Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@23:26:47 GMT

کمتر از ۲ درصد موقوفات مربوط به قرآن است

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۶۲۳۱

کمتر از ۲ درصد موقوفات مربوط به قرآن است

قره شیخلو در رادیو گفت‌وگو موقوفات قرآنی را کمتر از ۲ درصد تخمین زد و بر لزوم تبلیغات رسانه‌ای برای ترغیب مردم به وقف قرآنی تاکید کرد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: مهدی قره شیخلو با حضور در استودیوی برنامه «صبح و گفتگو» ضمن اشاره به چگونگی وقف قرآنی و تاکیدات اسلام بر ایجاد منافعِ مردمی اظهار کرد: این منافع سال‌ها به مردم می‌رسد و واقفان نیز در این خیرات شریک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی وقف را مشکل گشای کشور دانست و افزود: این وقف، سنتی دیرین و پسندیده است و بسیاری از شهرها به کلی، وقف هستند.
 

قره شیخلو با اعلام اینکه بسیاری از بیمارستان‌های کشور وقف عام هستند، افزود: مردم ایران در این کار، بسیار خوش درخشیده‌اند و در هفته جاری چندین باب منزل مسکونی برای فعالیت‌های قرآنی وقف شد.
 

وی با اشاره به اینکه درصد وقف قرآنی کمتر از سایر حوزه هاست، از کم کاری‌های صورت گرفته در امر تبلیغات سخن گفت و افزود: ما نباید از حوزه قرآن غافل شویم؛ چنانچه در فرهنگ دینی میان اهل بیت و قرآن تفاوتی قائل نیستیم.
 

قره شیخلو موقوفات قرآنی را کمتر از ۲درصد تخمین زد و بر لزوم تبلیغات رسانه‌ای برای ترغیب مردم به وقف قرآنی تاکید کرد.
 

این خدمت گزار در حوزه وقف از بزرگ ترین موقوفه قرآنی در کرمانشاه با ۲۰۰ سال قدمت سخن گفت و افزود: این موقوفه سالانه ۳ میلیارد درآمد دارد که همگی برای وقف قرآنی هزینه می‌شود.
 

قره شیخلو حمایت‌های مردمی را از کارهای قرآنی یکی از شقوق وقف دانست و افزود: حتی چاپ قرآن نیز جزئی از این حوزه هاست. در بسیاری مراکز دور افتاده خواستار اجرای برنامه‌های قرآنی هستیم ولی کتاب قرآن در اختیار نداریم تا بین مردم توزیع کنیم.
 

وی در رادیو گفت‌وگو گفت: گاه واقف عینِ مال را برای وقف تعیین می‌کند و مثلا منزلی را برای کلاس‌های قرآنی در نظر می‌گیرد و سازمان اوقاف وظیفه دارد دقیقا به نیتِ واقف عمل کند ولی گاه واقف، متولی را انتخاب می‌کند تا از درآمد یک منزل، کارهای وقفی قرآنی صورت گیرد.
 

قره شیخلو اضافه کرد: سازمان اوقاف می‌تواند به اذن ولی فقیه، مورد جدیدی برای وقف‌های قبلی تعیین کند ولی در موارد دیگر حتما باید نیتِ واقف را رعایت کنیم.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرهنگ وقف وقف قرآن قره شیخلو وقف قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار روایت معتبر از سبک زندگی با آموزه های قرآنی

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: سبک زندگی برگرفته از آموزه‌های قرآنی، یکی از شیوه‌های صحیح و دلنشین زندگی در جهان امروز است که بسیاری از افراد جامعه از آن بهره برده و زندگی سالم و دلنشینی برای خود و خانواده فراهم کرده‌اند. در این زمینه، چهار کتاب خواندنی با رویکردهای کاربردی برای استفاده مخاطبان معرفی شده است.

زندگی باید قرآنی باشد

کتاب «زندگی باید قرآنی باشد» نوشته محمود زارعی در هفت فصل تدوین و از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. در این کتاب تلاش شده است که نگاهی راهبردی و کلان به بیانات ایشان شود و خط مشی زندگی فردی و اجتماعی انسان ترسیم شود. به عنوان مثال، در فصل اول این کتاب به ویژگی‌ها و کارکرد قرآن پرداخته شده و در فصل دوم هم اهداف فعالیت‌های قرآنی و قرائت از قرآن بررسی شده است. در فصل سوم مراحل دست‌یابی به جامعۀ اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی از منظر رهبر معظم انقلاب آورده شده است.

دین، قرآن، زندگی

کتاب«دین، قرآن، زندگی» مصاحبه با سهیلا صفرزایی و با محوریت فعالیت‌های قرآنی او و خانه‌های دین و زندگی، تدوین شده و در کنار آن به فعالیت‌های دیگر مانند اشتغال‌زایی برای بانوان پرداخته است. سهیلا صفرزایی از جلسه‌های قرآن خانگی در منزل خود شروع می‌کند و با وجود مشکلات، بیش از ۱۵۰ جلسهٔ خانگی قرآن با نام «خانه‌های دین و زندگی» در سیستان و بلوچستان دارد؛ خانه‌هایی که علاوه بر مکانی برای آموزش قرآن، محل رجوع مردم برای رفع مشکلات و گرفتاری‌هایشان نیز هست.

سبک زندگی اسلامی در قرآن کریم

کتاب«سبک زندگی اسلامی در قرآن کریم» نوشته افسانه باقری با موضوع سبک زندگی اسلامی است. نویسنده در این اثر به سراغ منبع و مرجع سبک زندگی اسلامی یعنی کتاب آسمانی مسلمانان، قرآن کریم رفته است و دیدگاه این کتاب شریف آسمانی را درباره سبک و سیاق زندگی سالم در ابعاد مختلف اعتقادی، رفتاری، اجتماعی و اخلاقی بررسی کرده است. مولف معتقد است، شکی نیست که سبک زندگی هر فرد و جامعه‌ای متأثر از نوع باورها و ارزش‌های حاکم بر آن فرد و جامعه است.

قرآن و سبک زندگی

کتاب«قرآن و سبک زندگی» نوشته سیدرضا حسینی کوهساری، مطالب خود را با بخشی به نام «نقش باورها و اندیشه‌ها در سبک زندگی خانوادگی از منظر قرآن و سنت پیشوایان معصوم» آغاز کرده است. این کتاب در ادامه به موضوعاتی مانند اعتقاد به خدا و رسالت و نبوت و معاد، سبک زندگی خانوادگی در قرآن و سنت پیشوایان معصوم در امر تشکیل خانواده و ازدواج، سبک زندگی خانوادگی در قرآن و سنت در محیط خانواده و ادارهٔ آن، سبک زندگی خانوادگی در قرآن و ... پرداخته است.

کد خبر 843953 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها قرآن - فعالیت‌ها کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان کتابخانه، کتابخوانی، کتابداری مهارت‌های زندگی

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه غذاهای قرآنی در نکا
  • چهار روایت معتبر از سبک زندگی با آموزه های قرآنی
  • طرح محله‌های قرآنی در ۸ محله بندرعباس برگزار شد
  • تعامل تمییز و دلچسب با مردم در طرح «زندگی با آیه ها»
  • حضور ۱۸ میلیون مخاطب در پویش ملی زندگی با آیه‌ها
  • قرآن بهترین کتاب برای مطالعه و هدایتگر است
  • حس آرامش و امنیت با آیه‌های قرآنی
  • محتواهای «زندگی با آیه ها» را باید اختصاصی ارایه کنیم
  • فعالیت‌های قرآنی در بیجار افزایش می‌یابد
  • ۱۸ میلیون مخاطب در پویش ملی زندگی با آیه‌ها حضور داشتند