Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با گذشت شش ماه از اجرای مطالعه بزرگ «کارآزمایی بالینی برای درمان کووید ۱۹» سازمان بهداشت جهانی، ایران در بین ۳۰ کشور همکار مطالعه، بر سکوی نخست «مشارکت بیماران» قرار گرفت.

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و عضو کمیته اجرایی مطالعه Solidarity Clinical Trial for COVID-۱۹ Treatments، ایران را یکی از فعال‌ترین کشور‌های در حال تحقیق در مطالعه سازمان بهداشت جهانی برای درمان کووید ۱۹ دانست و گفت: تاکنون بیش از ۱۱ هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونای بستری در ۵۰۰ بیمارستان از ۳۰ کشور جهان وارد مطالعه شده اند که در این بین، ایران با ثبت نام ۳۵۰۰ بیمار، موفق به کسب رتبه نخست در «تعداد بیماران مشارکت کننده» در مطالعه کارآزمایی بالینی سازمان بهداشت جهانی برای درمان کووید ۱۹» شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، این موفقیت عالی با همکاری ۸۷ محقق اصلی و پژوهشگر و با مشارکت ۳۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ بستری در ۲۹ بیمارستان وابسته به ۱۸ دانشگاه علوم پزشکی در ۱۵ استان ایران صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: ماسک را هر چند ساعت یکبار باید تعویض کرد؟

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: همچنین فاصله ایران به عنوان رتبه نخست در ثبت نام بیماران مشارکت کننده در مطالعه کارآزمایی بالینی سازمان بهداشت جهانی برای درمان کووید ۱۹ در قیاس با کشور‌های پیشرو بعدی، بیش از سه برابر است؛ به طوریکه فرانسه به عنوان رتبه دوم، موفق به ثبت نام کمتر از ۱۰۰۰ بیمار مشارکت کننده در مطالعه شده است.

ملک زاده با اعلام این که ۱۳ بیمارستان از مجموع ۲۰ بیمارستان کشور‌های همکار که دارای بیشترین میزان «مشارکت بیماران» در مطالعه کارآزمایی بالینی درمان کووید ۱۹ سازمان بهداشت جهانی بوده اند، از ایران هستند، گفت: بیمارستان‌های «رازی» رشت، «ولی عصر» اراک و «مسیح دانشوری» تهران در رتبه‌های نخست فعال‌ترین بیمارستان‌های ایرانی حاضر در مطالعه قرار دارند.

وی، موفقیت ایران در کسب جایگاه نخست «جلب مشارکت بیماران» در مطالعه جهانی کارآزمایی بالینی برای درمان کووید ۱۹ سازمان بهداشت جهانی را متاثر از وجود وسیع‌ترین شبکه پژوهشی و زیرساخت‌های قوی تحقیقاتی شکل گرفته طی سال‌های گذشته بویژه پس از اجرای مطالعات متعدد کوهورت در ایران دانست که کسب تجربیات مهم در اجرای مطالعات کارآزمایی بزرگ بالینی و تربیت نیرو‌های محقق علوم پزشکی، از دستاورد‌های این مطالعات بوده اند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت وجود شبکه قوی درمانی با حضور نزدیک به ۵۰ هزار پزشک متخصص و فوق تخصص در اقصی نقاط کشور، حضور شمار زیادی از محققان اصلی (Principal Investigators) و در کنار آن‌ها پزشکان و پژوهشگران علاقه‌مند دارای تجربه و مهارت در اجرای پروتکل‌های اخلاقی مطالعات کارآزمایی‌های بالینی و اقناع بیماران برای مشارکت بیشتر در مطالعه، اختصاص اعتبارات تحقیقاتی مناسب برای اجرای فعالیت تحقیقاتی در مطالعه یاد شده، تلاش فوق العاده برای تامین دارو‌های مورد نیاز در آزمون بزرگ کارآزمایی بالینی درمان کووید ۱۹، عوامل انگیزشی بیماران بستری برای شرکت در مطالعه در زمینه‌هایی همچون رهایی از هزینه‌های درمان و بار مالی آزمایشات بالینی این بیماری، ارائه اخبار و اطلاعات درست و صادقانه از دستاورد‌های موفق آزمایشات بالینی به مردم (کمبود اطلاعات و عدم درک تاثیرات کارآزمایی‌های بالینی موجب نگرانی در مورد اثربخشی آزمایشات می‌شود) اعتماد بالای شرکت کنندگان به مطالعه جهانی که دارای مجوز‌های محکم اخلاقی بوده است را از جمله دیگر عوامل موثر بر کسب رتبه نخست در «جلب مشارکت بیماران» مطالعه جهانی درمان کووید ۱۹ سازمان بهداشت جهانی توسط ایران برشمرد.

به گفته عضو کمیته اجرایی مطالعه کارآزمایی بالینی درمان کووید ۱۹، همچنین «تشکیل یک تیم اجرایی مرکزی برای هماهنگ سازی و نظارت دقیق بر فعالیت کل تیم‌های پژوهشی ایرانی حاضر در مطالعه کارآزمایی بالینی سازمان بهداشت جهانی برای درمان کووید ۱۹»، موجب پیشرفت ایران در «جلب مشارکت بیماران»، در مقایسه با سایر کشور‌های همکار بوده است.

ملک زاده، اخیرا نتایج نهایی شش ماه کارآزمایی بالینی بر روی اولین گروه از بازو‌های درمانی مطالعه سازمان بهداشت جهانی برای درمان کووید ۱۹ را نیز اعلام کرد که بر اساس این نتایج مهم، دارو‌های " رمدسیویر"، "لوپیناویر"، "اینترفرون" و "هیدروکسی کلروکین" تحت کارآزمایی بالینی بر روی ۱۱ هزار بیمار مشارکت کننده ازحدود ۵۰۰ بیمارستان ۳۰ کشور در شش منطقه جهان که همگی دارای مشخصه «ضد ویروس» بوده اند، تاثیری بر درمان، کاهش طول مدت بستری، نیاز به تهویه مکانیکی و مرگ و میر مبتلایان به کووید -۱۹ بستری در بیمارستان نشان ندادند.

به گقته معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت وضعیت بهبودی بیمارانی که درمان‌های ذکر شده را دریافت نکرده بودند همانند بیماران دریافت کننده این رژیم‌های درمانی بوده است.
نتایج این مطالعه بزودی در مقاله‌ای تحت عنوان:
‏ Repurposed antiviral drugs for COVID-۱۹ –interim WHO SOLIDARITY trial results
منتشر خواهد شد. نویسنده همکار این مقاله، دستیابی به داروی قطعی درمان کووید ۱۹ را مطالعات کارآزمایی بالینی وسیع با حداقل یکهزار بیمارثبت نام شده دانسته و تاکید کرده بود که مشارکت بیش از ۱۱ هزار بیمار در مطالعه همبستگی جهانی به نتیجه گیری درباره چهار داروی تحت کارآزمایی بالینی کمک کرد و بی اثر بودن این دارو‌ها را نشان داد.

عضو کمیته اجرایی مطالعه سازمان بهداشت جهانی برای درمان کووید ۱۹ همچنین از ورود دارو‌های جدیدتر برای کارآزمایی بالینی با تصمیم سازمان بهداشت جهانی به مطالعه Solidarity Clinical Trial for COVID-۱۹ Treatments خبر داده بود.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی بنا بر توصیه کمیته نظارت بر داده‌ها و ایمنی مطالعه کارآزمایی بالینی درمان کووید ۱۹ تحت نظارت خود می‌تواند بر اساس تجزیه و تحلیل موقت داده‌ها میزان تاثیر دارو‌ها بر روند بهبودی و کاهش مرگ مبتلایان، برخی رژیم‌های درمانی را حذف و برخی را جایگزین کند. این آزمایشات تماما با مجوز‌های اخلاقی و نظارت کامل و دقیق سازمان بهداشت جهانی صورت می‌گیرد

معاون تحقیقات و‌فناوری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: طی اجرای این مطالعه که همچنان ادامه دارد کمیته راهبری بین المللی سازمان بهداشت جهانی بر اجرای درست پروتکل توافق شده بین المللی نظارت کرده و یک گروه اجرایی متشکل از ۹ کشور عضو از جمله ایران در فواصل زمانی مشخص در خصوص اجرای درست مطالعه توسط کشور‌های همکار به طور مکرر مورد مشورت سازمان بهداشت جهانی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ایران در حال اجرای یک طرح تحقیقاتی با همکاری چند کشور برای مطالعه کارآزمایی بالینی دارو‌هایی مانند Famotidine (داروی معده) Acalabrutinib (داروی ضد سرطان)، Sofosbuvir و Daclatasvir (ترکیب دارویی ضد ویروس هپاتیت سی) و Favipiravir (داروی ضد ویروس) برای درمان سرپایی بیماران مبتلا به علائم متوسط بیماری کووید ۱۹ که نیازی به بستری در بیمارستان و تهویه مکانیکی ندارند است، تاکید کرد که هیچ یک از دارو‌ها به خاطر عوارض احتمالی نباید خودسرانه مصرف شوند

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا وزارت بهداشت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا وزارت بهداشت معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت مطالعه کارآزمایی بالینی سازمان بهداشت جهانی کارآزمایی بالینی مشارکت بیماران مشارکت کننده هزار بیمار دارو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۵۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان بیش از ۸۰ درصد بیماران به صورت سرپایی

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما­  گفت: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از ۲۵ اسفند تاکنون به صورت سرپایی درمان شده اند و ۸۵۰ بیمار بدحال احیای قلبی شدند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ۴۷۰ هزار نفر در کشور بستری شدند و ۱۱۶ هزار عمل جراحی در کشور انجام شده است، گفت: از این تعداد ۳۵ هزار جراحی اورژانسی بود.

بهرام عین اللهی همچنین گفت: با وجود کاهش شش درصدی ماموریت اورژانس در ایام نوروز ۲۶ هزار نفر در اورژانس کشور بصورت ۲۴ ساعته در حال خدمت هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وزیر بهداشت با اشاره به انجام ۱۸۲ هزار ماموریت اورژانس در سطح کشور از ۲۵ اسفند تاکنون، گفت: ۶۰۷ هزار تماس با اورژانس کشور گرفته شده و نیرو‌های اورژانس ۵۸ هزار بیمار را در محل درمان کرده اند و ۷۷ هزار نفر با آمبولانس به اورژانس منتقل شدند.

بهرام عین اللهی با بیان اینکه ۳هزار و ۳۴۵ پایگاه اورژانس، ۵هزار و ۷۰۰ آمبولانس و ۶۴ اتوبوس آمبولانس در حال خدمت رسانی به مردم هستند، گفت: دوهواپیمای اورژانس، ۵۲ بالگرد اورژانس، ۲۷۰ موتور اورژانس و ۵ شناور دریایی نیز در حال حاضر مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

وزیر بهداشت همچنین درباره بازرسی و کنترل اماکن و مواد غذایی گفت: در ۵هزار و ۵۰۰ بازرسی و کنترل اماکن و مواد غذایی، هفت تن مواد غذایی فاسد معدوم شده و در۸۷۰ هزار بازرسی بهداشتی، ۲هزار و ۷۰۰ مرکز به علت رعایت نکردن بهداشت مهر و موم شده است.

دیگر خبرها

  • سقز چیست و چه خواصی دارد؟
  • سیستم بهداشتی نوار غزه در آستانه فروپاشی است / تنها ۱۰ بیمارستان به طور جزئی فعال هستند
  • سیستم بهداشتی نوار غزه در آستانه فروپاشی است / تنها ۱۰ بیمارستان غزه به طور جزئی فعال هستند
  • تنها ۱۰ بیمارستان غزه به طور جزئی فعال هستند
  • چرا بجای درمان های گران قیمت از سقز استفاده نکنیم؟
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده‌اند
  • درمان بیش از ۸۰ درصد بیماران به صورت سرپایی
  • سفر وزیر بهداشت به قم/ عیادت عین اللهی از بیماران
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.