Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@14:40:09 GMT

لندن: بروکسل مقصر بن بست مذاکرات برگزیت است

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۴۹۷۸

لندن: بروکسل مقصر بن بست مذاکرات برگزیت است

وزیر کابینه دولت انگلیس اتحادیه اروپا را مقصر بن بست مذاکرات درباره توافق تجاری در دوران پسا برگزیت دانسته و از آمادگی این کشور برای وقوع سناریوی برگزیت بدون توافق خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، "مایکل گو"، وزیر کابینه دولت انگلیس اتحادیه اروپا را به جلوگیری از پیشرفت مذاکرات برگزیت متهم کرده و گفت: شانس دستیابی به توافقی بین اتحادیه اروپا و انگلیس پایین است، چرا که اتحادیه اروپا با سرعت حرکت نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی در گفتگویی با "اسکای نیوز" اتحادیه اروپا را مقصر کندی پیشرفت مذاکرات دانست.

مایکل گو توپ را در زمین بازی اروپا دانست.

"میشل بارنیه"، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت قرار است این هفته به لندن سفر کند. هر دو طرف باید از خود آمادگی برای توافق نشان دهند تا نتیجه ای به دست آید. به گفته "گو" اتحادیه اروپا این کار را نمی کند.

"بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس هم روز جمعه از احتمال وقوع سناریوی برگزیت بدون توافق و آمادگی انگلیس برای این منظور خبر داد. وی در این باره گفت که اگر اتحادیه اروپا رویکرد خود در مذاکرات را اساسا تغییر ندهد برگزیت بدون توافق رخ خواهد داد.

با این همه دیپلمات های اروپایی این اظهارات جانسون را به عنوان تاکتیک محض در مذاکرات ارزیابی می کنند.

مایکل گوو در مقاله ای برای ساندی تایمز نوشته است که انگلیس برای وقوع سناریوی بدون توافق کاملا آماده است. وی در عین حال این راه را مسیر مد نظر لندن ندانست.

وی انجام توافق تجاری با اتحادیه اروپا مشابه استرالیا را یک گزینه ارزیابی کرد.

منفرد وبر، رئیس بزرگترین فراکسیون پارلمان اروپا (فراکسیون حزب مردم) نخست وزیر انگلیس را متهم به بی مسئولیتی کرده و گفته است که جانسون باید بالاخره به جای تاکید بر بازی های سیاسی به صورت جدی مذاکره کند.

وی بازی های سیاسی از طرف لندن را نمایش صرف دانسته که برای هیچ کس هیچ نتیجه ای نمی آورد. وبر این گونه بازی های سیاسی را برای شهروندان انگلیسی ناخوشایند دانست.

وبر همچنین گفت که جانسون باید در ماه های آینده برای انگلیسی ها توضیح دهد که چرا در وعده های خود در توافق برگزیت صادق نبود.

اتحادیه اروپا با وجود اظهارات منفی جانسون همچنان به دنبال توافق برگزیت استاروپا: خواهان توافق با لندن البته نه به هر قیمتی هستیم/ ابراز دلسردی "جانسون" از روند کُند مذاکرات برگزیتتلاش ناامیدانه بروکسل- لندن برای خروج از بن‌بست برگزیت در دقایق پایانیفرانسه برای برگزیت بدون توافق آماده می‌شود

وی ضمن اعلام آمادگی اروپا برای در پیش گرفتن مذاکرات با انگلیس در عین حال گفت که اتحادیه اروپا توافقی را با شرکای خود نمی بندد که توافقات موجود را جدی نمی گیرند. وبر همچنین گفت: ما خواهان دستیابی به یک توافق و همچنین شراکت تنگاتنگ با انگلیس در آینده هستیم.

 جانسون چندی پیش تهدید کرده بود که اگر تا 15 اکتبر توافقی تجاری درباره مناسبات آینده با اتحادیه اروپا به دست نیاید مذاکرات در این باره را متوقف خواهد کرد. این توافق تجاری مناسبات اقتصادی بعد از مرحله گذار برگزیت و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تنظیم می کند. البته همچنان طرفین از دستیابی به توافقی در این باره فاصله زیادی دارند.

اتحادیه اروپا و انگلیس همچنان درباره موضوعات مهم در مذاکرات از جمله مسئله ماهیگیری و شرایط رقابتی با هم اختلاف نظر دارد.

لندن و بروکسل پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه سال جاری میلادی (11 بهمن 98) گفتگوهای دوجانبه بر سر آینده روابط خود را آغاز کردند. اما به گفته مقامات هر دو طرف تا به حال چندین دور مذاکرات در این باره برای دستیابی به یک توافق به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

دوران انتقالی برگزیت بنا به توافق انجام شده تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت و انگلیس به شدت با تمدید دوران گذار مخالف است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار انگلیس اروپا مذاکرات برگزیت اخبار انگلیس اروپا مذاکرات برگزیت برگزیت بدون توافق اتحادیه اروپا مذاکرات برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۴۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی مرگبار در انگلیس

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، سازمان آتش نشانی انگلیس هم در بیانیه‌ای اعلام کرد چهل آتش نشان با چندین خودرو برای مهار آتش به محل آتش سوزی اعزام شدند، اما پس از مهار آتش متوجه شدند دو نفر در شعله‌های سرکش آتش جان باختند. برخی همسایه‌ها از احتمال آتش زدن این خانه خبردادند.
پلیس انگلیس که خیابان‌های اطراف محل آتش سوزی را برای بررسی‌های خود مسدود کرده است اعلام کرد در حال بررسی علت بروز این آتش سوزی مرگبار است. پلیس هنوز گزارشی دراین باره منتشر نکرده است.
همسایه‌های قربانیان از پلیس خواسته اند هر چه سریعتر علت آتش سوزی را معین کند تا چنانچه عمدی بوده است عاملان آن مجازات شوند.
طی سال‌های اخیر ده‌ها آتش سوزی مرگبار در انگلیس روی داد که عامل یا عاملان برخی از آنها با گذشت ماه‌ها هنوز مشخص نشده است.
بزرگترین آتش سوزی مرگبار در سال‌های اخیر در برج مسکونی ۲۴ طبقه گرنفل در غرب لندن روی داد که در پی آن ۷۲ نفر از جمله شماری از هموطنان ایرانی و نیز کودکان زنده در آتش سوختند.
بیش از شش سال از فاجعه برج مسکونی گرنفل در لندن گذشت، کارزار عدالت برای گرنفل و بازماندگان قربانیان برج مسکونی گرنفل بار‌ها با برپایی تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی در لندن، اجرای عدالت درباره مسببان بروز این فاجعه را خواستار شدند.
این برج مسکونی در منطقه کنزیگتون واقع در غرب لندن که شهرداری آن دارای پر درآمد‌ترین شهرداری این کشور محسوب می‌شود قرار دارد، اما در تحقیقات اولیه آشکار شد که پیمانکار طرف قرار داد این برج مسکونی از پوشش نامرغوب، سریع الاشتعال و بی کیفیت استفاده کرد وشعله‌های آتش از طبقه چهارم به سرعت به طبقات بالای این برج مسکونی سرایت کرد.
در بررسی‌های اولیه همچنین آتش نشانی لندن متهم شده است که با ناکارآمدی و اقدامات ضعیف و راهنمایی‌های نادرست موجب شده ۷۲ نفر زنده در در مقابل دیدگان حیرت زده مردم درآتش بسوزند.
در این ساختمان متعلق به شهرداری که اغلب مهاجران و مسلمانان از جمله شماری از هموطنان ایرانی در آن سکونت داشتند، به گفته ساکنان و بازماندگان قربانیان، بار‌ها به شهرداری درباره نا ایمن بودن این ساختمان شکایت شد، اما مسئولان ساختمان و شهرداری منطقه توجهی به این خواست مکرر انان نداشتند.
کمیسر آتش نشانی لندن نیز به‌ عنوان یکی از متهمان مقصر در بروز این فاجعه معرفی شده است.

دیگر خبرها

  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • آتش سوزی مرگبار در انگلیس
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران در آستانه اجلاس اتحادیه اروپا
  • سخنرانی ضد اروپایی نخست وزیر مجارستان