Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازرس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی شهر تهران گفت: افزایش واقعی مستمری زمانی معنا پیدا می‌کند که ضرایب افزایش سالیانه در تمام بخش‌های آن لحاظ شود.

خبرگزاری میزان - ایلنا نوشت:«حسن ایزدان» با مبهم خواندن مفهوم «تجمیع افزایش مبلغ متناسب‌سازی با افزایش حقوق مستمری‌بگیران» گفت: «معنای واژه تجمیع که این روز‌ها در رابطه با اعمال افزایش حقوق مستمری‌بگیران با افزایش متناسب‌سازی در یک فیش حقوقی به کار گرفته می‌شود، روشن نیست؛ آیا تجمیع به معنای جمع ضریب ترغیب و تفاوت تطبیق، با متناسب‌سازی و اعمال افزایش ضریب سال‌های آینده در هر یک از این موارد است؟»

بازرس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی شهر تهران افزود: «قاعدتا افزایش واقعی مستمری، تنها زمانی معنا پیدا می‌کند که ضرایب افزایش سالیانه هم در متناسب‌سازی، هم در تفاوت تطبیق و ضریب ترغیب و هم در افزایش حداقل مستمری لحاظ شود؛ نه اینکه تنها بخشی از آن دیده شود و بعد بگوییم که تجمیع رخ داده است! ضمن اینکه احکام مستمری‌بگیران باید متناسب با همین ضرایب اصلاح شود؛ چراکه صدور «پیش‌نویس احکام» معنا ندارد و بازنشسته به پیش‌نویس حکم دسترسی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ایزدان با بیان اینکه آنچه در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا شده، به معنای «متناسب‌سازی» نزدیک است، گفت: «سازمان تامین اجتماعی متناسب با سهم بیمه‌پردازی هر فرد، عددی را به عنوان متناسب‌سازی برای مستمری‌بگیران در نظر گرفته است که این ابدا هیچ ارتباطی با همسان‌سازی ندارد.»

وی افزود: «همسان‌سازی در صندوق‌های کشوری و لشگری انجام شده است؛ به این معنا که دریافتی یک بازنشسته از ناحیه همسان‌سازی تا ۹۰ درصد شاغل هم طرازش افزایش یافته است؛ اما در تامین اجتماعی که یک صندوق بیمه‌ای درآمد و هزینه‌ای است و هر فرد به اندازه حق بیمه‌ای که پرداخت کرده است، از خروجی صندوق بهره‌مند می‌شود، چنین قاعده‌ای وجود ندارد.»

بازرس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی شهر تهران با بیان اینکه برای افزایش متناسب مستمری، درجِ تمامی موارد در یک فیش حقوقی ضروری است، افزود: «اگر در سازمان تامین اجتماعی، عدالت در متناسب‌سازی است، قانون حکم می‌کند که بر افزایش‌ها به صورت متناسب، ضریب وارد شود؛ نه اینکه مثلا ۳۰۰ هزار تومان بابت متناسب‌سازی به یک بازنشسته پرداخت شود و در سال‌های آینده هم همین عدد، وارد فیش حقوقی و احکام سالیانه شود.»

ایزدان با بیان اینکه افزایش حداقل مستمری منهای سایر موارد درج شده در فیش حقوقی پاسخگوی تورم سال‌های آینده نیست، گفت: «اگر فرض بگیریم که تورم سال آینده بین ۴۰ تا بیش از ۵۰ باشد، که بسیار محتمل است، میزان افزایش سالیانه حداقل مستمری نمی‌تواند پاسخگوی روند رشد قیمت‌ها باشد. از طرفی مستمری‌بگیران در کشوری با تورم منفی یا تورم زیر ۳ درصد زندگی نمی‌کنند که تنها چند درصد افزایش در پایه حقوق، پاسخگوی سبد‌های خالی خریدشان باشد.»

بازرس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی با بیان اینکه در این شرایط تورمی حتما باید افزایش مستمری با افزایش سایر ضرایب همراه شود، گفت: «آنگاه اگر فرضا ۴۰ درصد تورم داشته باشیم، حدود ۴۰ درصد هم افزایش مستمری، ناشی از متناسب‌سازی، افزایش حداقل مستمری و افزایش ضریب ترغیب و… را خواهیم داشت.»

بیشتر بخوانید: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با احکام جدید مستمری، بلافاصله پرداخت می‌شود

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: بازنشستگان همسان سازی حقوق

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازنشستگان همسان سازی حقوق تامین اجتماعی مستمری بگیران حداقل مستمری متناسب سازی همسان سازی فیش حقوقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۵۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تامین اجتماعی زنجان ثبت شد

امیر عباس جراحی علمداری به آمار ویزیت پزشکان در مراکز تحت پوشش این اداره طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: یک میلیون و ۷۳ هزار و ۹۰۷ ویزیت پزشکان عمومی، متخصص و دندانپزشک به ثبت رسید که این تعداد نسبت به مدت مشابه قبل آن افزایش ۱.۶ درصدی نشان می دهد.

این مسوول یادآور شد: بیش از هشت هزار و ۲۳۰ عمل جراحی نیز در بیمارستان های تامین اجتماعی استان زنجان به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: خدمات پاراکلینیک سرپایی مراکز درمانی سال گذشته به یک میلیون ۱۹۳ هزار و ۱۵۷ مورد رسید که این تعداد نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش داشت.

این مسوول با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۴ تخت فعال، ۲۲ تخت ویژدر بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان زنجان فعال بود، گفت: ۷۱.۳ درصد تخت‌های بیمارستان‌های این استان اشغال بود که نسبت به مدت مشابه قبل ۴.۷ درصد افزایش دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان خاطرنشان کرد: تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان زنجان در سال گذشته به ۱۷ هزار و ۸۴۱ نفر رسید که افزایش ۱.۲۹ درصدی داشته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان اضافه کرد: زایمان‌های انجام شده در بیمارستان‌های تامین اجتماعی این استان نیز در این مدت به سه هزار و ۸۳۴ نفر رسید اما این آمار نسبت به مدت مشابه قبل ۹ درصد کاهش داشت.

جراحی به سیر نزولی زاد و ولد اشاره کرد و افزود: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در راستای برنامه های تبلیغی افزایش جمعیت، برگزاری دوره های آموزشی، نجوم رصدی، باغ کاوشگران، برگزاری مسابقات فرهنگی و برنامه های مشابه را در دستور کار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟
  • مدیر عامل تأمین‌ اجتماعی : اعلام « دستمزد» غیرواقعی است/ اولویت تامین اجتماعی برای کسر حق بیمه بر اساس دستمزد واقعی
  • دومین جلسه برای بررسی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری
  • نسبت بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به بازنشسته‌ها در تربت‌حیدریه کاهش یافت
  • بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تامین اجتماعی زنجان ثبت شد