Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس تصریح کرد: با تخصیص ارز ترجیحی به نام مصرف‌کننده و به کام دلال، منابع کشور هدر می‌روند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، شب گذشته (یکشنبه ۲۷ مهر) محمدباقر قالیباف،‌ رئیس مجلس میزبان رئیس‌کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، وزیر نفت، وزیر صمت و وزیر جهاد و کشاورزی در تالار آینه مجلس شورای اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه بر ضرورت رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم تأکید کرد و گفت: متأسفانه اکنون قیمت اقلام اساسی سفره خانوار مانند مرغ و تخم‌مرغ فراتر از انتظار رشد داشته و این وظیفه ما مسئولان است که نگذاریم، فشارهای اقتصادی به بدنه جامعه به‌ویژه اقشار کم‌درآمد منتقل شود.

قالیباف تصریح کرد: باید با یک مدیریت صحیح و شایسته نسبت به مدیریت نحوه تخصیص ارز به کالاهای اولویت‌دار اقدام و درباره ثبت سفارش کالاهای لوکس و یا حتی غیرضروری تجدیدنظر کرد.

وی افزود: ما در همین وضعیت فعلی می‌توانیم با اتخاذ سیاست‌گذاری شایسته در حوزه مالی، پولی و تجاری از این گردنه عبور کنیم. به‌شرط آنکه همه دست‌به‌دست هم بدهیم، پای‌کار باشیم و مردانه برای منافع این مردم تلاش کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌های مسئول در حوزه سیاست پولی، مالی و تجاری تأکید کرد و گفت: در وضعیت فعلی ما باید فرآیند تهاتر کالا را تسهیل کنیم و غل و زنجیر بروکراسی اداری را از پای کسب‌وکارها و تجار و بازرگانان باز کنیم.

در این جلسه همچنین قالیباف با انتقاد شدید از نحوه حمایت از واردات کالاهای اساسی با ارز ترجیحی تصریح کرد: همان‌طور که در سال ۹۷، با خاصه‌خرجی ارز ۴۲۰۰ تومانی کشور را دچار چالش کردیم، امروز هم با تخصیص ارز ترجیحی به نام مصرف‌کننده و به کام دلال، منابع این کشور را هدر می‌دهیم.

وی تأکید کرد: باید زنجیره واردات و تولید کالاهای اساسی به‌درستی رهگیری شود و هرگونه حمایت از سمت مصرف‌کننده صورت گیرد. تولید بیش از آنکه به یارانه نیاز داشته باشد، نیاز دارد که دستگاه‌های اجرایی پایشان را از گلوی تولید بردارند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با تأکید بر نقش نظارتی مجلس، یادآور شد: به‌منظور پیگیری و نظارت بر جمع‌بندی‌های مطرح‌شده در این جلسه، کمیسیون‌های مجلس جلسات نظارتی خود را برگزار می‌کنند و این جلسه مشترک نیز هر ۱۰ روز یک‌بار برگزار می‌شود.

در این جلسه، اعضای دولت گزارشی از آخرین وضعیت واردات نهاده‌های کالاهای اساسی و همچنین نحوه تأمین ارز ترجیحی و نیمایی برای این کالاها ارائه کردند و نسبت به تأمین کالاهای اساسی تا پایان سال تضمین دادند.

همچنین رئیس‌کل بانک مرکزی توضیحاتی در خصوص بازار ارز و دلایل افزایش قیمت ارائه کرد و در ادامه وزیر اقتصاد نیز اظهار امیدواری کرد نسبت به تأمین کسری بودجه در ۵ ماه باقیمانده، بدون بحران تلاش‌های لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/4106/

منبع: آنا

کلیدواژه: بانک مرکزی قالیباف ارز ترجیحی کالاهای اساسی مصرف کننده ارز ترجیحی رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۵۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر

علیرضا پیمان پاک اظهار داشت: پرداخت ارز امسال به واردکنندگان کالا‌های اساسی از یک تا دو روز آینده آغاز می‌شود و نگرانی بابت تامین ارز کالا‌های اساسی نداریم.

به گزارش تسنیم، وی اظهار داشت: پرداخت ارز امسال به وارد کنندگان کالا‌های اساسی از یک تا دو روز آینده آغاز می‌شود و نگرانی بابت تامین ارز کالا‌های اساسی نداریم و تمام منابع ارزی در دسترس است.

وی افزود: سال ۱۴۰۲ از بابت تامین ارز مورد نیاز کالا‌های سال بسیار خوبی بود و به شکل مرتب و مناسبی انجام می‌شد، اما همواره تاخیری در پرداخت ارز کالا‌های اساسی وارداتی وجود دارد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: در برخی از کالا‌ها در حال حرکت به این سمت هستم که ارز آن‌ها به موقع تامین شود و در برخی از کالا‌ها تامین ارز با فاصله انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: در سال جاری نیز روند تامین ارز به طور مستمر و با هماهنگی بانک مرکزی در حال جریان است و تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • شعار سال باید در ابعاد مختلف تحقق یابد
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی
  • تأکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد عفاف و حجاب
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی پرداخت می‌شود
  • پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود
  • از دستگاه‌های اجرایی ونظارتی در دور دوم انتخابات پشتیبانی می‌کنیم
  • برگ برنده ایران در تامین امنیت غذایی/انبارها پُر از کالاست