Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران گفت: از محل اخذ جرائم قطع درخت که اتفاق ناخوشایند و گناه بزرگی است اقدام به خرید باغها در مناطق مختلف تهران کرده‌ایم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مختاری مدیرعامل سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران در حاشیه بهره‌برداری از بوستان 24 هکتاری زندگی در محله هرندی اظهار کرد: در این دوره از مدیریت شهری اقداماتی در رابطه با افزایش سرانه‌های فضای سبز و خدماتی در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: بر حسب دستور شهردار تهران اقداماتی در ارتباط با تأمین فضای سبز در مناطق مسکونی و متراکم و همچنین کم برخوردار در دستور کار قرار گرفته است به طور مثال در مناطق مسکونی از جمله مناطق 12، 7، 8، 10، 17 سرانه‌های فضای سبز بسیار کم است.

مدیرعامل سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران خاطرنشان کرد: توزیع عادلانه سرانه‌های فضای سبز یکی از برنامه‌های شهرداری در این دوره بوده است که البته در برخی از مناطق حاشیه‌ای شهر تهران میزان سرانه‌های سبز بسیار قابل توجه است و در برخی از مناطق برای هر فرد 70 متر سرانه سبز در نظر گرفته شده است.

وی گفت: سعی شده است در بافت‌های مسکونی سرانه‌های فضای سبز تأمین شود و در همین زمینه اقداماتی خوبی صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی بوستان زندگی در محله هرندی اشاره کرد. 

مختاری تصریح کرد: همچنین از محل اخذ جرائم قطع درخت که اتفاق ناخوشایند و گناه بزرگی است اقدام به خرید باغها در مناطق مختلف تهران کرده‌ایم. 

مدیرعامل سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران با انتقاد از ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب باغات در برخی از مناطق شهر تهران خاطرنشان کرد: در طی 3 سال گذشته 25 باغ توسط سازمان بوستانها از محل اخذ جرائم قطع درخت خریداری شده و خرید 18 باغ در دستور کار این سازمان از محل اخذ جرائم قطع درخت قرار گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد با اقدامات شهرداری تهران سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار و بافت مسکونی متراکم افزایش یابد.

افتتاح یک پارک در جنوب تهران با حضور حناچی؛ ورود افراد فقط با کارت شناسایی!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرانه های فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۵۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی در کمین درختان زاگرس+ فیلم

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، گفت: با وضعیت امروزی و ادامه وارد شدن خسارات جبران‌ناپذیر به اکوسیستم زاگرس در ۵۰ سال آینده زاگرس نابود می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، کلیپی در فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شده‌است که در آن سیدیوسف مرادی، مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در جمع برخی از مسئولان منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، می‌گوید: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری جرأت نمی‌کند به صورت علنی بگوید ولی من می‌گویم تا ۵۰ سال آینده اثری از زاگرس نخواهد بود، چون زادآوری ندارد و زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر زاگرس نابود شد گرد و غبار سوریه، عراق و عربستان از شیراز تا خراسان را می‌گیرد و هرچه ایرانی در این محدوده ما داریم باید مهاجرت کنند، گفت: ۴۲ درصد آب ایران متعلق به زاگرس که از این میزان ۱۲ درصد از کهگیلویه و بویراحمد است.

مرادی می‌گوید: هنوز نتوانسته‌ایم مردم را متوجه کنیم چرا با برداشت گیاهان کوهی مخالف هستیم، الان فصل بهار و زمان زادوولد حیات وحش است و این حیات وحش باید «کنگر»، «بیلهر» و «ریواس» را بخورد تا شیردهی بیشتری داشته باشد و بتواند با بیماری‌های گوارشی مقابله کند و اگر سنجاب نباشد چه کسی بلوط می‌کارد، اگر دارکوب نباشد چه کسی بلوط را حجامت می‌کند و اگر عقاب نباشد چه کسی اینها را پاک‌سازی می‌کند.

وی تاکید می‌کند بدون مشارکت مردم امکان حفاظت از منابع طبیعی وجود ندارد، زیرا منابع طبیعی نیروی انسانی کافی و اعتبار لازم را ندارد.

کد خبر 745167

دیگر خبرها

  • نابودی در کمین درختان زاگرس+ فیلم
  • استقرار تیم بازرسی اداره کل بازرسی استان یزد در جهادکشاورزی
  • سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی افزایش یافت 
  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • سرانه ۳۱ مترمربعی فضای سبز در منطقه چهار شهر قم
  • افزایش ۳۲ درصدی کشف جرایم سایبری در استان سمنان
  • شناسایی متهم به کلاهبرداری میلیاردی در بردسکن
  • هیچ زمینی در شهرداری خام فروخته نمی‌شود
  • هیچ زمینی را در شهرداری خام نمی‌فروشیم
  • ۲۰ باغ در سال جاری تملک می‌شود