Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفت که مسئله کاهش خشونت‌ها مرکز توافقنامه قطر بوده و اظهارات تحریک‌آمیز طالبان سبب پیشرفت صلح نمی‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در بیانیه‌ای گفت که مسئله کاهش خشونت‌ها مرکز تمرکز توافقنامه قطر بود و در زمان آزادی گروهی زندانیان طالبان نیز بر آن تاکید بیشتر صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حملات طالبان بر هلمند و مرکز ولایت‌ها، حملات طالبان به نیروهای امنیتی افغان، و همچنان شکایت‌های این گروه از عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی افغان و حملات نیروهای ائتلاف سبب ملاقات اخیر در دوحه شد و تمام طرف‌ها بر کاهش حملات، بمباران و کاهش خشونت و تلفات توافق کردند.

خلیلزاد گفت: باوجود کاهش خشونت‌ها در هلمند سطح خشونت‌ها در کشور بالا است و آمریکا انتظار دارد خشونت‌ها کاهش یافته و در سطح پایین باقی بماند.

نماینده ویژه آمریکا اتهامات طالبان درباره تخطی آمریکا از توافقنامه قطر را نیز «بی‌اساس» خواند و تاکید کرد که اظهارات تحریک‌آمیز این گروه سبب پیشرفت روند صلح نمی‌شود.

وی افزود: به جای این اظهارات طرف‌ها باید بدنبال اجرای جدی تمام مفاد توافقنامه قطر و اعلامیه مشترک آمریکا و دولت افغانستان باشند و تعهد برای کاهش خشونت‌ها نادیده گرفته نشود.

سخنگوی طالبان روز گذشته ضمن متهم کردن آمریکا به نقض توافقنامه قطر هشدار داده بود که مسئولیت عواقب این سرپیچی‌ها با آمریکا خواهد بود.

خلیلزاد ادامه داد: باور اینکه برای امتیازگیری در میز مذاکرات باید خشونت را شدت بخشید، بسیار خطرناک است و می‌تواند روند صلح را آسیب رسانیده و سبب تکرار محاسبات نادرست گذشته رهبران افغان شود.

طالبان: آمریکا از توافقنامه قطر سرپیچی کرده استواکنش سخنگوی نیروهای آمریکایی به اظهارات طالبان مبنی بر نقض توافقنامه قطرکاخ سفید: نظامیان آمریکایی در سال جاری میلادی افغانستان را ترک نمی‌کنند

نماینده ویژه آمریکا همچنین تاکید کرد: ما باید به حرف و محتوای آنچه که بر آن مذاکره گردید و اخیراً بر آن توافق شد، پایبند بمانیم، چون این راه را برای کاهش تلفات افغان‌ها و حفظ فرصت تاریخی صلح میسر می‌سازد که نباید از دست برود.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان توافقنامه قطر کاهش خشونت ها ویژه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۶۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی

غلبه عامل نگرانی‌ها درباره تقاضای جهانی نفت خام بر عامل تنش‌ها در منطقه خاورمیانه قیمت‌های جهانی نفت خام را کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی افزایش احتمالی ذخیره‌سازی‌های تجاری نفت خام آمریکا، انتشار داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر از چین و کاهش چشم‌انداز کاهش نرخ بهره و به‌دنبال آن تشدید نگرانی‌ها درباره تقاضای جهانی، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) برای سومین روز پیاپی کاهش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال ساعت ۱۲ و ۱۰ روز چهارشنبه برای تحویل در ماه ژوئن با ۵۱ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش به ۸۹ دلار و ۵۱ سنت به ازای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا در معاملات امروز برای تحویل در ماه مه با ۴۱ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش، ۸۴ دلار و ۹۵ سنت به ازای هر بشکه داد و ستد شد.

کاهش سود ناشی از تنش‌های ژئوپولییتیک در پی چشم‌انداز ضعیف اقتصادی، قیمت‌های جهانی نفت خام را در این هفته کاهش داد.

تحلیلگران انتظار ندارند حمله موشکی و پهپادی بی‌سابقه ایران به اسرائیل سبب دوری تازه از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا بر صادرات نفت ایران شود.

دیگر خبرها

  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی
  • هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ
  • تشدید رفتار خشونت‌آمیز