Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس موساد از وجود رایزنی های بی شمار با کشورهای عربی برای عادی سازی روابط سخن گفت و تاکید کرد: امیدواریم که کشورهای منطقه روابطشان را با اسرائیل رسمی کنند.

به گزارش ایسنا، یوسی کوهن، رئیس موساد در گفتگوی اختصاصی با شبکه "کان" گفت: با تعداد زیادی از کشورهای عربی در منطقه و خارج از آن به ویژه در خاورمیانه و آفریقا در حال رایزنی هستیم و بسیار امیدوارم که این تلاش ها به نتیجه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر من مذاکرات با فلسطینی ها نباید یک مانع و شرطی برای ادامه رایزنی ها برای برقراری روابط دوجانبه بین ما و کشورهای منطقه مانند عربستان سعودی باشد.

وی تأکید کرد: پس از گذشت یک ماه از امضای توافقنامه با امارات و بحرین، این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک کشورهای بیشتری با ما ارتباط برقرار کنند. فرایند رسیدن به نتیجه در این راه طولانی است و از اقدامات تدریجی و کاملا سازمان یافته موساد و دیگر سازمان ها در مسیر برقراری روابط دوجانبه با کشورهای منطقه حاصل می شود.

کوهن گفت: به عنوان مثال سودان ممکن است یکی از این کشورها باشد زیرا اسرائیل با هر کشوری و طرفی که اکنون آماده گفتگو با ماست، در تماس است. ما در صدد انعقاد توافقنانه های تاریخی هستیم که برای عمق استراتژیک اسرائیل در همه سطوح امنیتی، اطلاعاتی، اقتصادی، کشاورزی و غیره اهمیت استراتژیکی دارد. کارهای بسیاری وجود دارد که می توان آنها را با این کشورها انجام داد و عملا بعضی از این توافقنامه ها امضا شده اند.

وی افزود: اکنون فرصت مناسبی برای عرض تبریک به همه کسانی است که در مساله حساس مربوط به برقراری روابط با کشورهای عربی از جمله شورای امنیت داخلی، دفتر نخست وزیری، نخست وزیر و رئیس جمهوری آمریکا نقش دارند. افراد زیادی در پشت پرده سالها روی این هدف کار کرده اند و این هدف از طریق توافقنانه های مهم محقق شد و دولت اسرائیل و کنست آن را تصویب کردند.

کوهن گفت، فضاهای جدیدی وجود دارد که الگوهای استراتژیک متفاوتی را پیش روی اسرائیل قرار می دهد الگوهایی که قبلا ناشناخته بودند زیرا تل آویو چشم اندازهای جدیدی در دو سطح اقتصادی و امنیتی باز می کند و این چشم اندازها هم به نوبه خود مسیرهای دیگری برای همکاری در همه سطوح روشن می کنند و یک عمق استراتژیک بسیار مهم در مواجهه با محور متخاصم یا کشورهایی که به دنبال توسعه طلبی منطقه ای هستند، به اسرائیل می بخشند.

رئیس موساد مدعی شد: اسرائیل از هر پیشرفتی در مذاکرات با فلسطینی ها استقبال می کند اما این مساله نباید مانع یا شرطی برای ادامه رایزنی ما جهت برقراری روابط دوجانبه میان ما و کشورهای منطقه شود. صرف نظر از وجود محمد بن سلمان به عنوان حاکم  عربستان، مساله عادی سازی روابط در این کشور بسیار پیچیده است. زیرا رهبرانی که تا این لحظه تصمیم به برقراری روابط رسمی گرفتند یعنی پادشاه بحرین و ولیعهد امارات درواقع راهی غیر معمول و غیر عادی را در پیش گرفتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رییس موساد برقراری روابط کشورهای منطقه رئیس موساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۵۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعد از عملیات وعده صادق «بی‌حجابی» را عادی سازی کنید/ زیباکلام: تنبیه رژیم صهیونیستی کار اشتباهی است!

رسانه‌های اصلاح‌طلب در روزهای اخیر سعی دارند با به‌کارگیری کلیدواژه «وحدت اجتماعی» برخی خطوط قرمز را رد کرده و به عادی سازی هنجار شکنی بپردازند.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه در حالی چاپ و منتشر شد که آغازگاهی بر پایان رژیم صهیونیستی، وقوع سیل و بارندگی در شش استان‌ کشور، ایران پیروز جنگ روایات‌ در مقابل تل‌آویو، سایه روشن‌های بازار سرمایه پس از یک هفته در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

دست روی ماشه؛ این وضعیت فعلی تنش میان ایران و رژیم صهیونیستی است. توانایی نظامی ایران برای هدف قرار دادن نقاطی در اسرائیل مورد توجه رسانه‌ها و کارشناسان نظامی قرار گرفته است. روزنامه هم‌میهن در تشریح وضعیت فعلی منطقه در گزارشی نوشته است:

اسرائیل فکر می‌کرد می‌تواند بدون هیچ تبعاتی به ایران حمله کند. اکنون دیگر چنین نیست. در حال حاضر مقامات اسرائیل در حال ارزیابی خسارات وارده به پایگاه‌های خود بوده و این را دریافته‌اند که ایران عامدانه تصمیم گرفت اقدام فوق‌العاده مرگباری علیه اسرائیل انجام ندهد، ایران با این حمله پیامی به اسرائیل و همچنین آمریکا ارسال کرد و نشان داد می‌تواند حمله به «نواتیم» و «رامون» را در هر کجای اسرائیل و خاورمیانه اجرا کند. آمریکا و اسرائیل هم در مقابل هیچ‌کاری نمی‌توانند بکنند. این یعنی بازدارندگی.

این روزنامه در بخش دیگری از گزارش خود نوشته است:

این نخستین‌بار است که ایران حمله مستقیم به اسرائیل را آغاز می‌کند و با انجام این کار آستانه درگیری قبلی در جنگ طولانی‌مدت بین اسرائیل و ایران را درهم می‌شکند و آن را از سایه‌ها بیرون می‌آورد و به روشنایی می‌کشاند... د. صرف‌نظر از شکل هرگونه اقدام تلافی‌جویانه اسرائیل، اکنون واضح است که این آغاز عصر جدیدی است.

در حالی که بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی به تحلیل و تجلیل از دفاع ایران از خاکش و بازدارندگی پس از آن پرداخته‌اند، روزنامه آرمان ملی در یادداشتی خواهان عادی سازی بی‌حجابی پس از عملیات صبح صادق با هدف حمایت اجتماعی از آن شده است، در بخشی از این یادداشت آمده است:

مشاهده می‌کنیم که مجلس اکنون در شرایطی که تکانه‌های اقتصادی وجود دارد اما در اندیشه پیگیری سرنوشت لایحه عفاف و حجاب است. این درحالی است که باید همه به وحدت در شرایط جنگی فکر کنند و به اقدامی دست نزنند که وحدت کنونی آسیب ببیند. ایجاد چالش اکنون به نفع منافع ملی نیست و در طول تاریخ هیچ کشور خارجی نتوانسته بدون در نظر گرفتن رضایت و همراهی مردم به موفقیت‌های بزرگ دست یابد. جنگ احتمالی و کنونی جنگی فرامرزی است و در شرایط کنونی نمی‌توان جنگی که احتمال آن وجود دارد را یک جنگ مقدس تعریف کرد!

روزنامه شرق نیز به سراغ صادق زیباکلا رفته و به نقل از این فعال سیاسی نوشته است که انتقام از اسرائیل غلط بود زیرا باعث تحریک نتانیاهو شده است، این روزنامه می‌نویسد:

همین که جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار به اسرائیل حمله کرد و این میزان از موشک کروز، بالستیک، موشک زمین به زمین و پهپاد را به سرائیل شلیک کرد، کفایت می‌کند که اسرائیل و نتانیاهو بهانه‌ای برای پاسخ مستقیم و واکنش متقابلی به ایران پیدا کنند و حمله به خاک ما را کلید بزنند؛ اما سؤال اینجاست که اگر در یک سناریوی بدبینانه واقعا اسرائیل به خاک ایران حمله کرد و آن‌گونه که عنوان داشتند، برخی از پایگاه‌ها و تأسیسات ما را هم هدف قرار دادند، آن وقت دوباره توپ در زمین ایران می‌افتد و آن‌گونه که مقامات گفته‌اند و هشدار داده‌اند، پاسخ شدیدتری خواهند داد و این بسیار خطرناک است و این همان چیزی است که من ماه‌ها پیش درباره آن هشدار داده‌ام و عنوان کردم ایران هر طور که شده، نباید در این دام بیفتد. فعلا آتش این جنگ محدود است.

رسانه‌های اصلاح‌طلب در روزهای اخیر سعی دارند با پیش بردن کلیدواژه وحدت اجتماعی برخی خطوط قرمز را رد کرده و به عادی سازی هنجار شکنی بپردازند، تلاش های رسانه ای مزبور برای سفیدنمایی حجاب در شرایطی است که چند ماه قبل انتخابات را تحریم کرده و از شکاف اساسی در جامعه خبر می‌دادند، حالا همین جریان مدعی است که پیوند پسل‌های اجتماعی با عملیات موشکی امکان پذیر است به این شرط که مسائلی چون حجاب و عفاف از کف جامعه زدوده شود.

واقعیت آن است که گفتن از وحدت نیروها نباید بر اساس انتخاب جریانی باشد که با عبور از مسئولیت پذیری مواردی چون تحریم داخلی، خارجی، اغتشاش و جنگ داخلی را تا همین مدت پیش تجویز می‌کرد، واقعیت آن است که اخلال در سیاست داخلی را زمینه ساز تعدی دشمن خارجی سازند.

دیگر خبرها

  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • بعد از عملیات وعده صادق «بی‌حجابی» را عادی سازی کنید/ زیباکلام: تنبیه رژیم صهیونیستی کار اشتباهی است!
  • وجوه فراملی و فرانظامی عملیات‌ «وعده‌صادق»
  • درخواست مقام ارشد اسرائیل برای عادی سازی روابط با عربستان
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان
  • مقام حماس: آتش‌ بس دائمی همچنان اولویت اصلی مذاکرات است
  • کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟
  • ادعای یک کانال عبری: عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل کمک کرد
  • نگاه دولت های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا