزش دیده و دارای مجوز از سازمان دامپزشکی کشور، اقدام تا بدین ترتیب ضمن تامین رفاه حیوانات و افزایش تولیدات دامی، از انتشار این بیماری مهلک و کشنده تب کریمه کنگو نیز در امان بمانیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: انگل ها سم پاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۴۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون دام‌های سبک در مقابل آبله

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: کار واکسیناسیون دام‌های سبک با مشارکت ۵۰ گروه دامپزشکی انجام می‌شود.
یارویسی افزود: بیماری آبله یکی از بیماری‌های مهم در بین دام‌های بین بیماری‌های دامی است  و در صورت بروز و شیوع منجر به خسارت‌های سنگین در دام‌های سبک به ویژه نابالغ می‌شود و تلفات زیادی را به بار می‌آورد.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: اجرای عملیات مایه کوبی دام در استان کاملاً رایگان است.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان
  • واکسیناسیون دام‌های سبک در مقابل آبله
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است
  • هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی