Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست خبری گفت‌وگوی رسانه و دانشگاه، نقش نظام آموزش عالی و سلامت روانی و اجتماعی جامعه، اظهار کرد: وقتی که امروزه به سمت کار ویژه‌های دانشگاه به ویژه در شرایط سخت و بحرانی پیش می‌رویم بر مبنای نوع مطالبه جامعه این نگاه را تعیین می‌کنیم تا تاثیرگذاری را به جامعه معرفی کنیم که از این نظر نظام آموزش عالی یکی از نهاد‌های تغییر ساز و تغییر آفرین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه گفت: نهاد دانشگاه در ذهن و در نظر جامعه این گونه قرار گرفته و تداعی می‌شود که باید کاری موثر و سودمند را انجام دهد. وقتی در این شرایط به سمت دانشگاه می‌رویم وظایف این نهاد هم دو برابر خواهد شد، زیرا علاوه بر وظایف آموزشی، مسئولیت اجتماعی نیز به آن اضافه می‌شود. این انتظار وجود دارد که دانشگاه فراتر از مرز‌های نهادی و سیستمی خودش اقداماتی انجام دهد.

غفاری ادامه داد: وجه آگاهی و شناختی که به نوعی در دانشگاه وجود دارد صرفا نباید محدود به این باشد که این آگاهی در اختیار اصحاب دانش باشد. وقتی صحبت می‌شود که دانشگاه باید فراتر از مرز‌های دانشی و سیستمی خودش برود این آگاهی باید عمومی شود و وجه ترویجی برای دانش در اینجا اهمیت پیدا می‌کند. شناخت و آگاهی ویژه و تخصصی دانشگاه جای خود را دارد و باید مسائل اصلی و کلیدی جامعه که ناشناخته است را حل کند.

معاون وزیر علوم ادامه داد: شناخت بیشتر ویروس و داروی کرونا بخشی است که باید به آن دست پیدا کرد و این امر در حوزه فعالیت تخصصی و ویژه مراکز آموزشی است. اما بخش‌هایی از شناخت و آگاهی دانشگاه باید در اختیار جامعه قرار گیرد. برای بهره‌مند شدن از سلامت در ابعاد مختلف باید مسائلی را فرا بگیریم و فرا گرفتن این مسائل مسئولیت اجتماعی و ترویج دانش را اهمیت می‌دهد.

غفاری گفت: بستر رسانه زمینه‌ای برای امکان بخشی به ترویج آگاهی و دانش برای بخش وسیعی از مخاطبان است. به همین دلیل بحث گفت‌وگوی دانشگاه و رسانه مطرح می‌شود. وقتی این دو مجموعه کنار هم قرار بگیرد و هم افزایی ایجاد شود می‌تواند بسیار موثر باشد و احساس نشاط و شادکامی به آگاهی جامعه برمی گردد. دانشگاه نیز در این زمینه قطعا داشته‌های بسیاری دارد. اگر این داشته‌ها با دستاورد‌های تخصصی ترکیب شود احساس پشتیبان داشتن در بین مردم پدید می‌آید.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم اظهار کرد: جامعه‌ای از امید برخوردار می‌شود که متوجه شده باشد، دستش خالی نیست و از قابلیت‌ها و دستاورد‌های خوبی برخوردار است. کار تخصصی در دانشگاه، عرضه این کار تخصصی برای جامعه که باعث آگاهی بخشی به جامعه شود و بحث ترویج و تقویت دانش عمومی نسبت به مسائل جامعه مخصوصا سلامت سه ضلع کار تخصصی دانشگاه در شرایط فعلی است.

غفاری در پایان گفت: هم اکنون با وضعیتی مواجه هستیم که شیوع کرونا میزان فوتی زیادی دارد، اما در این شرایط نباید از ابعاد روانی شیوع این ویروس بر سلامت افراد جامعه غافل شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۶۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستانی تهران علیه یک روزنامه و یک خبرنگار اعلام جرم کرد

در پی انتشار مطالبی در جهت برهم زدن امنیت روانی جامعه و متلاطم کردن فضای اقتصادی کشور پس از عملیات موفقیت‌آمیز و غرور آفرین شب گذشته نیرو‌های مسلح کشور علیه رژیم صهیونیستی، دادستانی تهران علیه روزنامه جهان صنعت و یک خبرنگار اعلام جرم کرد.

به گزارش «تابناک»، در پی انتشار مطالبی در جهت برهم زدن امنیت روانی جامعه و متلاطم کردن فضای اقتصادی کشور پس از عملیات موفقیت‌آمیز و غرور آفرین شب گذشته نیرو‌های مسلح کشور علیه رژیم صهیونیستی، دادستانی تهران علیه روزنامه جهان صنعت و یک خبرنگار اقتصادی اعلام جرم کرد.

برهمین اساس و در راستای صیانت از امنیت روانی جامعه، ضمن اعلام جرم، برای این روزنامه و فرد مورد اشاره پرونده قضایی تشکیل و جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ضرورت تبیین ابعاد پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی توسط جامعه نخبگانی
  • تشریح ابعاد لایحه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها | این تعطیلی در چه صورتی لازم‌الاجراست؟
  • تشریح ابعاد لایحه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها
  • نشست تخصصی بازتاب و ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی تنبیه رژیم صهیونیستی برگزار شد/واکنش ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی را در منطقه رقم زد
  • دادستانی تهران علیه یک روزنامه و خبرنگار اعلام جرم کرد
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه یک روزنامه و یک خبرنگار اقتصادی + جزئیات
  • دادستانی تهران علیه یک روزنامه و یک خبرنگار اعلام جرم کرد
  • شیوع بیماری سالک در سمنان به کمترین میزان در ۲۴ سال گذشته رسید
  • مهار بیماری سالک در دامغان/ آمار شیوع تک رقمی شد