Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، منابع مخالف دولت سوریه اعلام کردند یک کاروان نظامی نیرو‌های ترکیه از طریق گذرگاه مرزی کافرلوسین در شمال ادلب وارد منطقه عاری از تنش شده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه نیز حرکت یک کاروان نظامی به سوی منطقه جوزف در جبل الزویه، جایی که احتمالا نیرو‌های ترکیه در آنجا مستقر هستند، را رصد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی ست که تجهیزات نظامی و سربازان ترکیه در بخش شرقی جبل الزاویه در نزدیک بزرگراه میان حلب و دمشق مستقر شده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه پیش از این اعلام کرد نیرو‌های نظامی ترکیه که در منطقه مورک مستقر بوده اند، در حال جمع آوری وسایل خود برای ترک این منطقه هستند. منطقه مورک تحت کنترل دولت مرکزی سوریه و بزرگترین نقطه نظامی در حومه شمال حماه است.

حضور نظامیان ترکیه در ادلب در حالی صورت می‌گیرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور بر خروج نیرو‌های دولتی سوریه از کلیه مناطقی که آنکارا از آوریل سال ۲۰۱۹ بر آن تسلط یافته، اصرار دارد.

پیشتر شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد یک کاروان نظامی ترکیه وارد سوریه شد. بر این اساس، یک کاروان نظامی متعلق به ارتش ترکیه که در بردارنده ۴۷ خودروی نظامی بود از گذرگاه مرزی کفر لوسین عبور کرده و به سمت مناطقی در حومه جنوبی ادلب حرکت کرده است.

ترکیه از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه حضور فعالی در این کشور داشته است و از مخالفان بشار اسد، رئیس جمهور قانونی این کشور حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتش ترکیه استان ادلب تحولات سوریه یک کاروان نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۶۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف ارتش خدمت به مردم و ایجاد امنیت در کشور است

 آیت الله عبادی در دیدارِ فرماندهان ارتش که به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد، با گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی گفت: فلسفه وجودی نیرو‌های نظامی و ارتشی ایران با سایر کشور‌ها متفاوت است و در ایران نیرو‌های ارتش خدمت رسان مردم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان در خصوص ارتش جمهوری اسلامی گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی در خدمت دین و اسلام است و خطر‌ها را همواره به جان می‌خرد که در اصل ارتش کار آنان نظامی نیست بلکه خدمات رسانی و کمک به مردم در مواقع مختلف است.

وی گفت: ارتش ما در ایران اسلامی یک ارتش مکتبی و مایه افتخار است.

در ابتدای این دیدار فرمانده ارشد نظامی آجا در استان هم با گرامی‌داشت روز ۲۹ ارتش و هفته ارتش به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت.

امیر شاطری گفت: امروز اقتدار ما در ایران اسلامی مرهون خون شهیدان است و نیرو‌های مسلح همواره در کنار رهبری و مردم و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: امروز از برکات انقلاب اسلامی، ارتش به دستاورد‌های بزرگی دست یافته و به خودکفایی در جهت ساخت تجهیزات نظامی رسیده است و دارای روحیه اخلاق، ایثار و ارزش‌ها است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • عملیات وعده صادق موازنه قدرت نظامی در منطقه را تثبیت کرد
  • هدف ارتش خدمت به مردم و ایحاد امنیت در کشور است
  • هدف ارتش خدمت به مردم و ایجاد امنیت در کشور است
  • استقرار دستگاه‌ها و ادوات برای مقابله با سیل احتمالی در جنوب کرمان
  • دیدار فرماندهان یگان‌های قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش با نماینده ولی فقیه در کرمان
  • پیام هشدار بی‌سابقه ایران به اسرائیل از طریق مصر