Web Analytics Made Easy - Statcounter

با تصویب شورای عالی فرهنگی آستان عبدالعظیم حسنی (ع) نام تعدادی از صحن‌ها و رواق‌های این آستان مقدس تغییر یافت و اغلب به نام ائمه (ع) مزین شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با تصویب شورای عالی فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و تأیید آیت‌الله محمدی ری شهری تولیت این بارگاه ملکوتی، نام تعدادی از صحن‌ها و رواق‌های این آستان مقدس تغییر یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بر اساس این مصوبه، نام صحن اصلی شمالی(عتیق) به صحن امام حسن مجتبی (ع)، صحن باغ توتی به صحن امام حسین علیه‌السلام (سیدالشهداء) و مصلای بزرگ ری به نام مصلای امام علی (ع) مزین شد.

صحن جدید غربی به صحن امام هادی (ع)، شبستان جدید پایین صحن غربی به شبستان امام جواد (ع)، صحن امامزاده حمزه (ع) به شبستان امام موسی بن جعفر (ع) که در آینده احداث خواهد شد، فضای مقابل دانشگاه علوم و حدیث به بست آزادی، صحن مجاور مرقد امامزاده طاهر (ع) به صحن امام سجاد (ع)، صحن شمالی مقابل کتابخانه و دارالضیافه به صحن امام صادق (ع)، رواق ورودی شرقی(قبل از صحن مصلی) به رواق 15  خرداد (شهید طیب حاج رضایی)، رواق ورودی شمالی مرقد حضرت عبدالعظیم (ع) به رواق حضرت عبدالعظیم (ع)، شبستان بالا سر به شبستان بالا سر حضرت عبدالعظیم(ع) تغییر نام یافت.

همچنین اماکن متبرکه دیگر این بارگاه ملکوتی همچون شبستان مقبره آیت‌الله کاشانی به شبستان آیت‌الله کاشانی، شبستان بالاسر امامزاده حمزه (ع) به رواق امامزاده حمزه (ع)، شبستان پایین پای امامزاده حمزه (ع) و صحن شیخ ابوالفتوح رازی به شبستان ابوالفتوح رازی، رواق بین حرم امامزاده حمزه (ع) و حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به رواق بین الحرمین، رواق بین الحرمین تا انتها به رواق حضرت زهرا (س) (رواق شهید رضایی در جای خود باقی است)، ضلع شرقی امامزاده طاهر (ع) به رواق امامزاده طاهر (ع)، شبستان شمالی امامزاده طاهر( ع) به رواق نرجس خاتون(س) و شبستان مجاور آیت‌الله آشتیانی در ضلع جنوبی و شبستان پایین پای حضرت عبدالعظیم (ع) شرقی به شبستان حضرت خدیجه کبری (س) تغییر نام یافتند.

مراجع معظم تقلید برای پرداخت "رد مظالم" تا سقف 500 هزار تومان اجازه دادنداسوه بودن پیامبر(ص) زمان و مکان نمی‌شناسدسفارش ویژۀ امام رضا (ع) به احیای سنتی پر خیر و برکت

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عبدالعظیم حسنی عبدالعظیم حسنی حضرت عبدالعظیم امامزاده طاهر امامزاده حمزه صحن امام آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۶۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی قهرمان کشتی آلیش مدال خود را به موزه حرم رضوی اهدا کرد

سپیده بابایی رکنی مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی در آئین اهدای مدال خود در مشهد گفت: امروز مدالی را که به موزه آستان قدس رضوی اهدا کردم، در حقیقت برگرداندن امانت به دست صاحب اصلی اش امام رئوف است و بنده معتقدم که کار اصلی را خدا و حضرت ثامن الحجج(ع) انجام می‌دهد، فقط باید خلوص نیت داشت.

او افزود: من همواره در زندگی و بویژه مسابقات ورزشی به حضرت امام رضا(ع) متوسل می‌شوم، یک سری اسامی ناخودآگاه به ذهن و زبان انسان جاری می‌شود و نام ائمه اطهار(ع) از این دسته اسامی است.

مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی ادامه داد: ورزشکاران و نخبگان با توجه به عشق و ارادت ویژه شان به امام رضا(ع)، مدال‌های ارزشمند خود که حاصل سال‌ها تلاش آنان است، را تقدیم امام رئوف می‌کنند و این همت والا باعث شکل‌گیری گنجینه‌ای ارزشمند از مدالهای ورزشی، علمی و فرهنگی در موزه حرم مطهر شده است.

علیرضا اسماعیل زاده بیان کرد: ۸۷ مدال المپیکی، ۹۰ کاپ ورزشی و سه مدال اخلاق در این گنجینه موجود است، همچنین ورزشکاران تیمی مثل ورزش فوتبال مدالهای متنوعی را به این موزه اهدا کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق روح تازه‌ای به کالبد مجاهدان طریق القدس دمید
  • بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس
  • بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی
  • بانوی مازندرانی، مدال‌هایش را به آستان قدس اهدا کرد
  • چرا امام برخلاف آستان قدس مخالف بازسازی بقیع و مناره پیامبر بود؟
  • رفسنجان، طولانی ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه در کشور را اجرا می کند
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم(ع)نیشابور
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • اجتماع وعده صادق با نوای حیدر حیدر در حرم رضوی+ تصاویر
  • بانوی قهرمان کشتی آلیش مدال خود را به موزه حرم رضوی اهدا کرد